Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf for dummies

Startet av d58palset, onsdag 16. desember 2015, klokken 17:03

« forrige - neste »

lunitiks

Hattehylla er e.m.m. noe ræl, akkurat som på Leafen (min Leaf hattehylle ligger forresten også godt plassert på mørkeloftet).


At noen giddet å betale ekstra for hattehylla er for meg et mysterium. Men så har jo folk forskjellige behov og kanskje fins det en god grunn til å velge hattehylle
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

tkjoerlaug

Ikke enig i at hattehyllen er noe ræl. Mye bedre med noe halvfast enn det som ofte er vanlig i mange stasjonsvogner (typisk en horisontal rullegardin man trekker over. Hadde denne vært ekstrautstyr hadde jeg garantert kjøpt den.

Øyvind.h

En slank og velintegrert rullgardin kunne faktisk vært interessant. For meg er det hundebur og barnevogn som gjør at hattehyller aldri er i bilen. Ikke siden 2003 i hvert fall :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: tkjoerlaug på onsdag 11. november 2015, klokken 20:28
Ikke enig i at hattehyllen er noe ræl. Mye bedre med noe halvfast enn det som ofte er vanlig i mange stasjonsvogner (typisk en horisontal rullegardin man trekker over. Hadde denne vært ekstrautstyr hadde jeg garantert kjøpt den.

Enig. Hattehylla til Tesla er vesentlig bedre en diverse rullegardinløsninger jeg har hatt på VAG og BMWer. Hater å ikke ha dekt til bagasjerommet.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

elektro

Noen av fordelene med hattehylle er vel at det demper bittelitt støy, gjør volumet av luft som skal varmes opp mindre, hindrer innsikt til eventuelle verdisaker samt at det hindrer mindre gjenstander fra å fly fremover ved kollisjon..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

o.b.lix

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. november 2015, klokken 20:37
En slank og velintegrert rullgardin kunne faktisk vært interessant. For meg er det hundebur og barnevogn som gjør at hattehyller aldri er i bilen. Ikke siden 2003 i hvert fall :)

Dette finnes: http://e-driver.jimdo.com/tesla-model-s/laderaum-rollo-trunk-shade/
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på onsdag 11. november 2015, klokken 20:44
Sitat fra: tkjoerlaug på onsdag 11. november 2015, klokken 20:28
Ikke enig i at hattehyllen er noe ræl. Mye bedre med noe halvfast enn det som ofte er vanlig i mange stasjonsvogner (typisk en horisontal rullegardin man trekker over. Hadde denne vært ekstrautstyr hadde jeg garantert kjøpt den.

Enig. Hattehylla til Tesla er vesentlig bedre en diverse rullegardinløsninger jeg har hatt på VAG og BMWer. Hater å ikke ha dekt til bagasjerommet.

Motsatt her, hater å ha ting i veien som gjør det knotete å slå ned baksetene (noe jeg gjør ganske ofte). Skal jeg parkere med dyre ting i bilen havner de uansett i frunken :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Stig O

Viktigste grunnen til at jeg bruker den er tydelig mindre støy fra bakdekkene.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Muffinman

SitatNår gikk panoramataket ned i pris?
Hattehyllehattehyllehattehyllehattehyllehattehylle
hattehyllehattehyllehattehyllehattehyllehattehylle
hattehyllehattehyllehattehyllehattehyllehattehylle
hattehyllehattehyllehattehyllehattehyllehattehylle
hattehyllehattehyllehattehyllehattehyllehattehylle
hattehyllehattehyllehattehyllehattehyllehattehylle

Og jeg var med og startet det  :-[

Havebigfun

Mens OT-generalene koser seg med hattehyllene 8) har jeg nå funnet ut at pano kostet 17900 etter prisøkningen i desember 14 og frem til ihvertfall mars iår- jeg tror nedgangen til 10900 var ved prisjusteringen i juni men er ikke sikker mtp nøyaktig dato.

o.b.lix

Jeg bestilte på lanseringsdagen til D i fjor, og da kostet det 15.800,-
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Havebigfun


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA