Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Autopilot - opplevde erfaringer og tips

Startet av retepel, tirsdag 15. desember 2015, klokken 20:17

« forrige - neste »

eldanz

Har brukt Mobile Tesla Premium en stund og den blir stadig bedre. Bruker Samsung Galaxy S6; Modell SM-G920F, Android 5.1.1

Men hvor/hvordan kan jeg se hvilken versjon jeg har?
Må jeg oppgradere selv? eller skal den oppgraderes automatisk?
Jeg får ikke det bildet som er vist her tidlige i tråden: <<Mandag 23. November 2015, klokken 22:35>>

Ved bruk av Location så starter kartet, Google, et sted mellom Danmark (Ålborg) og Sverige (Varberg).
Er det noen settinger jeg må gjøre for å vise min likasjon i åpningsbildet?

Er det noen plan for å kunne forhåndsinnstille aksjoner slik man kan gjøre i Visible Tesla?
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Lynet

Jeg bruker stor tekst på min telefon, da forsvinner noe av teksten under knappene. Er det mulig å få til en scrollefunksjon for å få frem teksten?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

retepel

Godt å vite at du liker app'en :)

Versjon
Enkleste måten er å åpne Google Play (Play butikk) og søke etter MobileTesla. Hvis du ser en knapp hvor det står "Åpne" så har du seneste versjon, hvis ikke så ser du en "Oppdater" knapp. For å se versjonsnummeret så trykker du på "Finn ut mer". Nederst på siden står versjonsnummeret.
I Google Play kan du velge for hver app du har innstallert om den skal oppdatere automatisk eller ikke.

Lokasjon
Husk å skru på Sted under Innstillinger på mobilen din.
Det skal være en blå prikk i kartet som viser din plassering når stedsinnstillingen på telefonen er på.

Forhåndsinnstilte aksjoner
Vi fokuserer på GUI i neste versjon. Men deretter vil vi legge inn "avanserte" funksjoner i app'en. En av oss holder på å jobbe med SmartCharge :) app'en skal starte lading slik at batteriet når en bestemt grense til et spesifikt tidspunkt som man har angitt.
Vi vil legge inn en "ekspert" modus i app'en i begynnelsen av neste år, så vi kommer til å hente litt inspirasjon fra Visible Tesla.

Sitat fra: eldanz på onsdag 02. desember 2015, klokken 22:19
Har brukt Mobile Tesla Premium en stund og den blir stadig bedre. Bruker Samsung Galaxy S6; Modell SM-G920F, Android 5.1.1

Jeg får ikke det bildet som er vist her tidlige i tråden: <<Mandag 23. November 2015, klokken 22:35>>

Ved bruk av Location så starter kartet, Google, et sted mellom Danmark (Ålborg) og Sverige (Varberg).

Er det noen plan for å kunne forhåndsinnstille aksjoner slik man kan gjøre i Visible Tesla?

retepel

Neste versjon vil få en annerledes GUI. Knappene vil få en overhaling :) Vi skal ta hensyn til dette scenariet

Sitat fra: Lynet på onsdag 02. desember 2015, klokken 22:45
Jeg bruker stor tekst på min telefon, da forsvinner noe av teksten under knappene. Er det mulig å få til en scrollefunksjon for å få frem teksten?

eldanz

Sitat fra: retepel på torsdag 03. desember 2015, klokken 13:35
Godt å vite at du liker app'en :)

Versjon
Enkleste måten er å åpne Google Play (Play butikk) og søke etter MobileTesla. Hvis du ser en knapp hvor det står "Åpne" så har du seneste versjon, hvis ikke så ser du en "Oppdater" knapp. For å se versjonsnummeret så trykker du på "Finn ut mer". Nederst på siden står versjonsnummeret.
I Google Play kan du velge for hver app du har innstallert om den skal oppdatere automatisk eller ikke.

Lokasjon
Husk å skru på Sted under Innstillinger på mobilen din.
Det skal være en blå prikk i kartet som viser din plassering når stedsinnstillingen på telefonen er på.

Vi fokuserer på GUI i neste versjon. Men deretter vil vi legge inn "avanserte" funksjoner i app'en. En av oss holder på å jobbe med SmartCharge :) app'en skal starte lading slik at batteriet når en bestemt grense til et spesifikt tidspunkt som man har angitt.
Vi vil legge inn en "ekspert" modus i app'en i begynnelsen av neste år, så vi kommer til å hente litt inspirasjon fra Visible Tesla.

Sitat fra: eldanz på onsdag 02. desember 2015, klokken 22:19

Tusen takk for en god forklaring som også er veldig bra strukturert. Det gjør forståelsen lettere. Håper du tar vare på slike forklaringer og legger det inn i en "Bruksanvisning" om ikke lenge (?)!

Ser nå at på Play Butikk står det "OPPDATER" og at den har versjon 3.5.

Etter Oppdateringen får jeg samme Home Page som tidligere. For lokalisering havner den et sted i Skagerak mellom Danmark og Sverige.
Vel, det retter seg sikkert etterhvert.

Flott med grundig og seriøs utvikling! Det gir tillit!
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Lynet

Får ikke kontakt med bilen de siste dager, tror det kom etter oppdatering til premium!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Sjøhyene

Sitat fra: retepel på torsdag 03. desember 2015, klokken 13:35

Det med smart lading som starter basert på når man skal reise er gull.
Lastet ned gratis app``en deres med følte ikke at den ga meg så mye ekstra kontra tesla offisielle og VT på PC, så syns 100kr ble litt for dyrt sånn programmet er per i dag. Men hvis dere får på plass noen flere smarte funksjoner ala det du nevner over så betaler jeg gladelig 100kr :)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

retepel

Vi setter stor pris på inputs og tilliten vi har fått. Dere er med på å forme det endelige produktet.
Det er nå over 60 personer som støtter dette arbeidet ved å ha kjøpt app'en vår  ;D så mange takk til alle!

Jeg syns det er moro at app'en har blitt nyttig for oss Tesla eiere! En ting er sikkert, vi vil oppdatere oftere enn det Tesla gjør. Det har blitt en del lørdagskvelder nå uten festligheter, men vi koser oss for det når vi jobber med ny funksjonalitet til app'en :) Nå har vi også råd til kaffe for lange netter;)

Jeg syns GUI i neste versjon er blitt bedre, så er veldig spent på hva dere vil synes

Lynet

Det viser seg at min mobile Tesla premium kun finner data fra bilen når telefonen er koblet til WiFi! Hvor er innstillingene for å endre dette?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

retepel

Hmm, så lenge du er tilkoblet Internett så skal det fungere, enten via mobildata eller WiFi. Send oss en mail som står oppgitt på Google Play så kan vi hjelpe deg videre hvis du ikke får det til å fungere

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Hodetelefoner

Bare bli kvitt det bensinpumpe tegnet :D
Hvor henter den ute tempen ifra? ser den ikke stemmer med bilen.  Eller har bilen flere sensorer den henter ute temp ifra?

DaTwister

Hoy!

Jeg ser ut til å ha litt problemer med appen. Jeg har brukt den til å forvarme om morgen og før jeg skal hjem fra jobb. Men de dagene jeg ikke jobber, så forvarmer den fortsatt, selv om det er skrudd av. Tips for dette? Bruker en S6 Edge+ telefon.

o.b.lix

Sitat fra: DaTwister på fredag 11. desember 2015, klokken 13:32
Men de dagene jeg ikke jobber, så forvarmer den fortsatt, selv om det er skrudd av. Tips for dette?

Samme problem her.

Burde også ligge inne ukedag-valg...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

DaTwister

Skrudde den raskt på og av igjen igår. Den forvarmet ikke idag :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA