Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av AppleKnocker, onsdag 16. desember 2015, klokken 18:26

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: RonnyØ på lørdag 05. desember 2015, klokken 17:36
Sitat fra: psyfoon på lørdag 05. desember 2015, klokken 17:32
Sitat fra: arthur på lørdag 05. desember 2015, klokken 07:58
Hvor fikk/får du service på din Miev til 2000 kroner? Har samme bil og betalte 2.983,- ex pollenfilter (kjøpte/byttet selv) hos Motor Forum i Asker. Det er ingen punkter på servicen som inkluderer noen kostand for skifte av noe som helst, kun "kontroll av" en rekke punkter, grådig godt betalt!

Ellers interessante tall som fremkommer her med konkrete eksempler, og for egen del er problemet "kun" at med unntak av en Tesla så har bilene for liten rekkevidde for vårt behov med relativt hyppige turer på rundt 300 kilometer hver vei, og vil ikke måtte være avhengig av å stoppe hver gang samt har behov for hengerfeste og å kunne trekke 1500 kg. Beholder derfor en fossilbil i påvente av utviklingen.

Hos Mitsubishi i Trondheim fikk jeg opplyst pris på 3.000kr for 1år service uten kupéfilter.

Det er mye penger for å sjekke mønsterdybden og lufttrykket!

Så fordi det er en drill så har den ikke bremser, oppheng, hjullager, styring, spylerværske, panser, bakluke og dører som må smøres, lufttrykk i dekk mm ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

overter

Synes Psyfoon hadde en god oppsummering av besparelser ved utskifting til elbil.
Har sett endel kalkulatorer, her er en god jeg fant, men den tar ikke hensyn til verdifall på bilene. For min del har jeg erstattet 30-35000km med fra fossil til elbil og med bompenger er besparelsen litt i overkant av 3500kr mnd eller 40000kr år.
Alternativet mitt var kjøpe ny fossil eller elbil, jeg regnet verdifallet likt for begge for gjøre det enkelt.
For de som vurderer elbil er et viktig moment som jeg erfarer at elbilen tar over en større andel av kjøringen enn den i utgangspunktet var ment erstatte, slik at ofte blir besparelsen større enn det som var planlagt når man bestemte seg for kjøpe elbil.

https://www.skedsmo.kommune.no/Teknisk-sektor/Energi-og-klima/Elbilkalkulator/
2019 Hyundai Kona
2015 Renault ZOE Intense 43Kw - 11KW lader

HenryJac

Til nå har jeg spart ca 1.000,- i kun bom og drivstoff, selv om jeg bor innenfor Oslo's bomring på 1 uke. Er helt greit det syns nå jeg  8)
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

knutset

Sitat fra: Cirrisky på torsdag 12. november 2015, klokken 23:59
Til slutt, om man lader utelukkende hjemme, så ligger vel strømprisen på ca 0.3kr per kwh, og om man kjører sånn normalt og ligger på 15 km per kwh, så ligger man vel da på 0.02 kr per km?
Strømprisen er på rundt 1 kr. per kWh med alle avgifter inkludert. Abonnentavgift, kraftpris, energi nettleie og moms gjør at 0,3 kr. per kWh kun er en liten del av regningen.   

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA