Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fjær fra vindusvisker hoppet ut. Noen som har en aftrekker i Oslo området?

Startet av erlanddf, lørdag 19. desember 2015, klokken 10:00

« forrige - neste »

erlanddf

Skulle levere bilen på service i tillegg til fix av en del garantipunkter. Timen hadde jeg ventet på siden juli og feilene var også meldt inn for lenge siden (bla titaniumplate og dugg i ryggelys). Ble ringt opp på onsdag ettermiddag og trodde det var ifm mailen jeg hadde sendt til service-mailen deres, men den mailen hadde de ikke sett. Forøvrig hadde de ikke sett den før idag når jeg spurte de, den var arkivert uten behandling (som sikkert har skjedd tidligere når jeg ikke har fått svar). Personen jeg snakket med var hyggelig han, men kunne allerede på onsdag fortelle at plata og dug fikk de ikke gjort noe med. De var tomme. Da var det bare å bestille ny time og da får de sikkert ikke tatt begge da heller. Er det rart det er ventetid på time når de aldri blir ferdige med bilene og har systemer som allokerer deler? Blir som å gå til frisøren og ta nakken den ene uken, på sidene den neste og den 3dje uken oppå hodet, og hver gang må det settes opp time....
Nok om det.

Kom inn på morgen idag og henvendte meg som vanlig til "resepsjonen", blir så sittende i 10min hvorpå Mr. Serviceman kommer og henter meg. Blir sittende å gå gjennom smørbrødlista, systemet fremstår som uoversiktlig/ulogisk så ting tar tid. Enden på visa er at det tok totalt 50 minutter fra jeg kom inn døra til jeg dro derfra. Hva faen skjedde med "Hei, har time på service. Her er nøklene. Hadet fint" som tar maks 5 minutter andre steder?? Lurer på hvem som har pønsket ut dette idiotiske systemet...

Hadde det ikke vært for at det er fantastisk bil å kjøre og økonomien i elbil så hadde jeg solgt den for lengst. Litt utblåsning fra min side som måtte ut...  :)
2014 P85+

TRM

Helt enig! Tør ikke tenke på hvor mye tid og penger de hadde spart på et skikkelig system.

Bare det å handle tilbehør til bilen kan ta laaaang tid. Opplevde å bruke over en halvtime på å få kjøpt plastmatter i fjor sommer.

Mye knot med iPad Mini-løsninga de har. Ser sikkert fancy ut, men to ganger har de gitt den opp, og heller sendt faktura på mail.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

rsomby

Hehe, blås ut du...

Er nok svært mange som er svært enige i dette. De er veldig serviceinnstillte men hva hjelper det når systemet ikke er godt nok tilrettelagt.

Sandvika

første beviset på at de har dårlig system er at enhver mail du får fra Tesla er sendt i kopi til alle andre som jobber der :-)

erlanddf

Sitat fra: rsomby på fredag 13. november 2015, klokken 13:59
Hehe, blås ut du...

Er nok svært mange som er svært enige i dette. De er veldig serviceinnstillte men hva hjelper det når systemet ikke er godt nok tilrettelagt.
Ja, all ære til menneskene der, men det er noe horribelt feil med systemene deres både ift deler, service, timebestilling og den logistiske biten rundt mottak og behandling av kunder ved inn/utlevering av bil og kjøp av ekstrautstyr.

Sikkert en amerikaner som har hatt en fiks ide om hvordan dette bør være, men det fungerer ikke i praksis. Når en enkelt time blir til sikkert både 3 og 4 før ting er fikset betyr det at det faktisk tar 3-4 dobbelt så lang tid for å få time... Det som idag er både 4, 5 og 6 måneders ventetid, kunne med sikkerhet vært maks 1-2 måneder.
2014 P85+

TRM

Min nye S85D er forøvrig knyttet til kjøperen av min solgte S85, mens min solgte S85 er knyttet til meg. Heldigvis er bilene korrekt registrert i Autosys.

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Sjøhyene

Henger meg på denne.

En "morsom" ting jeg har observert ved Drammen:
Hvis man blir forespeilet en dag som bilen skal være ferdig, så har det foreløpig aldri skjedd meg at de en gang begynner på bilen før etter at den dagen er passert.

Tror også det kommer av system-messige problemer. Opplever alle jeg har møtt ved SC drammen som flinke og engasjerte folk, men de har rett og slett ikke sjans til å ta unna det volumet som blir forventet av dem.

Det jeg ikke helt forstår da er hvorfor ingen litt opp i systemet tar tak i det, må jo være et gigantisk pengesluk sånn de holder på nå.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Dag A.

Sitat fra: TRM på fredag 13. november 2015, klokken 13:58
Helt enig! Tør ikke tenke på hvor mye tid og penger de hadde spart på et skikkelig system.

Bare det å handle tilbehør til bilen kan ta laaaang tid. Opplevde å bruke over en halvtime på å få kjøpt plastmatter i fjor sommer.

Mye knot med iPad Mini-løsninga de har. Ser sikkert fancy ut, men to ganger har de gitt den opp, og heller sendt faktura på mail.

Skulle innom for å kjøpe orginale vindusviskere til bilen.
Det var ikke så enkelt for da måtte jeg huske VIN nummeret.  Kunne ikke kjøpe vindusviskere uten VIN nummer for da visste de ikke hvilken bil de var skiftet på eller hvem de skulle sende faktura til  :o
og bilen min stod parkert langt unna i skikkelig drittvær.

For min del var jeg egentlig bare interessert i å få utlevert nye viskere, betale med kort og montere de på min bil.
Tesla skal vel sånn sett gi f... i hvilken bil det er.

Gikk på nærmeste Shell stasjon og fikk ekstra service.....

Ellers så har noen her inne tidligere anbefalt "Biltema viskere", men de gangene jeg har prøvd hos Biltema så finner de ingenting som passer på min bil og jeg kan ikke finne igjen den tråden.
Så hvis noen har info om Biltema viskerne eller en link til den tråden så hadde jeg satt stor pris på det.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Sjøhyene

Sitat fra: Dag A. på onsdag 17. februar 2016, klokken 10:03
Ellers så har noen her inne tidligere anbefalt "Biltema viskere", men de gangene jeg har prøvd hos Biltema så finner de ingenting som passer på min bil og jeg kan ikke finne igjen den tråden.
Så hvis noen har info om Biltema viskerne eller en link til den tråden så hadde jeg satt stor pris på det.

Denne siden er kjekk. Nederst står visker kodene til biltema
http://www.elbil.no/wiki/Model_S
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Tuxedo

Det var ikke så enkelt for da måtte jeg huske VIN nummeret.  Kunne ikke kjøpe vindusviskere uten VIN nummer for da visste de ikke hvilken bil de var skiftet på eller hvem de skulle sende faktura til  :o
Du kan finne VIN-nummeret i appen på telefonen.
Sitat
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11862.msg177571.html#msg177571
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

kjellsve

Jeg fikk anbefalt Biltemaviskere, men de bråket mye og gjorde ikke skikkelig rent. Har ikke lyst til å bøye og vri på viskerarmene for å se om det kan jukses til. Fikk heller tak i Viskere fra Bosch (Samme som ble levert med bilen), og de er i en helt annen klasse. Svært gode.

Hvis du er medlem i Elbilforeningen så er det halv pris på viskere hos Riis Bilglass (også Bosch).
TMS85D - juni 2015

Teslanewbie

For min del var jeg egentlig bare interessert i å få utlevert nye viskere, betale med kort og montere de på min bil.

Gå inn på din teslaapp , Der står vin
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

TRM

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 17. februar 2016, klokken 13:53

Gå inn på din teslaapp , Der står vin
Burde vært helt totalt unødvendig med VIN for å kjøpe ekstrautstyr! Det bidrar til at det tar lenger tid å kjøpe vindusviskere til bilen enn det tar å gjennomføre et huskjøp!

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

turfsurf

Sitat fra: TRM på onsdag 17. februar 2016, klokken 14:04
Burde vært helt totalt unødvendig med VIN for å kjøpe ekstrautstyr! Det bidrar til at det tar lenger tid å kjøpe vindusviskere til bilen enn det tar å gjennomføre et huskjøp!
Poenget med VIN er at de får opp alt nødvendig for å lage en invoice, og eksakt hvilken modell du har.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

fonberg

Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. februar 2016, klokken 15:05
Sitat fra: TRM på onsdag 17. februar 2016, klokken 14:04
Poenget med VIN er at de får opp alt nødvendig for å lage en invoice, og eksakt hvilken modell du har.

Et teknologiselskap som Tesla burde vel ha systemer som gjorde det mulig for kundebehandlerne deres til å søke opp VIN basert på personnavn.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA