Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prosjekt 2EL "en 2cv som skal bli elektrisk"

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 18. mai 2010, klokken 23:50

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

I Japan har alle de store bilselskapene dannet foreningen CHAdeMO for utbredelse av felles standard hurtigladesystem.

Er Think med på dette?

Think holder på med hurtiglading sammen med Tokyo Electric Power Company (TEPCO). TEPCO er samtidig med i CHAdeMO, så det er vel håp?

Hadde vært greit å fått på plass et felles system nå?...

Ser at Toyota, Nissan, Mitsubishi, Subaru,  Honda, Mazda, Toshiba, ABB, PSA og Robert Bosch er med.

Med gode hurtigladere kan vi nøye oss med mindre batteripakker, men beholde mulighet for langturer. Dermed holdes kostnader til elbil nede.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lars C. Krogenæs

Har nå ventet i 2 minutter uten at noen har greid å svare, så da svarer jeg selv.

Ja, Think er medlem...
http://www.chademo.com/soshiki/ParticipatingCompanyListR1.3.pdf

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Elmo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 09. april 2010, klokken 10:45
Har nå ventet i 2 minutter uten at noen har greid å svare, så da svarer jeg selv.

Skal si du er tolmodig Lars  :D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lars C. Krogenæs

Jegleveritidenogkrevereffektivitet.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

cra

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 09. april 2010, klokken 21:45
Jegleveritidenogkrevereffektivitet.

D kn gs ktte n dl av vkln, d blr (nstn) lke lslg tn :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hens

vær vennlig å oversette til "gammalnorsk", husk at det er gamle folk her!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Griffel

#6
Dette viser hvor vanskelig de har det, de som studerer antikke språk. Der hvor vokalenen mangler, derfor er det ikke sikker at alt i de gamle skrifter blir oversatt riktig.

Her er nok litt mer enn vokalene kuttet (stumme også)

Jeg er eldre enn deg, jeg tror det står:

"Du kan også kutte en del av vokalene, det blir nesten like leslig uten"

Men jeg er (som gammel mann) ikke enig i det.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hkaspenberg

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA