Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Defekt ladekabel 6.6kw - kabelbrudd?

Startet av sybo, lørdag 19. desember 2015, klokken 10:01

« forrige - neste »

sybo

Noen andre som har opplevd dette?

kjørte hjemmefra og hadde på radio. kom en sang jeg liker og jeg skrudde opp. da reklamen kom, skulle jeg skru ned igjen, men det funka ikke. og jeg spillte det jeg kunne. ikke funka volumknappen, ikke knappene på rattet, ikke kunne jeg bytte kanal, og ikke kunne jeg slå av radioen. på full guffe. nå starter litt småpanikk. hva gjør jeg? kjører til siden og skrur av bilen. tar ut nøkkel, radio går enda. panikken blir litt værre og jeg setter i nøkkel, starter bilen på nytt, men fremdeles er den hengt opp. skrur igjen av bilen og tar ut nøkkel, går på utsiden av bilen for å ringe vw sin "nødtelefon". tenkte de kan fortelle meg hvilken sikring jeg kan nappe ut i det minste. men etter 1-2 min går radio av. heldigvis. skikkelig ubehaglelig. ringte vw dagen etter, men de hadde ikke hørt om dette før.

noen av dere som har hørt eller opplevd samme?

Cirrisky

Har også opplevd at volumet "henger seg" til tider, men husker ikke helt hva jeg gjorde akkurat da.  Var ofte i sammenheng med android auto for min del.

sybo

jeghar iphone, var nok koblet på blåtann, men den var ikke i bruk

terhan

Urelatert forøvrig, men har opplevd at ved spilling over bt så stopper den å vise tracks, altså at den viser et track som ble spilt for lenge siden... så da blir det ofte litt gjettelek i bilen rundt hvilken låt det er. Artig funksjon.

chb

Sitat fra: sybo på fredag 13. november 2015, klokken 11:50
Noen andre som har opplevd dette?

kjørte hjemmefra og hadde på radio. kom en sang jeg liker og jeg skrudde opp. da reklamen kom, skulle jeg skru ned igjen, men det funka ikke. og jeg spillte det jeg kunne. ikke funka volumknappen, ikke knappene på rattet, ikke kunne jeg bytte kanal, og ikke kunne jeg slå av radioen. på full guffe. nå starter litt småpanikk. hva gjør jeg? kjører til siden og skrur av bilen. tar ut nøkkel, radio går enda. panikken blir litt værre og jeg setter i nøkkel, starter bilen på nytt, men fremdeles er den hengt opp. skrur igjen av bilen og tar ut nøkkel, går på utsiden av bilen for å ringe vw sin "nødtelefon". tenkte de kan fortelle meg hvilken sikring jeg kan nappe ut i det minste. men etter 1-2 min går radio av. heldigvis. skikkelig ubehaglelig. ringte vw dagen etter, men de hadde ikke hørt om dette før.

noen av dere som har hørt eller opplevd samme?

Jeg opplevde det samme på søndag. Første gang det har hendt for min del. Kjørte inn til siden og prøvde og slå av manuelt med av-knappen, men ingenting funket (hverken knapper på anlegget eller ratt) Forsøkte derfor og stoppe/starte bilen et par ganger, men også dette uten hell. Etter ca. 10 - 12 minutter startet anlegget på nytt, da hadde jeg holdt inne av/på knappen til anlegget i 30 - 40 sekunder (men det kan ha vært helt tilfeldig, siden jeg ikke vet om dette har noen effekt).

Har til dagen en del problemer med tilkobling via Carplay og Bluetooth/Spotify, der jeg må slå av/på anlegget for å få den til å spille sanger, selv om jeg har kontakt med telefonen. Andre funksjoner som radio og navigasjon fungerer da helt fint. Litt usikker på om problemet her ligger hos VW, Apple eller Spotify.

Sonus

Sitat fra: terhan på fredag 13. november 2015, klokken 13:23
Urelatert forøvrig, men har opplevd at ved spilling over bt så stopper den å vise tracks, altså at den viser et track som ble spilt for lenge siden... så da blir det ofte litt gjettelek i bilen rundt hvilken låt det er. Artig funksjon.

Dette skjer på min bil også, selv etter at Møller byttet media-enheten :(
Lurer på om det kan ligge noe i Android-teelfonen min som gjør dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA