Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av trygvelo, torsdag 17. desember 2015, klokken 17:21

« forrige - neste »

trygvelo

Noen som har vært borti dette før? Bilen stod på tidsinnstilt lading til 05:00, var 149 km igjen i går. Får i løpet av natten melding fra app om at "Charging stopped because of battery" (mulig meldingen var lengre, men det syntes ikke på telefonen). Sjekket status på app, 71 tkm igjen (se screenshot i link). Jeg måtte forte meg av gårde til toget så jeg fikk ikke sjekket bilen selv, har ringt Tesla og de skal sjekke loggene på bilen. Sjekket via app igjen nå og er nede på 48 tkm.

Hvis noen har opplevd liknende, fikk dere stoppet utladingen? Og hva var i så fall galt i deres tilfelle?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/10042236/Screenshot_2015-11-12-08-02-50.png

Espen Hugaas Andersen

Dette høres veldig rart ut. Om du har 85 kWh batteri så vil 10% per time bety at det dumpes 8,5 kW med varme fra bilen. Jeg vet ikke helt hvordan dette er i det hele tatt mulig.

Jeg ville tro at enten er det bilen som trenger en restart, eller så er det noe alvorlig feil med batteripakken. (Størst sannsynlighet for det første.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

RaBalder

Batterivarme på full pinne og kupevarme på full pinne trekker vel 12kW.
Så det er fullt mulig å tappe batteriet fort.

OleJA

Ser veldig rart ut: 71tKm rekkevidde og SOC på ~40% kan vel tyde på at det er noe alvorlig feil med batteriet.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

dundun

...eller en bug i appen. Trådstarter burde ta en titt på selve bilen!
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

MrUnderhill

Kontakt Tesla, de kan koble seg på bilen og se hva som skjer.

Tesla Support: 800 11 093

cairnz

Ikke noe som noen forumbrukere kan løse, dette fikser Tesla på en eller annen måte, men hold oss gjerne oppdatert. Interessant problem her :)
Elbilist

trygvelo

Travelt på jobb i dag så jeg har ikke fått oppdatert her før nå. Tesla ringte etter sjekk av loggen og de ville ha bilen inn. I mellomtiden har kona i hvert fall fått til å lade bilen, men har nå 220 tkm ved 80% så det virker som om det er noe seriøst galt med batteriet. Skal teste en restart når jeg kommer hjem og se om det løser noen problemer.

OleJA

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Hodetelefoner

Når et litium batteri plutselig mister volt fort etter lading. Så ville jeg personlig satt det midt på gårdsplassen :p 

trygvelo

Uff ja, ikke hjemme enda, men ser via app at batteriet har gått ned til 170 tkm nå i løpet av 1,5 timer. Tror ikke jeg tør å kjøre bilen 120 km inn til Tesla.

Tuxedo

Ville plassert bilen slik at den er lett å få på planet til en bergingsbil, og så bare latt batteriet lade ut.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Dag A.

Sitat fra: KristofferH på torsdag 12. november 2015, klokken 17:16
Når et litium batteri plutselig mister volt fort etter lading. Så ville jeg personlig satt det midt på gårdsplassen :p
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 12. november 2015, klokken 17:31
Ville plassert bilen slik at den er lett å få på planet til en bergingsbil, og så bare latt batteriet lade ut.

Her har du to gode råd jeg ville fulgt inntil status på batteriet er avklart.

Et batteri som selvutlader på den måten kan bli veldig varmt og kan potensielt utgjøre en brannrisiko.
Ville i allefall ikke parkert bilen i garasje over natten.

Eller så høres det fornuftigt ut å sette bilen greit til for at en redningsbil skal få den opp på planet, for det høres ut som det er neste skritt for Teslaen din.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Espen Hugaas Andersen

Jeg ville funnet ut om det er varme noe sted. Er det ikke varme noe sted så ligger feilen mer trolig i elektronikken som estimerer gjenstående energi.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA