Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladestasjoner - Haugesund/Haugalandet

Startet av boxer72, onsdag 23. desember 2015, klokken 21:13

« forrige - neste »

boxer72

Snart 2 mnd siden  bil ble bestillt,  podpoint var på telefon ett par dager etterpå.
Mail med info ifra podpoint sa at jeg kunne forvente meg å høre ifra installatør iløpet av 14 dager.
1mnd gikk uten at jeg hørte noe. Purret på podpoint og installatør ringte samme kveld,
Startet med å skulle selge meg oppgradering av sikringsskap før noe annet.  Ska at det skulle jeg ikke ha og vi avtalte at han skulle komme og gjøre en befaring på arbeidet.  Nye 14 dager utenom hørte noe, purret på podpoint igjen og de tok på nytt kontakt med installatør. Som kom da etter på befaring.
Status idag, har ikke hørt noe fra innstallatøren (Tekoda as) . Var hos meg på torsdag forrige uke på befaring skulle ta kontakt tidlig denne uken for å avtale tidspunkt. Ikke hørt noe ikveld (tirsdag) og tok kontakt med podpoint. De har satt jobben over til en ny installatør ( Nordengen as). Men nå har det dukket opp nytt problem ,  podpoint er tomme for trafo i Norge og de får antagelig ingen til landet før over helgen.
Bilen vil jeg antagelig få torsdag/fredag denne uken
Kjipt å få bil før helgen uten å få fylt "drivstoff" før ut i neste uke

Får heller ikke ladet på schuko og tn nett
Har bestilt og betalt kabel på ladefabrikken men kom ikke frem noe sted på hjemmesiden at det ikke var lagervare
Så har betalt forskudd  for ladekabel for snart en mnd siden men ingen kabel i landet enda :-(

Min forhandler har heller ingen hyttelader jeg kan låne..
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

Sølvi Nereng

Vi er lovet bilen våres i neste uke. Lader er ikke montert enda. Tar ikke med bilen før podpoint er installert. Det er iallfall sikkert  ;)

boxer72

Da har den nye innstallatøren vært i kontakt med meg, han hadde lader og trafo (podpoint har tydligvis ikke helt oversikt over hvor alle befinner seg.
Dette lover han ferdig installert fredag formiddag.
Fikk Også telefon fra forhandleren idag,bilen  klar på fredag
Såvidt ser det ut til at ting løser seg

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA