Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Enova har tildelt Fortum utbygginga av hurtigladere i Sør Norge

Startet av Kvark, tirsdag 22. desember 2015, klokken 14:03

« forrige - neste »

Kvark

Hepps. Har blitt anbefalt Continental Viking Contact 6 fremfor Hakka R2 på 19" originale felger. Hva sier folket? S85D.

SitatDe har en helt annen kjørefølelse enn det Nokian har, og fungerer mye bedre på tørr og våt asfalt. De har også mye bedre holdbarhet enn hva Nokian har.

Nokian er bedre enn Conti på Is, og snø, det er det ikke tvil om. Men det er jo ikke mange dagene man kjører på skikkelig snø/isføre lengre....

Forhandleren har ikke Nokian inne på lager.
S85D

ew

Hehe, så han vil selge deg det han har... Jeg tror han har mye rett i det han sier. Vi kjører Nokian, og er fornøyde med det. På den annen side kjører vi jo omtrent utelukkende på (salt)våt asfalt på vinteren her på Østlandet, og der er vel kanskje Conti best?
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Kvark

Hvem vet?

Jeg bor ikke så langt fra deg. Du vet jo hvor glatt det blir inn mot kryss og rundkjøringer.
S85D

leiflar

Er vel marginale forskjeller i egenskaper på de.
Jeg gikk for Continental da jeg fikk de nesten 2000kr billigere. ca 7500 for 4.
De har ikke vunnet testene siste årene og må vel da slippe prisen litt ned for å ta opp konkurransen med Nokian.

Cowboystrekk

Har inntrykk av at michelin xi3 og contivikingcontact6 er ganske jevnbyrdige. De er noe dårligere på is, ganske like på snø, noe bedre på våt og tørr veg og har litt høyere rullemotstand enn R2. Du må nesten vurdere hvordan vær å kjøreforhold er der du bor, de er uansett langt bedre på is enn sottozero 2/3.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

cairnz

Jeg har kjørt 8000km med CVC6 fram til i går, og la om til R2 i går kveld, siden bilen selges og leveres med greit brukte R2 på felg.

Det første som slår meg er forskjellen i støy på CVC6 vs R2. På min bil (P85) så gir CVC6-ene en resonans-synge-lamell-lyd i mellom 50-65 km/t så snart det er litt pådrag/regen. Det gir seg stort sett før og etter denne hastigheten. R2-ene har en langt svakere lyd som først dukker opp ved 60km/t og opp til ca 70. I andre hastigheter har de svært likt støybilde.

Når det gjelder grep, så slipper begge ved litt is på asfalt, så de er relativt like der. Har ikke testet CVC6 i skikkelig vinter ennå.
Elbilist

tonl

Skal du ha R2 er det best å pumpe lufta til 50psi/3.3 bar eller 3.4 husker ikke nøyaktig. Dekkene kan være litt for "bløtt/myk" hvis du har trykket på ca 45psi. Du merker dette spesielt i svingene.

Hodetelefoner

En del Tesla folk klager til continental og nokian. Piggene forsvinner fort.(posten klaget også). Det er veldig viktig at dekkene kjøres inn minst 500km.
Dette er viktig..  For en del folk så er dette en selvfølge. Men ja... Dere skjønner greia....

Kvark

Nå var det altså snakk om piggfrie dekk.

Jeg gikk for Continental. Har kjørt åtte mil, og merker ikke allverdens med forskjell fra de orginale sommerdekkene som Tesla leverer på 19". Bare veier i dag, men snøen kommer vel snart tilbake.

Takk for svar, folkens.
S85D

Cobos

Jeg har tidligere ment at Sottozero dekkene er elendige vinterdekk, men tror jeg skal moderere meg litt. Senest igår var det så glatt (men tynn tynn is) på parkeringsplassen på Brynsenteret at jeg følte meg ukomfortabel når jeg gikk til bilen. Jeg har Sottozero selv som er 2 sesonger gamle og jeg klarte ikke å fremprovosere sladd eller blink fra anti-spinn lampa på den isen. Dette var rett før de stengte så nesten tom parkeringsplass og jeg så meg godt for, og farten var jo ikke særlig høy. Likevel for ismengden du ser i Oslo funker Sottozero faktisk ganske bra.
Mye snø/slaps ser de ikke ut til å like særlig, og 1cm med blankis er det jo bare pigger som liker. Men jeg har vel avfunnet meg med at de er helt OK.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

AlexM5

Sitat fra: Cobos på tirsdag 17. november 2015, klokken 19:52
Jeg har tidligere ment at Sottozero dekkene er elendige vinterdekk, men tror jeg skal moderere meg litt. Senest igår var det så glatt (men tynn tynn is) på parkeringsplassen på Brynsenteret at jeg følte meg ukomfortabel når jeg gikk til bilen. Jeg har Sottozero selv som er 2 sesonger gamle og jeg klarte ikke å fremprovosere sladd eller blink fra anti-spinn lampa på den isen. Dette var rett før de stengte så nesten tom parkeringsplass og jeg så meg godt for, og farten var jo ikke særlig høy. Likevel for ismengden du ser i Oslo funker Sottozero faktisk ganske bra.
Mye snø/slaps ser de ikke ut til å like særlig, og 1cm med blankis er det jo bare pigger som liker. Men jeg har vel avfunnet meg med at de er helt OK.

Cobos

Må si meg enig her. Soleklart de beste vinterdekkene jeg har kjørt med noensinne (på vanlig føre, a.k.a. ikke snø og/eller is). Helt ok på de få dagene i året jeg opplever noe annet dette også.
P85 Finalised 03.10.2014 Levering 18.03.2014 mørkblå,mellombrunt,karbon,tech,pano,lyd,lys;park,sikkerhet,vinter,hattehylle

Lynet

Sitat fra: Cobos på tirsdag 17. november 2015, klokken 19:52

Cobos

Jeg greier å få frem antispinnlampe på varm tørr asfalt med sommerdekk!!!

Vet ikke helt hvilken bil du har Cobos?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Cobos

Sitat fra: Lynet på onsdag 18. november 2015, klokken 07:51

Jeg greier å få frem antispinnlampe på varm tørr asfalt med sommerdekk!!!

Vet ikke helt hvilken bil du har Cobos?
Jeg har en S60 som betyr at jeg generelt får brukt alle kreftene :) Hadde en P85 som lånebil en uke og forstår deg godt.
Nå synes jeg Goodyear helårsdekka kan glippe på våt asfalt også med min bil, mens der er faktisk Sottozero bedre. Men nå tror jeg at jeg har tatt tråden en smule off topic.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA