Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil eksplosjonen belaster strømnettet

Startet av Bjoris, torsdag 17. desember 2015, klokken 17:53

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg testet 90D i forgårs, da vi har en 70D i bestilling, men de var på turne så hadde bare 2 90D med seg.

Eneste jeg ikke likte ifht dagens S85 er nettopp støy fra motor fremme. Det er jo feil å kalle det for støy, men fra absolutt null lyd så var det litt skuffende med denne pipe/hvie lyden fremme. Rimelig likt som i Leafen vår;) Selger sier at det etterisoleres på første inspeksjon, rart det ikke gjøres på fabrikken.

Den jeg prøvde var ikke isolert, men de med erfaring, hvor mye bedre blir det?

Noen som vet om det er likt i en 70D som 90D?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

RaBalder

Sitat fra: bjoris på torsdag 12. november 2015, klokken 08:47
:
Selger sier at det etterisoleres på første inspeksjon, rart det ikke gjøres på fabrikken.
:
Da hadde jeg jammen forlangt at det ble gjort i Norge før jeg hentet ut bilen.

Det blir for dumt å hente bilen også stille seg i kø for å få gjort det på verksted.

MeTesla

Sitat fra: RaBalder på torsdag 12. november 2015, klokken 09:16
Sitat fra: bjoris på torsdag 12. november 2015, klokken 08:47
:
Selger sier at det etterisoleres på første inspeksjon, rart det ikke gjøres på fabrikken.
:
Da hadde jeg jammen forlangt at det ble gjort i Norge før jeg hentet ut bilen.

Det blir for dumt å hente bilen også stille seg i kø for å få gjort det på verksted.

Dette var jo egentlig gode nyheter for oss andre med 4wd, kanskje kan vi få etterisolert frontmotoren om vi ber om det? Jeg får også litt Leaf fornemmelser.

Muffinman

Denne lyden, er den tilstede hele tiden dvs når range mode er avslått også? Litt spent siden jeg henter ut en D om et par uker.

tkjoerlaug

Sitat fra: Muffinman på torsdag 12. november 2015, klokken 09:55
Denne lyden, er den tilstede hele tiden dvs når range mode er avslått også? Litt spent siden jeg henter ut en D om et par uker.

Uling fra front-motor er primært tilstede når man har på range-mode, ihvertfall i vanlige norske landeveis-hastigheter på 70-90km. Merkbar forskjell når man skrur av rangemode.

Bjoris

Jeg hadde bare en kort testtur så usikker på hva den stod i. Det var jo spesielt syns jeg i lav hastighet, merket det spesielt når jeg skulle stoppe da kom det en ganske høy lyd i rundt 30 km/t, men det var godt hørbart i 50-60 også...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Salvesen

Kan da umulig være verre enn en ICE bil? Ser det er mye snakk om støy isolering her, er det noe poeng at bilen er helt lydløs?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

cairnz

For de av oss som går fra RWD til AWD så vil det føles som "støy" da bakmotoren i 85/P85 ikke skal ha noe summing annet ved sterkt pådrag. Kjedelig å ha en bie-summing hele tiden :)
Elbilist

o.b.lix

Merket denne lyden de første dagene, nå hører jeg den ikke lenger.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

fonberg

Sitat fra: RaBalder på torsdag 12. november 2015, klokken 09:16
Sitat fra: bjoris på torsdag 12. november 2015, klokken 08:47
:
Selger sier at det etterisoleres på første inspeksjon, rart det ikke gjøres på fabrikken.
:
Da hadde jeg jammen forlangt at det ble gjort i Norge før jeg hentet ut bilen.

Det blir for dumt å hente bilen også stille seg i kø for å få gjort det på verksted.

Jeg lurer på om dette er "selgerprat", eller om det er noen som har denne infoen fra sikrere kilder?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Bjoris

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Thor2014


Bjoris

Dessverre, fokuset ble på så mye annet, blant annet at skiboksen min muligens ikke passer siden det nå er nytt panoramatak. Det var litt kjiipt, helt ny boks til 10.000 som er spesial tilpasset festepunkter, vel

Skal prøve 70D i morgen kl 1530 så da skal jeg få spurt om dette:) rapport kommer på kvelden når jeg er tilbake:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Hodetelefoner

Hører tennene i DU under range mode og når man begynner å komme ned på halvt batteri.

F_P

Skal lydisolere en bil nå i helgen, og i den forbindelse vil det bli gjort en utprøving med å isolere fra innsiden foran i kupeen. Kan gi en tilbakemelding på hvordan man kan gå frem, og om det gir noen merkbar endring i støy :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA