Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Car-Net appen viser ikke korrekt status på bilen

Startet av Elbil-entusiast, tirsdag 15. desember 2015, klokken 09:31

« forrige - neste »

moderator 2

Hei

Nå har jeg slettet samtlige innlegg i denne tråden, lagt inn etter mandag kveld.

Vær så snill å hold dere til topic, og ikke person.

Føler du at det du skrev, som omhandlet sak, var viktig, så kan du legge inn dette på nytt.

Skal du henge ut andre personer, er elbilforum.no feil sted.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Beckern

Jeg synes man litt for lett godtar at man står parkert når man hurtiglader.
For meg har det å hurtiglade mye mer til felles med å fylle drivstoff enn å parkere.
At man kan gjøre andre ting mens lading pågår kan man se på som bonus eller til bry, men for meg er det langt fra åpenbart at man parkerer når man hurtiglader.
For meg står det mer likt med fylling av drivstoff og for den sakens skyld inn/utlasting, altså noe man utfører der det ikke står stans forbudt.
Det er mulig man pga privatrettslige forhold unngår rettsak her men jeg gjetter på at reglene blir endret slik at kravet til P-lapp enten skiltes mye bedre ved ladestasjon eller at man rett og slett slippe p-lapp helt når man _hurtiglader_

Kim Morten

Jeg er helt enig med deg. Jeg er spent på hva TS får til svar fra mailen sin. :)
Sort E-Golf
Oslo

Amigakongen

Tviler på at han får noe positivt svar for å si det sånn. Parkeringsselskaper er noe svin. Men støtter at det bør stå noe info ved laderne slik at man unngår trur ditt og datt.
2015 BMW I3 - 11800km

Elbil-entusiast

Sitat fra: Kim Morten på lørdag 21. november 2015, klokken 20:34
Jeg er helt enig med deg. Jeg er spent på hva TS får til svar fra mailen sin. :)
Har foreløpig ikke fått noe svar. Noe av grunnen kan selvfølgelig være (som en her påpekte) at mailen jeg sendte var litt for høytsvevende og omstendelig. (Oi, her har vi enda en loco som røyker hasj, stemmer MDG, og drikker økologisk champagne mens han leser Arne Næss sin Økosofi som nattaeventyr for sine barn, etter at han akkurat har lagt dem i en seng av resirkulert hamp. Tror vi prioriterer denne henvendelsen litt ned i bunken... ;))

Om jeg ikke hører noe fra Kiwi i løpet av kommende uke, så forsøker jeg meg på en oppfølging.

Sitat fra: Amigakongen på lørdag 21. november 2015, klokken 23:21
Tviler på at han får noe positivt svar for å si det sånn. Parkeringsselskaper er noe svin. Men støtter at det bør stå noe info ved laderne slik at man unngår trur ditt og datt.
I denne saken har jeg ikke henvendt meg til parkeringsselskapene. Uavhengig av hva man måtte mene om disse, så forutsetter jeg i utgangspunktet at de følger de retningslinjer som oppdragsgiver gir dem.

Sitat fra: Forum Admin på lørdag 21. november 2015, klokken 13:15
Hei

Nå har jeg slettet samtlige innlegg i denne tråden, lagt inn etter mandag kveld.

Vær så snill å hold dere til topic, og ikke person.

Føler du at det du skrev, som omhandlet sak, var viktig, så kan du legge inn dette på nytt.

Skal du henge ut andre personer, er elbilforum.no feil sted.

Lars
Forum admin
Har ikke vært innlogget på en uke nå, og derfor ikke fått med meg hva som ble slettet. Uansett BRA at vi har en oppegående forumadmin. Dette forumet er alt for bra og verdifullt til at det skal få lov til å dette ned på VG/Dagbladet nivå. Fint om alle kverulanter og troll som ikke evner å debattere sak kan finne andre fora.

Sitat fra: Amoss på mandag 16. november 2015, klokken 12:52
Sitat fra: Sele på mandag 16. november 2015, klokken 07:40
Du er en mester i og vri på ting. Du har i denne tråden stilt spørsmål rundt lovligheten av og måtte trekke lapp for og parkere på parkeringsplass som har hurtiglader. Du mener at opplysningen rundt parkering for og lade ikke fremkommer og kan misforståes. Og nå sier du at opplysningene fremkommer,hva mener du egentlig? For du legger jaggu meg opp til misforståelser.

Sa at jeg la debatten død for min del, men greit, skal oppklare denne missforståelsen:

Ja, korrekt at jeg i starten av tråden - i likhet med flere andre - stilte ett spørsmål om lovligheten av å ta separat betalt for 2 tjenester der den ene var avhengig av den andre: Ta betalt for å stå på en plass der du kunne betale for å få ladet. Anbefalte - som du ser av hva du siterte - å blande inn forbrukerrådet for å få avklart dette, noe OP valgte å ikke følge opp. Den siden av problemstillingen har jeg etter det ikke debattert noe videre, og en evnt. oppfølging av dette bør taes av juridisk kyndige personer som VET noe om jussen for slike saker.

Som det videre fremkommer av hva du siterte meg på mente jeg at selv om det er/skulle være lovlig å ta betalt for begge deler separat, så burde dette opplyses bedre. Om ikke annet nettopp fordi det er rom for tvil ang. lovligheten vil noen kunne tro - eller mene seg på å vite - at de generelle reglene for plassen ikke skulle gjelde for ladeplassene og derfor ikke sjekke dem (de generelle reglene) nøyere. Her var det altså kun snakk om å føye til en liten linje sammen med skilting for ladeplassene som opplyste om at de generelle reglene for plassen også gjelder for ladeplassene for å gjøre dette klarere. Dette har du og arthur argumentert heftig i mot.

Jeg har IKKE sagt noe om at jeg mener de generelle plassene var for dårlig - eller ulovlig - skiltet. Evnt. bedret skilting her har jeg argumentet for at er en kundeservice ikke ett juridisk krav.

Da håper jeg du nå ser hva jeg har debattert og hva du selv har argumentert i mot og at vi slipper noen flere missforståelser om dette.



Amoss: Har forståelse for at du ønsker å "trekke deg ut" av denne tråden. Jeg har imidlertid satt pris på dine innspill, og som TS ønsker jeg deg varmt velkommen tilbake om du skulle ha flere gode innlegg.

Arthur: Jeg respekterer dine meninger som jeg tolker i retning at jeg skulle ha orientert meg bedre på parkeringsområdet når jeg hurtigladet. Du vil oppnå mer troverdighet og større respekt fra meg, samt høyne verdien og kvaliteten på dine innlegg, om du dropper en setning som "For du legger jaggu meg opp til misforståelser."

Til slutt:
Det var noen som spurte om denne hendelsen var på Kiwi Bjerke?
Nei. Har aldri vært der, men oppfatter det slik at denne butikken har samme praksis, dog med "ekstra" merking på hurtigladeren som opplyser at "generelle" parkeringsbestemmelser gjelder også når du lader på hurtigladerplassene. Jeg parkerte på Kiwi Thorvald Meyersgt (Mølla). Der var det ikke slik merking på hurtigladeren når jeg fikk bot.

For meg handler dette ikke først og fremst om det burde vært merking på hurtigladeren eller ikke. Jeg synes hele praksisen med "parkering" når man hurtiglader er uhensiktsmessig. Ønsker meg derfor at denne praksisen endres. Har ingen problemer med å forholde meg til dagens praksis nå som jeg er klar over den. Et krasjkurs til kr 760,- har sikret meg kompetanse til å håndtere dagens praksis i framtiden. Men er denne praksisen virkelig hensiktsmessig?
(Har så langt ikke oppfattet noen gode argumenter som forsvarer dagens praksis)
eGolf 2015 fra mai 2015 til November 2015 (firmabil "mistet" med jobbskifte... snufs)
Nissan Leaf Norsk 2012 mod fra juni 2015 (konebil)
Nissan Leaf SL 2011 fra November 2015 ("ventebil" til eGolf 2017 kommer :-))

arthur

I ditt siste innlegg skriver du:

Arthur: Jeg respekterer dine meninger som jeg tolker i retning at jeg skulle ha orientert meg bedre på parkeringsområdet når jeg hurtigladet. Du vil oppnå mer troverdighet og større respekt fra meg, samt høyne verdien og kvaliteten på dine innlegg, om du dropper en setning som "For du legger jaggu meg opp til misforståelser."

Så finner jeg i farten ikke hvor jeg har skrevet det? En setning tatt ut av en sammenheng får forøvrig også ofte en litt annen mening, eller styrke, enn når den sees i sin rette sammenheng så betviler ikke at jeg kan ha skrevet det, og også ment/mener det!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Elbil-entusiast

Sitat fra: arthur på søndag 22. november 2015, klokken 08:15
I ditt siste innlegg skriver du:

Arthur: Jeg respekterer dine meninger som jeg tolker i retning at jeg skulle ha orientert meg bedre på parkeringsområdet når jeg hurtigladet. Du vil oppnå mer troverdighet og større respekt fra meg, samt høyne verdien og kvaliteten på dine innlegg, om du dropper en setning som "For du legger jaggu meg opp til misforståelser."

Så finner jeg i farten ikke hvor jeg har skrevet det? En setning tatt ut av en sammenheng får forøvrig også ofte en litt annen mening, eller styrke, enn når den sees i sin rette sammenheng så betviler ikke at jeg kan ha skrevet det, og også ment/mener det!


Unnskyld Arthur!

Ser at det var Sele, ikke du, som Mandag 16 november 7.40 hadde skrevet nevnte setning.
eGolf 2015 fra mai 2015 til November 2015 (firmabil "mistet" med jobbskifte... snufs)
Nissan Leaf Norsk 2012 mod fra juni 2015 (konebil)
Nissan Leaf SL 2011 fra November 2015 ("ventebil" til eGolf 2017 kommer :-))

Sele

Sitat fra: Elbil-entusiast på søndag 22. november 2015, klokken 09:09
Sitat fra: arthur på søndag 22. november 2015, klokken 08:15
I ditt siste innlegg skriver du:

Arthur: Jeg respekterer dine meninger som jeg tolker i retning at jeg skulle ha orientert meg bedre på parkeringsområdet når jeg hurtigladet. Du vil oppnå mer troverdighet og større respekt fra meg, samt høyne verdien og kvaliteten på dine innlegg, om du dropper en setning som "For du legger jaggu meg opp til misforståelser."

Så finner jeg i farten ikke hvor jeg har skrevet det? En setning tatt ut av en sammenheng får forøvrig også ofte en litt annen mening, eller styrke, enn når den sees i sin rette sammenheng så betviler ikke at jeg kan ha skrevet det, og også ment/mener det!


Unnskyld Arthur!

Ser at det var Sele, ikke du, som Mandag 16 november 7.40 hadde skrevet nevnte setning.

Kanskje du også skulle sitere alt istedet for å ta ting ut av sin sammenheng? Forøvrig har jeg aldri vært i mot ditt ønske om og endre parkeringspraksis. Det jeg har sagt er at man må følge gjeldene regler. Dette er to forskjellige ting som ikke alle klarer og se forskjell på.

stefse

Til info så scroller jeg over alt som går på person, spissfindigheter omkring rettskriving, generelle usakligheter, samt dårlige og alt for lange formuleringer i denne tråden og ellers på internet fora. Det er rett og slett bortkastet tid å lese alt dette.
Ellers no offence.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

v-i-c

Sitat fra: Elbil-entusiast på søndag 22. november 2015, klokken 01:47
Har ingen problemer med å forholde meg til dagens praksis nå som jeg er klar over den. Et krasjkurs til kr 760,- har sikret meg kompetanse til å håndtere dagens praksis i framtiden. Men er denne praksisen virkelig hensiktsmessig?
(Har så langt ikke oppfattet noen gode argumenter som forsvarer dagens praksis)

Området rundt Kiwi Mølla har et meget stort press på parkeringsplasser.
I Kontorbygningene over Kiwi Mølla (Thorvald Meyersgt) er det en meget stor statlig arbeidsplass med mange hundre ansatte (NAV sentralt). Nav har leid noen parkeringsplasser, men på ingen måte nok til å dekke behovet. Dette er grunnen til at Kiwi håndhever "kort parkeringstid" slik at kunder til Kiwi kan parkere handle i ro og fred (maks 45 min) for så og overlate parkeringsplassen til en ny kunde.

Det bør tydelig merkes i nærheten av helst på hurtigladerene at det må betales parkeringsavgift.
Selvfølgelig kan det også opplyses om at kunder til Kiwi kan trekke gratis lapp som gir rett til 45min parkering.

Har noen tatt seg bryet med å gå inn i denne kiwi butikken og fortelle betjeneingen om problemene som oppstår når ikke alle hurtigladekunder får med seg de lokale parkeringsbestemmelser, og gjerne komme med et forslag til tekst på en plakkat som kan settes opp?
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

arthur

Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

v-i-c

Sitat fra: arthur på mandag 23. november 2015, klokken 21:05
Har liten sans for å gå på betjeningen for dette!

Ikke "gå på" men informer om at det er fornuftig at det gjøres en endring i den hensikt å få flere fornøyde kunder inn i Kiwi butikkene.

De ansatte i butikken tar i mot melding og bringer videre.
Er ikke Kiwi informert kan en ikke forvente endring
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Panduck

Sitat fra: v-i-c på tirsdag 24. november 2015, klokken 11:15
Ikke "gå på" men informer om at det er fornuftig at det gjøres en endring i den hensikt å få flere fornøyde kunder inn i Kiwi butikkene.

De ansatte i butikken tar i mot melding og bringer videre.
Er ikke Kiwi informert kan en ikke forvente endring

Her stemmer jeg nok heller for å informere Fortum. Derimot forteller jeg ofte betjeningen hvor flott det er at de har hurtiglader utenfor. Vi bør ikke gjør det slik at betjeningen får negativ erfaring av det å ha hurtiglader, det er nok ingen tjent med.

arthur

Om det er Fortum, parkeringsselskapet (ParkNordic), Kiwi sentralt eller butikkesjefen på den aktuelle butikken (trolig ikke) som er rette adressat for henvendelsen vet ikke jeg da jeg ikke kjenner de aktuelle forholdene på dette stedet mht ansvars- og/eller leie/eierforhold på stedet. Jeg er dog rimelig sikker på at skoleeleven som jobber på Kiwi noen timer i uken for lommepenger ikke er rettevedkommende!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

v-i-c

Da har nok noen sagt i fra til rette vedkommende  :)

Hvor lang tid tar det før skiltingen blir bedre?  ;)
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA