Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Autopilot - opplevde erfaringer og tips

Startet av retepel, tirsdag 15. desember 2015, klokken 20:17

« forrige - neste »

retepel

eldanz

Sitat fra: retepel på tirsdag 22. desember 2015, klokken 01:07
Nå er vi i full fart igjen!

.... vi håper å kunne slippe ut en ny versjon på selveste julaften :-)

Jeg har lest at folk klager over at 99kr er dyrt.
Jeg håper at dere er med å støtte initiativet :-) 99kr er egentlig ikke mye i forhold til hva vi har betalt for bilen eller?

Fikk en ny versjon i går kveld. Den er meget bedre visuelt; lettere å lese.

Utvikling koster. Men for å komme videre må det investeres noe og det burde de som bruker app'en være med på!
Det blir omtrent det samme som å kjøpe en Tesla for å være med på utvikling av fremtiden til å bli bedre!
Så det er å anbefale alle å kjøpe Premiumversjonen, den koster en brøkdel av hva Tesla koster.
Takk for godt arbeid.
Håper å treffes på et Tesla-treff!!

Håper det blir noe mer godt enn bare kaffe i Jula! :D

Ha en riktig god Jul på alle måter og et ønske om et kjempefint 2016.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

TeslaSvein63

Hei. Er det noen som vet og kan hjelpe? Etter å ha oppdatert tlf-en til android 5.1.1, så får jeg ikke kontakt med bilen lengre. Har prøvd alt tenker jeg for å få kontakt, som å slette-laste ned på nytt, legge inn passord på nytt, omstart av tlf. Ingen ting hjelper. Noen som har en ide, eller er det appen som ikke virker med androidversjon 5.1.1 Har virket perfekt i lang tid. Er på reise og har sjekket status noen ganger uten problemer før 5.1.1

eldanz

Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 29. desember 2015, klokken 17:13
Hei. Er det noen som vet og kan hjelpe? Etter å ha oppdatert tlf-en til android 5.1.1, så får jeg ikke kontakt med bilen lengre. Har prøvd alt tenker jeg for å få kontakt, som å slette-laste ned på nytt, legge inn passord på nytt, omstart av tlf. Ingen ting hjelper. Noen som har en ide, eller er det appen som ikke virker med androidversjon 5.1.1 Har virket perfekt i lang tid. Er på reise og har sjekket status noen ganger uten problemer før 5.1.1

Jeg har også Android 5.1.1 på en Samsung. For Mobile Tesla har jeg fått tre oppdateringer den siste tiden, rett før julaften og så er det kommet to til rett etterpå. Hva som er nytt er det ikke mulig å oppleve, men se på versjonen du har. Se også på http://lelimit.no/MobileTesla-Releases.php for å finne ut mer om siste utgave.

Min fungerer bra.
Bilene har wattpedal!

retepel

Hei alle sammen og godt nytt år!!
Vi fikk ikke lov til å bruke navnet MobileTesla. Derfor ble vi nødt til å endre på navnet samt forkorte det til MT Premium.

Det blir ingen endringer for dere. Oppdater til 1.4 når den blir tilgjengelig.
Dette har desverre gitt oss en kostnad og vi har jobbet i romjulen for å løse opp i dette med Google.
Vi passerer nå snart 100 brukere, så takk alle sammen!
Vi blir nødt til å øke prisen i 2016 for nye brukere. Dere som har kjøpt og støttet oss fram til nå vil snart få ny funksjonalitet, Smart Charge :-) bestem en tid og app'en gjør resten for å sørge for at batteriet oppnår en bestemt grense for det tidspunktet. Det blir derfor ikke nødvendig å manuelt redusere ladestyrken.
Dette bruker jeg ofte selv så jeg håper at dere vil få nytte av denne funksjonen

SunSeeker

Hei og Godt Nytt År Repetel.

Har fulgt tråden nøye, og om du får til dette som du nevnte, så har du en ny kunde.....

Veggen

Sitat fra: retepel på fredag 01. januar 2016, klokken 17:58
Smart Charge :-) bestem en tid og app'en gjør resten for å sørge for at batteriet oppnår en bestemt grense for det tidspunktet. Det blir derfor ikke nødvendig å manuelt redusere ladestyrken.

Kobles dette sammen med forvarming så har dere en vinner!

eldanz

Godt nytt Tesla År til alle!
Ser frem til mer utvikling!

Dette er en bra APP. Jeg prøver den og Visible Tesla (VT). MT Premium ser ut til å kunne gjøre alle funksjoner som VT kan og mere til.

Det er bra at Teslaeiere betaler sin del, da er man med på å utvikle MT Premium akkurat slik som når man har kjøpt en Tesla.

Spørsmål:
Foregår forvarming når man setter på Climate?
Når det gjelder forvarming av batteriet så har jeg aldri sett i APP'en at det er slått på.

Jeg bruker bilen til forskjellige tider nesten hver dag og lader gjerne om natten/morgenen for å få den klar til å watte ivei. Da er det bra å få forvarmet batteriet for å få best mulig resultat.
Jeg ser frem til videreutviklingen; stå på retepel, kjempebra jobb!
Bilene har wattpedal!

o.b.lix

Sitat fra: eldanz på fredag 01. januar 2016, klokken 21:52
MT Premium ser ut til å kunne gjøre alle funksjoner som VT kan og mere til.

Nei, har vel ganske langt igjen før VT er innhentet, mangler MANGE funksjoner, men stå på!
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Kenneth M

Klarer dere implimitere smart charge har dere snart meg også som kunde. Ser ikke helt hvordan dere planlegger å sette dette opp. Det som hadde vært optimalt for meg og sikkert mange andre er at appen utsetter lading. App settes til å ha lading utført til f.eks 0700. Ladekontakten settes i bilen etter jobb / kveld.
Skal jeg f.eks lade 30 kw, utsettes ladingen til 0400. Lading starter i mitt tilfelle med 11 kw og lader fram til 0700. Da har bilen ladet "hardt" i 3 timer og batteri er gjennomvarmt til kjøring. Håper det er dette dere har planer om :)

retepel

Da er vi i gang med å teste Smart Charge som kommer i  versjon 1.5. Håper dette gir oss et optimalt batteri når vi starter dagen med et smil :)

Sniktitt på utvidelse av hovedmenyen og Smart Charge:
http://www.lelimit.no/Previews.php

VL

Spennende! Får dere til smart charge, har dere en ny kunde i meg også  :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

mj

Lastet ned appen nå. Ser bare konas bil. Ikke min. Går det ikke å bytte mellom bilene slik som i My Tesla ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

retepel

Ingen av de som jobber med app'en har 2 Tesla'er (ennå) :-( vi får derfor ikke testet dette. Hvis noen vil ha denne muligheten  rask og kan hjelpe til ved å møte oss et par timer et sted så får vi det til :-) kanskje på et spisested ved en supercharger?

Sitat fra: mj på fredag 08. januar 2016, klokken 08:52
Lastet ned appen nå. Ser bare konas bil. Ikke min. Går det ikke å bytte mellom bilene slik som i My Tesla ?

mj

Sitat fra: retepel på fredag 08. januar 2016, klokken 10:53
Ingen av de som jobber med app'en har 2 Tesla'er (ennå) :-( vi får derfor ikke testet dette. Hvis noen vil ha denne muligheten  rask og kan hjelpe til ved å møte oss et par timer et sted så får vi det til :-) kanskje på et spisested ved en supercharger?

Hvis ingen andre kan før, så skal jeg til Larvik neste uke og kan stoppe på SCh Porsgrunn

Sitat fra: mj på fredag 08. januar 2016, klokken 08:52

Men hvorfor har appen valgt hennes bil og ikke min ? Jeg fikk aldri noe alternativ.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA