Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: VAG vil satse på sitt eget ccs 150 kw "superlader" nettverk og store batteri

Startet av psyfoon, onsdag 16. desember 2015, klokken 23:14

« forrige - neste »

psyfoon

Henter ut en ny i-miev neste uke og spurte selger hos Mitsubishi om de var tectylbehandlet. Fikk til svar at ingen av disse ble tectylert pga det ikke var anbefalt pga el.motorer/batteripakke.
Så da er det ingen av dere trillingeiere som har tectylbehandlet bilene deres?
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

SteinHolstad

2015 - Mitsubishi imiev

psyfoon

Sitat fra: SteinHolstad på onsdag 11. november 2015, klokken 18:05
Jeg har oljebehandlet min.

Se: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22015.0.html

Takk for svar. Ja jeg tror at jeg vil rusbehandle min også, kan ikke skjønne at det skal være negativt. De kan vel ikke oppheve fabrikkgarantien selv om jeg velger å rustbehandle når forhandler ikke anbefaler?
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

automat

Min iOn var antirustbehandlet av forhandler/importør før utlevering. Med Mercasol?
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Stjerneglis

#4
Vår 2011 i-Miev ble sendt rett på full Tectylbehandling etter levering. Har ikke fått noen bemerkning fra Motorforum overhodet. Disse bilene trenger absolutt rustbeskyttelse da de er helt ubeskyttet under!
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Reodor

Dersom du skal antirustbehandle tar de av dekslene under og du får tilgang til varmeapparatet som med fordel kan etterisoleres for bedre virkning/lavere strømforbruk.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12535.msg185735.html#msg185735
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

psyfoon

Takk for tilbakemeldinger og tips.
Fikk pris på komplett tectylbehandling hos Tectylsenteret Trondheim på 4.900kr. Like dyrt som en vanlig bil med andre ord. Årsaken til det var at selv om bilen var liten så var det mye jobb med ekstremt mye demontering av deksler osv, samt maskering av ledninger/wire som var pålagt å gjøre.

Noen andre med erfaringer ang pris på tectylbehandling av trilling?
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

asbkar

Jeg har behandlet min hos Funderud antirust, samme som Oslo antirust og Buskerud antirust. Lanolin-behandling koster 2100,- nå (1800 om våren, 2000 om sommeren) hos funderud. Billigere og mye raskere enn tectyl, men må rebehandles ca. annethvert år avhengig av kjørelengde. Behandlinga tar ca en time, mens du drikker kaffe og leser avisa. Ser det står 2400,- og 1.5 time i Oslo.
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

psyfoon

Det finnes dessverre ingen som driver med Lanolin-behandling i Trondheimsområdet. Jeg får vurdere å koste på meg en tectylbehandling til våren.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Mr.Zero

Sitat fra: psyfoon på fredag 13. november 2015, klokken 00:29
Det finnes dessverre ingen som driver med Lanolin-behandling i Trondheimsområdet. Jeg får vurdere å koste på meg en tectylbehandling til våren.

Hei, vil anbefale at du ikke venter med dette dersom du har cash i dag.. Rustangrepet kommer den dagen du tar bilen ut av butikken, dog er det ikke karosseridelene under som er mest utsatt, men alt av "sorte armer og stag" du ser under bilen. Disse blir ekstremt raskt brune, selv om det ikke er noe krise...
Sjekk ut Dinitrol-behandling. Noe av det samme som Tectyl, men er bedre - mener mange... Har ingen dokumentasjon på det.. Bilen min skal ut i sin 4 vinter uten Tectyl, men jeg har lakkert alle understellsdeler med sort Hammerite rustlakk i flere omganger. Funker bra! Ingen antydning til rust på karosseriet, men jeg er flink til å spyle bilen under. Kjører i Oslo-området daglig.
Ellers gjelder det å få på skvettlapper foran - og gjerne bak. Videre ville jeg kjøpt klar plastfolie og lagt på fremre del av bakskjermene(fremre hjulbuer). Disse er ekstremt utsatt for steinsprut selv med skvettlapper.

En understellsbehandling vil også bidra til å redusere støyen fra det som treffer karosseriet under.. Det knitrer godt når du kjører på strødde veier..

Brom-brom!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

CitB59EL

Vi har behandlet begge vår elbiler fra dag 1. Jeg har jobbet på verksted å sett hvor fort biler ruster-ikke bra... Trillingene er dårlig beskyttet mot rust og ruster meget fort er min erfaring! Vil anbefale ekstra støydemping( ca 2000 kr) hvis du vil ha enda stillere bil etter tectyl.

Gjorde dette på min berlingo/ total 8000 kr og den er meget stillegående!
Fikk da beskjed at det ikke var noe poeng med evt etterbehandlig før etter 5 år da bilen var "hermetisk lukket" mot rust.

Vi har gjort det samme på B klassen(6000 kr) med Mecasol+asfalt plater i hjulbuer med godt resultat. Dette er ingen ting i den større sammenhengen i kostnader hvis en kan unngå rustskader!   

svingen

Etter å ha lest det her og kjøRT 2 vinteren med ion I Oslo, er det alt får seint å gjøre det her? (Salte spiser jo sykkelen min men koster ikke så mye får nye deler) er ion alt ødelagt eller Bør jeg Gjøre det?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Stjerneglis

Sitat fra: svingen på lørdag 14. november 2015, klokken 09:42
Etter å ha lest det her og kjøRT 2 vinteren med ion I Oslo, er det alt får seint å gjøre det her? (Salte spiser jo sykkelen min men koster ikke så mye får nye deler) er ion alt ødelagt eller Bør jeg Gjøre det?

I ditt tilfelle er oljebehandling det beste alternativet.
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Stjerneglis

Sitat fra: psyfoon på fredag 13. november 2015, klokken 00:29
Det finnes dessverre ingen som driver med Lanolin-behandling i Trondheimsområdet. Jeg får vurdere å koste på meg en tectylbehandling til våren.

Nærmeste stedet jeg vet om er Tunna Auto på Tynset... Litt langt unna kanskje ;)
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

psyfoon

Sitat fra: Stjerneglis på søndag 15. november 2015, klokken 16:13
Sitat fra: psyfoon på fredag 13. november 2015, klokken 00:29
Det finnes dessverre ingen som driver med Lanolin-behandling i Trondheimsområdet. Jeg får vurdere å koste på meg en tectylbehandling til våren.

Nærmeste stedet jeg vet om er Tunna Auto på Tynset... Litt langt unna kanskje ;)

Det blir nok litt i lengste laget ja :-) Blir nok en tectylbehandling i løpet av vinteren :-)
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA