Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladetid wallbox - feil?

Startet av jantegolf, onsdag 23. desember 2015, klokken 23:19

« forrige - neste »

Ohm

Sitat fra: sap_2000 på tirsdag 24. november 2015, klokken 15:51

Skulle også helt klart vært en knapp inne i bilen hvor man kunne skrudd på varmen direkte slim det er på Golf GTE med webasto.
Og i eGolf med Eberspracher:)
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

gamer73

jeg har keyless og jeg kunne starte bilen og varme og alt...MED lading koblet i...Jeg glemte meg litt og trykket på gassen..da fikk jeg beskjed om å koble fra lader og bilen rikket seg ikke...men alt annet funka bra det:)

Men jeg satt altså i bilen med nøkkel i lommen.

urabus

Hei jeg sitter i bilen med døren lukket.  Tar setebelte på og starter

golfie

Sitat fra: gamer73 på onsdag 25. november 2015, klokken 09:44
jeg har keyless og jeg kunne starte bilen og varme og alt...MED lading koblet i...Jeg glemte meg litt og trykket på gassen..da fikk jeg beskjed om å koble fra lader og bilen rikket seg ikke...men alt annet funka bra det:).....Men jeg satt altså i bilen med nøkkel i lommen.

Merkelig, hvilken årsmodell har du da? Jeg har 2016 med keyless og setter jeg meg i bilen og trykker på startknappen med kabelen i, blir tenningen slått på, men bilen starter ikke. Klimaanlegget går, men det kommer ingen varme! Prøver jeg å starte bilen får jeg beskjed om at jeg må ta ut ladekabelen.

David Skov Hansen

Jeg indstiller mit afgangstiddpunkt i e-car manageren på displayet i bilen til kl. 7:30 men uden ladning. Så er bilen afiset,varm og klar til at køre og skulle der være sne på bilen fjerner jeg det inden jeg fjerner ladestik.

dabis

Om jeg ikke husker feil så står det i min bruksanvisning fra tidlig 2016 mod at det ikke går and å få varme i varmeanlegget så lenge du har normal ladekabel koblet til. Unntaket er å bruke carnet eller koble seg til en hurtiglader. Mulig de har gått bort fra dette på nyere biler da noen har påpekt dette som en teit begrensing. Jeg får ved normal lading kun lov til å sette på rompevarmeren i sete.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

bno

Sitat fra: jensjacob på mandag 23. november 2015, klokken 23:15
Kan det passe at man ikke kan sætte varme på bilen mens den står og lader (AC) ??? - Og nej, jeg gider ikke høre at det da kan lade sig gøre med Carnet fordi om et år så har jeg ikke Carnet mere og skal heller ikke have det.
(min utheving)

Da er vi vitterlig to der synes det om Carnet.... ;)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

sap_2000

Sitat fra: dabis på lørdag 19. desember 2015, klokken 12:25
Om jeg ikke husker feil så står det i min bruksanvisning fra tidlig 2016 mod at det ikke går and å få varme i varmeanlegget så lenge du har normal ladekabel koblet til. Unntaket er å bruke carnet eller koble seg til en hurtiglader. Mulig de har gått bort fra dette på nyere biler da noen har påpekt dette som en teit begrensing. Jeg får ved normal lading kun lov til å sette på rompevarmeren i sete.

Samme på min 3/2015 m/VP og keyeless. Umulig å få varme på klimaen samt "startet". Blåser bare kaldt. Eneste mulighet er CarNet (når den virker) eller å bruke en timer noen minutter frem i tid. I så fall må tenning være av.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

e-curious

Ohm

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

urabus

Aha jeg har ikke i ladekabelen..

Sitat fra: golfie på lørdag 19. desember 2015, klokken 08:42
Sitat fra: gamer73 på onsdag 25. november 2015, klokken 09:44
jeg har keyless og jeg kunne starte bilen og varme og alt...MED lading koblet i...Jeg glemte meg litt og trykket på gassen..da fikk jeg beskjed om å koble fra lader og bilen rikket seg ikke...men alt annet funka bra det:).....Men jeg satt altså i bilen med nøkkel i lommen.

Merkelig, hvilken årsmodell har du da? Jeg har 2016 med keyless og setter jeg meg i bilen og trykker på startknappen med kabelen i, blir tenningen slått på, men bilen starter ikke. Klimaanlegget går, men det kommer ingen varme! Prøver jeg å starte bilen får jeg beskjed om at jeg må ta ut ladekabelen.

Råde

Sitat fra: sap_2000 på lørdag 19. desember 2015, klokken 21:35
Sitat fra: dabis på lørdag 19. desember 2015, klokken 12:25

Samme på min 3/2015 m/VP og keyeless. Umulig å få varme på klimaen samt "startet". Blåser bare kaldt. Eneste mulighet er CarNet (når den virker) eller å bruke en timer noen minutter frem i tid. I så fall må tenning være av.
Bil fra 42/2014 med VP og keyless. Får varme når bilen er startet og samtidig tilkoblet strøm.
e-Golf | X75D

bno

Sitat fra: Råde på søndag 20. desember 2015, klokken 06:55
Bil fra 42/2014 med VP og keyless. Får varme når bilen er startet og samtidig tilkoblet strøm.

Synes det er utrolig at dette ikke ordnes med en oppgradering, men låses inn slik som beskrevet. Vel, ser frem til min Tesla M3 da regner jeg med at slike ting skjer OTA mens man sover. Konservativt som disse gamle produsentene er.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Rio

Sitat fra: e-curious på lørdag 19. desember 2015, klokken 23:18
Kan man ha varme på mens bilen hurtiglader?

Ja, men jeg har opplevd at den etterpå kun blåste kaldt, inntil jeg stoppet bilen en stund og restartet den.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA