Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slutt på gratis parkering i Bergen

Startet av jensjacob, tirsdag 22. desember 2015, klokken 18:24

« forrige - neste »

jensjacob

Hej

Er der nogen herinde der bruger og måske kan anbefale en elektronisk p-skive til e-Golfen. Jeg spørger fordi moderne p-skiver vistnok registrerer bevægelse / vibration i forbindelse med indstilling. Virker det med de forholdsmæssigt svagere vibrationer der er i en elbil ?

Mvh. Jacob
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

Hvorfor kan bilfabrikanterne iøvrigt ikke selv bygge en elektronisk p-skive ind i bilen ? Meget gerne med mulighed for at indstille den (skrue frem efter behov) fra fører sædet.

Jeg har indtil videre en gammeldags manuel en med plasticviser man selv skal dreje på plads. Den er HELT umulig at nå fra førersædet i e-Golfen. Jeg vil gerne have en elektronisk p-skive, men den dag jeg får behov for manuelt at stille den har jeg jo samme problem.

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Cirrisky

Jeg har selv en elektronisk en som følgte med bilen. Den starter automatisk når bilen stopper vha gyroer.

gamer73

jups i norge får vi dette med bilen ferdig installert (vi betaler selvsagt det den koster som en del av regningen)....perfekt:)

Olekaa

jeg fikk med en sånn gyro styrt fra Møller. Funker veldig bra. Slipper å tenke, bare parkere og låse bilen
eGolf bestillt nov 2014. Levert mai 2015
Sort metallic, sorte vinduer, ryggekam, sensor, siemens ladeboks, lys og siktpakke, keyless og varmepumpe

elektro

Jepp, helt perfekt! Er den ikke dansk da, den som følger med bilen? Hva heter den igjen?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

TB

Det er Park Lite eller Mini som Møller har levert i lag med e-up og Golf EL: http://www.parkeringsur.no/#!produkter/c1yl4

Felles for slike elektroniske ur er at dei registrerer bevegelse av bilen. Bevegelse er likt i el og fosilbi.
(Eller - el kan ofte akselerere raskere... men det er ingen behov for aggressiv kjørestil for at ur skal registrere dette.)

Å bruke vibrasjon frå motor som signal ville lett føre til falske signal ved annen trafikk.
(Spesielt ved gateparkering i Oslo der trikken passerer. Det rister som eit middels jordskjelv... men bilen vil ikkje flytte seg som følge av dette - dermed blir det ingen feilaktig signal.)
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

gamer73

man kan også manuelt resette denne.....det har dama gjort masse på slike 2 timers av gangen parkeringer. Parkeringsvaktene syntes det er ok, så lenge man faktisk er fysisk ute å "kvitterer" i bilen.

TB

Sitat fra: gamer73 på onsdag 18. november 2015, klokken 09:18
man kan også manuelt resette denne.....det har dama gjort masse på slike 2 timers av gangen parkeringer. Parkeringsvaktene syntes det er ok, så lenge man faktisk er fysisk ute å "kvitterer" i bilen.
Slik eg har forstått lovverket er formelle kravet at bilen skal ut av "boksen" - så kan du parkere på ny, med ny tid.

Ventil posisjon kan brukes for å avklare om dette kravet er oppfylt. Men, det er enklere for p-vakter å bruke uret enn å notere ventilposisjon.

Er viktig å ikkje missbruke denne typen p-plasser i for stor grad - årsaken til maks tid er normalt å få sirkulasjon. Om alle flytter klokka / kjøper ny billett blir det lite sirkulasjon. Men, det blir litt trim å springe fram og tilbake, og dermed ein viss folkehelsgevinst  ;D
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

e-curious

Hva gjør man på offentlige parkeringsplasser der man betaler pr. døgn? Må man kjøpe billett?  Parkeringsuret/skiva har jo ikke dato..

jkirkebo

Sitat fra: e-curious på fredag 20. november 2015, klokken 00:52
Hva gjør man på offentlige parkeringsplasser der man betaler pr. døgn? Må man kjøpe billett?  Parkeringsuret/skiva har jo ikke dato..

Hvis det er tidsbegrensning på f.eks maks 4 døgn (som det er på plassene ved marinaen ved Color Line ferga) kan man skrive dato og tid på en lapp og legge i frontruta.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA