Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Autopilot - opplevde erfaringer og tips

Startet av retepel, tirsdag 15. desember 2015, klokken 20:17

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Det er akkurat sånne bugs tesla vil unngå.  Kjedelig om forvarming går på og man ikke når målet dagen etter.

Muffinman

"Smart" preconditioning tyder vel ikke akkurat på at de _prøver_ å unngå slikt.

Hodetelefoner

retepel

Timer funksjonen er aktiv selv om man har lukket app'en. For å skru av forvarming må man åpne app'en og skru de av. Sjekk at det står off. En annen ting, hvis man har restartet telefonen så blir de innstilte tidene deaktivert. Da må man inn i app'en og skru de av og så på igjen. Det står litt i Help menyen i app'en men kanskje ikke tydelig nok. Innrømmer at det er litt knotete men det kommer nok en forbedring snart får vi håpe :-)

o.b.lix

Sitat fra: retepel på mandag 14. desember 2015, klokken 23:20
For å skru av forvarming må man åpne app'en og skru de av. Sjekk at det står off.

Hjelper ikke hos meg, må restarte telefonen for å slå av forvarming.
Ekstra dumt når tidsinnstilling ikke skiller på dager, står ikke like tidlig opp i helgene.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

StevenE

bra med en ny app men syns at en pris pa 100 nok er litt hoy.
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

DaTwister

Er det en mulighet for å kunne implementere at man også kan skru på defrostere foran og bak? Så idag at bilen var varm etter 5-6min, men vindu foran spesielt trengte noen minutter med defroster på.

Powerdbynature

Jeg har ett ønske.. og jeg ønsker det blir oppfylt nå..

Glemte husnøklene i bilen,  parkerte bilen I garasjen og lukket porten med den manuelle bryteren på veggen... står nå utenfor huset, uten husnøkkel og uten mulighet til å komme meg inn i garasjen... sammen med meg har jeg mine 2 døtre på 3 og 7..

Kort fortalt tilgang og aktivering av Homelink bia App. Hadde medført betydelig mindre frost.

Amoss

Sitat fra: Powerdbynature på tirsdag 15. desember 2015, klokken 16:38
Kort fortalt tilgang og aktivering av Homelink bia App. Hadde medført betydelig mindre frost.

Skulle ikke forundre meg om det kommer i FW 7.1 med den offisielle appen. Da skal man jo kunne "kalle på" bilen så den kjører ut av garasjen på egenhånd...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

eldanz

Sitat fra: retepel på søndag 06. desember 2015, klokken 00:45
Vi setter stor pris på inputs og tilliten vi har fått. Dere er med på å forme det endelige produktet.
Det er nå over 60 personer som støtter dette arbeidet ved å ha kjøpt app'en vår  ;D så mange takk til alle!

Jeg syns det er moro at app'en har blitt nyttig for oss Tesla eiere! En ting er sikkert, vi vil oppdatere oftere enn det Tesla gjør. Det har blitt en del lørdagskvelder nå uten festligheter, men vi koser oss for det når vi jobber med ny funksjonalitet til app'en :) Nå har vi også råd til kaffe for lange netter;)

Jeg syns GUI i neste versjon er blitt bedre, så er veldig spent på hva dere vil synes
Ja, men når kommer ny GUI?
Brukte infoen for å finne utgaven min; den viser i dag 1.3.2 av 30. nov.; er det den siste? Kan det sies noe om når neste utgave kommer?

Synes denne APPen har en spennende utvikling. Lurer da på når vi kan velge strømtrekk og kunne sette tid for ferdig ladet?
Timer for Climate virker bra. Dog har den ikke startet et par ganger. Men det kan skyldes at jeg har vært innom andre settinger etter at tiden var satt.

Håper dere kommer med nye oppdateringer med korte mellomrom :D

Kun kaffe frem til Julaften! ;D
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Muffinman

Mange gode ønsker her. Tipper at Tesla selv har satt begrensninger slik at det ikke uten videre er å få disse funksjonene i en app.

StevenE

så langt har det vi kan lage i apper bare vært det som en eller annen har dekodert fra offisielle Tesla appen. M.a.o. vet vi egentlig ikke om mer mulige API funksjonalitet enn det som har vært i eksisterende offiselle appen. Så det er fullt mulig det er mer mulig med API'en allerede.. uten at vi vet om dette. gjetting er vel eneste mulighet, trur ikke det er en funksjon for å få opp alle funksjoner på API'en.
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

retepel

Vi har desverre hatt problemer med en komponent på vår server i det siste som har gjort det vanskelig å jobbe med app'en effektivt. Men nå er vi i full fart igjen!

Det blir kun kaffe på oss de neste dagene nå og vi håper å kunne slippe ut en ny versjon på selveste julaften :-)

For mer info om våre planer for app'en, besøk vår hjemmeside www.lelimit.no.
Vi kommer til å opprette en side (Januar 2016) hvor dere som sponser oss kan legge til ønsker :-)

Jeg har lest at folk klager over at 99kr er dyrt. Derfor vil jeg gjerne fortelle at Google tar 30%, og staten tar mva så vi sitter igjen med cirka 50kr pr app. Vi gjør dette for å lage en app som vi håper blir nyttig for Tesla eiere, men vi må desverre tjene noe for å dekke kostnader til f.eks telefoner for utvikling, bilene våres som forsøkskaniner samt hjemmeside og domene for å samle inn tilbakemeldinger fra dere på en mer effektiv og ryddig måte.

Jeg håper at dere er med å støtte initiativet :-) 99kr er egentlig ikke mye i forhold til hva vi har betalt for bilen eller?

Takk for mange gode tilbakemeldinger. Vi har lest de men klarer ikke å svare på de alle her. Vi samler på de og presenterer en oversikt på vår hjemmeside neste år.

Ha en riktig god jul alle sammen :-D

Orcuz

Hvordan endrer jeg bil bil? Har 2 biler på min konto, den gamle som ble kondemnert og den nye. Må går den automatisk på den gamle, som logisk nok er offline ;)

retepel

Støtte for bil nr 2 kommer senere. Jeg venter fortsatt på en TMX slik at det blir 2 biler i garasjen :P og at jeg kan teste.

Sitat fra: Orcuz på onsdag 23. desember 2015, klokken 02:15
Hvordan endrer jeg bil bil? Har 2 biler på min konto, den gamle som ble kondemnert og den nye. Må går den automatisk på den gamle, som logisk nok er offline ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA