Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vask, polering og voksing

Startet av Knusse, tirsdag 22. desember 2015, klokken 17:44

« forrige - neste »

Homecast

Sitat fra: elektrolux på onsdag 18. november 2015, klokken 18:58
Riktig det, men vi har faktisk SI vern i alle 16A stasjonene, bygget av Schneider spesielt for lading av Elbil.

Til dem som må ha B vern leveres dette nå som standard på alle 32A ladestasjonene.

32A ladestasjonene kan selvfølgelig kobles til en 16A kurs og har ladestyrkene 10-16-24 og 32A

Bare til info SI vernet til Schenider går de ikke god for lenger (har ikke gjort det siden mars/april) det er i utgangspunktet bare korttids forsinket og er ikke annet enn et A vern som løser ut litt tregere.
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

ThomasEL

Sitat fra: Knusse på onsdag 18. november 2015, klokken 15:24
Sitat fra: ThomasEL på onsdag 18. november 2015, klokken 12:16
Jeg har den KNUSSE spør om.

Jeg er knallfornøyd! Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke betalte de 700kr ekstra for å få med effektmåler og kWt-teller.

Hei, det var fint!
Har du fått satt opp en CEE-kontakt med 16A, inkl jordfeilbryter B osv? I så fall hvordan har du gjort det?
Jeg hadde en elektriker her i dag og han visste ikke noe om dette...

Jeg har satt opp en CEE-kontakt ja. På en eksisterende 16A kurs som kun brukes til et par utelamper i tillegg. Har ikke montert noe nytt B-vern i sikringsskapet. Der har jeg kun "vanlig" jordfeilbryter og overspenningsvern. Og så sier jo elektrolux (som driver elbilhjelpen.no) at det er innebygget SI-vern i boksen. Så dette bør være helt kurant.
  - Er vel uansett kun hvis man legger opp en ny kurs at kravet om B-vern gjelder.
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

HoeggenEL

Fikk min Ratio 16A (Type 1 med kWh-måler) i posten i går.
Plugg&Play med CEE i garasjen. Godt førsteinntrykk, og har allerede sendt 36kWh gjennom utstyret.  ;) Tipp topp tommel opp for service, tilgjengeliget og oppfølging fra Elbilhjelpen.no gjennom hele kjøpsprosessen. :D
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

My2cents

Jeg bruker Ratiokabelen (mest på reise) fra Robert og den fungerer glitrende. Stiller opp til 16A der jeg kan.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA