Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil eksplosjonen belaster strømnettet

Startet av Bjoris, torsdag 17. desember 2015, klokken 17:53

« forrige - neste »

StevenE

irriterende lyd pa en superbil fra verdensrommet....??? eller a si det sant:  my car from space really needs a jet noise. haper tesla ikke fjerne lyden jeg elsker ved neste service i januar!!
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

Ove Alset

Sitat fra: bjoris på mandag 14. desember 2015, klokken 17:44
Sitat fra: Salvesen på søndag 13. desember 2015, klokken 10:33
Sitat fra: bjoris på søndag 13. desember 2015, klokken 04:33
Poenget er ikke at noe er feil, men at det er en lyd som irriterer på en premiumbil!

Men hvilken premium bil er det som ikke støyer fra motoren? en typisk M serie og slikt støyer jo noe helt forferdelig feks. folk digger det jo. Har vell aldri kjørt en bil som er lydløs.

Tesla RWD feks;)

Nå er vel ikke Tesla noen Premium bil.

Fra 5 km/t og opp er motorstøyen i en S500 mindre etter mine ører.


Salvesen

Sitat fra: Ove Alset på tirsdag 15. desember 2015, klokken 13:38
Sitat fra: bjoris på mandag 14. desember 2015, klokken 17:44
Sitat fra: Salvesen på søndag 13. desember 2015, klokken 10:33
Sitat fra: bjoris på søndag 13. desember 2015, klokken 04:33
Poenget er ikke at noe er feil, men at det er en lyd som irriterer på en premiumbil!

Men hvilken premium bil er det som ikke støyer fra motoren? en typisk M serie og slikt støyer jo noe helt forferdelig feks. folk digger det jo. Har vell aldri kjørt en bil som er lydløs.

Tesla RWD feks;)

Nå er vel ikke Tesla noen Premium bil.

Fra 5 km/t og opp er motorstøyen i en S500 mindre etter mine ører.

Tror du bør ta en tur til legen og få sjekket ørene..



Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Øyvind.h

Premium og fossilmotor hører ikke sammen. Men min definisjon av premium er ikke traust interiør fullt av knapper, og små eksplosjoner koblet til en kompleks drivlinje for å skape fremdrift.
Jeg foretrekker noe lavere opplevd kvalitet, så lenge jeg får et moderne interiør og rå drivlinje.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Ove Alset

Sitat fra: Salvesen på tirsdag 15. desember 2015, klokken 13:43
Sitat fra: Ove Alset på tirsdag 15. desember 2015, klokken 13:38
Sitat fra: bjoris på mandag 14. desember 2015, klokken 17:44
Sitat fra: Salvesen på søndag 13. desember 2015, klokken 10:33
Sitat fra: bjoris på søndag 13. desember 2015, klokken 04:33
Poenget er ikke at noe er feil, men at det er en lyd som irriterer på en premiumbil!

Men hvilken premium bil er det som ikke støyer fra motoren? en typisk M serie og slikt støyer jo noe helt forferdelig feks. folk digger det jo. Har vell aldri kjørt en bil som er lydløs.

Tesla RWD feks;)

Nå er vel ikke Tesla noen Premium bil.

Fra 5 km/t og opp er motorstøyen i en S500 mindre etter mine ører.

Tror du bør ta en tur til legen og få sjekket ørene..



Vel,  mine ører hører en lavmælt brumming i denne videoen, frekvensspekteret mitt dekker også hviningen Tesla leverer ved ca. samme akselerasjon - og den er verre.

Digiman

#50
Det jeg synes er litt snodig er at "hviningen og pipingnen" har blitt være etter 7.0 kom. På min 85D er knapt mulig å høre forskjell om Range mode er på eller av lenger. Det høres ut som Range mode (6.2) på hele tiden nå i mellom 50-80 km/h.
Det plager i hvert fall meg og jeg håper Tesla får ordnet dette tilbake til 6.2 nivå uten Range mode på, som var langt langt bedre i mine ører.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA