Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vask, polering og voksing

Startet av Knusse, tirsdag 22. desember 2015, klokken 17:44

« forrige - neste »

Knusse

Er det noen som har erfaring med denne?
http://www.elbilhjelpen.no/htm/type1.html#Lader_mest_hjemme_med_16A

Er den ok eller bra eller bedre enn andre løsninger?

kennethdelbekk

Like greit å sette opp et CEE stikk og kjøpe en charge amps Spark kabel, den kan du jo ta med deg om behovet skulle være der
Fenstad
2014 Modell S85
2015 Soul EV Svart/Rød (solgt)

RaBalder

Sitat fra: Knusse på mandag 16. november 2015, klokken 22:18
Er det noen som har erfaring med denne?
http://www.elbilhjelpen.no/htm/type1.html#Lader_mest_hjemme_med_16A

Er den ok eller bra eller bedre enn andre løsninger?

Testet en lignende boks fra Ratio på IT-nett i fjor.

  • Var mye feilmeldinger med den på Tesla.
  • Kan dog fungere helt fint med andre biler for alt jeg vet.

Og jeg vet ikke status på nye bokser fra Ratio.

Ingeniøren

#3
Har en slik en :
http://www.elbilhjelpen.no/htm/type2-1fase.html

Funger strålende - henger alltid klar og plugges på sekunder. Spiralkabelen er genial  :)

Forstår egentlig ikke hva som er så gjevt med disse Spark kablene. Så på en som hadde en slik her om dagen, virket plastikk-aktig og tynn  ::)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

kennethdelbekk

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 17. november 2015, klokken 20:04
Har en slik en :
http://www.elbilhjelpen.no/htm/type2-1fase.html

Funger strålende - henger alltid klar og plugges på sekunder.

Forstår egentlig ikke hva som er så gjevt med disse Spark kablene. Så på en som hadde en slik her om dagen, virket plastikk-aktig og tynn  ::)

Spark kabelen er glimrende til "reise" Den er lett og enkel og kan justeres 6/10/16 A
Fenstad
2014 Modell S85
2015 Soul EV Svart/Rød (solgt)

Knusse

Trenger ikke reise kabel i tillegg da det følger med en kabel med bilen.

elbil-1

min medfølgende kabel var bare på 10A uten justeringsmulighet - så en 6/10/16A fra spark er helt konge på reise.

Elmo

#7
Jeg har denne Ratio 31323  - selvom jeg faktisk bruker den mest hjemme - og jeg har eUp'ns medfølgende 10A kabel.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

ThomasEL

Jeg har den KNUSSE spør om.

Jeg er knallfornøyd! Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke betalte de 700kr ekstra for å få med effektmåler og kWt-teller.
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Knusse

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 18. november 2015, klokken 12:16
Jeg har den KNUSSE spør om.

Jeg er knallfornøyd! Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke betalte de 700kr ekstra for å få med effektmåler og kWt-teller.

Hei, det var fint!
Har du fått satt opp en CEE-kontakt med 16A, inkl jordfeilbryter B osv? I så fall hvordan har du gjort det?
Jeg hadde en elektriker her i dag og han visste ikke noe om dette...

Ingeniøren

#10
Så lenge du bare skal ha ny kontakt og ikke legge opp helt på ny, klare du deg fint med det A-vernet som sitter i Ratio sine bokser.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

Riktig det, men vi har faktisk SI vern i alle 16A stasjonene, bygget av Schneider spesielt for lading av Elbil.

Til dem som må ha B vern leveres dette nå som standard på alle 32A ladestasjonene.

32A ladestasjonene kan selvfølgelig kobles til en 16A kurs og har ladestyrkene 10-16-24 og 32A 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Eaglemann

Betyr det at jeg kan montere en 32A semiportal ladestasjon på et blått 16A cee uttak?
Vurderer en charge amps ray eller en 16A ladestasjon
Men kan tenke meg og legge opp ny 32A kurs dersom behovet for hurtigere lading melder seg. Kanskje lurt og kjøpe 32A versjon først som sist
BMW i3 fra 28.10 2015

elektrolux

Sitat fra: Eaglemann på onsdag 18. november 2015, klokken 19:48
Betyr det at jeg kan montere en 32A semiportal ladestasjon på et blått 16A cee uttak?

Ja. Mange som ikke tror helt på dette, men det blir omtrent som en komfyr. Med alle kokeplatene på trekker den ofte mer enn kursen den er tilkoblet er dimensjonert for. Da ryker sikringen. Kobler en til en 32A ladestasjon til en 16A kurs bør en derfor unngå å bruke de 2 øverste trinnene på 24 og 32A og holde seg til 10 eller 16A lading. Motsatt med 16A utstyr på 32A kurs går ikke uten at utstyret er sikret ned. Alle våre 16A ladestasjoner er det, men en 16A ladekabel kan ikke kobles til 32A kurs.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Eaglemann

Flott, da skal jeg vurdere en 32A ladestasjon!
Har hatt elbil i 3 uker og er storfornøyd!
BMW i3 fra 28.10 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA