Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Crowdsourcing: Test av nettleseren i TMS

Startet av Nesquik, onsdag 23. desember 2015, klokken 16:02

« forrige - neste »

RonnyØ

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 17. november 2015, klokken 19:18
Sitat fra: Nesquik på tirsdag 17. november 2015, klokken 19:05
Vurderer også forslaget om å utsette levering med tanke på kanskje få med hengerfeste og facelift. Tok en telefon til Tesla, og da kunne de bekrefte at jeg risikerer å måtte betale ny fullpris for å få med eventuelle endringer som kommer:(
Det er nok riktig men man kan håpe at alle biler blir typegodkjent slik at man retrofitte hengerfeste- selv de som er bestillt før prisoppgangen- men det er ikke sikkert dette kommer overhodet.

Tenker stadig vekk på hvordan en retrofitte ville sett ut.. :)
Husqvarna Automower 320

Undertegnede

Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 17. november 2015, klokken 21:40
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 17. november 2015, klokken 19:18
Sitat fra: Nesquik på tirsdag 17. november 2015, klokken 19:05
Vurderer også forslaget om å utsette levering med tanke på kanskje få med hengerfeste og facelift. Tok en telefon til Tesla, og da kunne de bekrefte at jeg risikerer å måtte betale ny fullpris for å få med eventuelle endringer som kommer:(
Det er nok riktig men man kan håpe at alle biler blir typegodkjent slik at man retrofitte hengerfeste- selv de som er bestillt før prisoppgangen- men det er ikke sikkert dette kommer overhodet.

Tenker stadig vekk på hvordan en retrofitte ville sett ut.. :)

Hahahaha  ;D

sigurdi

Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 17. november 2015, klokken 21:40
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 17. november 2015, klokken 19:18
Sitat fra: Nesquik på tirsdag 17. november 2015, klokken 19:05
Vurderer også forslaget om å utsette levering med tanke på kanskje få med hengerfeste og facelift. Tok en telefon til Tesla, og da kunne de bekrefte at jeg risikerer å måtte betale ny fullpris for å få med eventuelle endringer som kommer:(
Det er nok riktig men man kan håpe at alle biler blir typegodkjent slik at man retrofitte hengerfeste- selv de som er bestillt før prisoppgangen- men det er ikke sikkert dette kommer overhodet.

Tenker stadig vekk på hvordan en retrofitte ville sett ut.. :)

Finner et stort utvalg hos kondomeriet spørr om de har utgåtte modeller eller retro utgaver på lager. :-)
(Mulig du finner noen i brukt avdelingen   ;D)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Nesquik på tirsdag 17. november 2015, klokken 19:05Rent praktisk ser jeg at 6-seter versjonen gjør det mulig å få ski inn i bilen. Dette kan være en løsning på det problemet. Samtidig synes jeg at dette valget fremstår som en slags improvisert nødløsning for å imøtekomme all kritikken som kom da det ble kjent at setene ikke kan legges ned. De har jo helt enkelt bare fjernet det midterste setet, slik at de to som står igjen har en "avkuttet" kant inn mot midten. En mer gjennomført løsning ville hatt symmetriske seter, samt noen armlener eller lignende.
Nyeste ryktet fra USA er at senterkonsollen vil være inkludert:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/55080-6-Seat-vs-7-Seat-Options/page2?p=1243130&viewfull=1#post1243130
"My DS called today with an answer to one of my questions. Sigs with 6 seat option will have the center console included as well. He even went on to say that he was asked to check whether we use an Apple or Android phone. Apparently there is a phone plug-in, perhaps similar to front center "hands-free" feature, and, although "they will provide both cables", we can specify which phone type we want initially set up. I was too surprised to ask many questions, like will the console be removable etc. but will attempt to find out."
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Shadaffy på tirsdag 17. november 2015, klokken 21:24Kun ufaglært gorillamatematikk. Jeg sliter med all teorien om rekkevidde på bilene. Og har heller forsøkt å fokusere på tallene som viser seg i praksis på norske veier med normal bruk. Og på en S70D så har min gorillamatte kommet frem til at jeg bør forvente ca 34-35 mil rekkevidde på sommeren og ca 25 mil vinterstid. Så det jeg ønsket å finne ut er hvilken rekkevidde jeg kunne vente av en X70D på vinterstid. Muligens 25 mil vinterstid er noe konservativt regnet. Hva mener dere blir den faktiske rekkevidden på en X70D på vinteren?
Det er ikke helt enkelt å komme frem til et fasitsvar, men 250 km er nok litt konservativt, ja. I normal kjøring ville jeg nok forvente 250-350 km på vinteren, der 250 km er i høy hastighet med mye nedbør, motvind, osv, og 350 km er i 80 km/t på bar vei.

Under samme forhold vil da Model X, som har ca 10% lavere rekkevidde, klare 225-315 km. Fortsatt ganske langt unna 180 km.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Shadaffy

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 18. november 2015, klokken 07:31
Sitat fra: Shadaffy på tirsdag 17. november 2015, klokken 21:24Kun ufaglært gorillamatematikk. Jeg sliter med all teorien om rekkevidde på bilene. Og har heller forsøkt å fokusere på tallene som viser seg i praksis på norske veier med normal bruk. Og på en S70D så har min gorillamatte kommet frem til at jeg bør forvente ca 34-35 mil rekkevidde på sommeren og ca 25 mil vinterstid. Så det jeg ønsket å finne ut er hvilken rekkevidde jeg kunne vente av en X70D på vinterstid. Muligens 25 mil vinterstid er noe konservativt regnet. Hva mener dere blir den faktiske rekkevidden på en X70D på vinteren?
Det er ikke helt enkelt å komme frem til et fasitsvar, men 250 km er nok litt konservativt, ja. I normal kjøring ville jeg nok forvente 250-350 km på vinteren, der 250 km er i høy hastighet med mye nedbør, motvind, osv, og 350 km er i 80 km/t på bar vei.

Under samme forhold vil da Model X, som har ca 10% lavere rekkevidde, klare 225-315 km. Fortsatt ganske langt unna 180 km.

Enig. Ser at 180 er ytterst pessimistisk tenkt. Summa summarum så kler Model X en 90KW batteripakke. Eller mer. Tankene rundt 70KW alternativet ble bare en hypotetisk øvelse da 90KW alternativet så ut til å bli for dyrt i forhold til min lommebok.

sigurdi

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 18. november 2015, klokken 07:24
Sitat fra: Nesquik på tirsdag 17. november 2015, klokken 19:05Rent praktisk ser jeg at 6-seter versjonen gjør det mulig å få ski inn i bilen. Dette kan være en løsning på det problemet. Samtidig synes jeg at dette valget fremstår som en slags improvisert nødløsning for å imøtekomme all kritikken som kom da det ble kjent at setene ikke kan legges ned. De har jo helt enkelt bare fjernet det midterste setet, slik at de to som står igjen har en "avkuttet" kant inn mot midten. En mer gjennomført løsning ville hatt symmetriske seter, samt noen armlener eller lignende.
Nyeste ryktet fra USA er at senterkonsollen vil være inkludert:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/55080-6-Seat-vs-7-Seat-Options/page2?p=1243130&viewfull=1#post1243130
"My DS called today with an answer to one of my questions. Sigs with 6 seat option will have the center console included as well. He even went on to say that he was asked to check whether we use an Apple or Android phone. Apparently there is a phone plug-in, perhaps similar to front center "hands-free" feature, and, although "they will provide both cables", we can specify which phone type we want initially set up. I was too surprised to ask many questions, like will the console be removable etc. but will attempt to find out."
Dette gjelder da Signatur modeller, hva som kommer på produksjons biler er vel heller uklart.

Det samme gjelder 72A lader (USA) som nå er delvis bekreftet at kommer på Signatur slik som på Founders men spørsmålet er fremdeles åpent om standard biler kun får 48A lader eller mulighet for å oppgradere til 72A.

Dette blir litt samme problem stilling som enkelt/dobbelt lader her i Europa.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA