Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sjefen kvier seg for å sette opp ladepunkter på jobb

Startet av rlnd, tirsdag 15. desember 2015, klokken 09:02

« forrige - neste »

THE

Så ingen spor etter aktivitet i forbindelse med ladestasjon på Vinje i går kveld. Det var mørkt og mye snø, og i tillegg vet jeg ikke nøyaktig hvor den skal stå, så jeg kan ikke si sikkert at de ikke har begynt arbeidet ennå.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

rlnd

Snakket med Voss Energi i dag,

SitatMe har bestilt igangsetjing på fredag, så viss ABB leverer, så er me operative til helga.

Lover godt for å ta e-golfen til julebesøket på Vossestrand!
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

OlavEmil

1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

THE

Kjørte forbi Vinje i dag,  og der er fundamentet på plass.   

Olee

I appen står det "ingen ladepunkter", men det såg ut som den ene laderen var operativ. Trykket på skjermen og da kom de tre valgene for uttak frem.

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

THE

Så bra. Nesten så jeg må ta meg en tur bare for å prøve laderen... Har ventet lenge på denne. Og nå blir det jo veldig behagelig med elbil mellom Sogn og Bergen etter hvert. Gleder meg til Dale blir utvidet til to ladere, og til Gudvangen kommer på plass neste år. Nye ladere på Skulestadmo gjør jo også at man slipper innom Voss (Amfi) når man er på gjennomreise.

Fra å ha en situasjon i vår der man var helt avhengig av flere enkeltladere for å komme fra Sogn til Bergen, så er det noen måneder til man kan legge ut på turen helt uten planlegging og angst for defekte ladere og ladekø.

Med doble ladere på Håbakken, Borlaug, Tyinkrysset, Vang og Hemsedal så er det jo umulig å få rekkeviddeangst på turer østover, eller for en tur på fjellet, også.

rlnd

Spurte Voss Energi på epost, de sa jeg kan prøve å lade gratis, greit å ha margin ned til Voss igjen da om det ikke skulle fungere.

Noen som vil være forsøkskanin?
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

erikf

Har ønsker om å stikke forbi denne i helgen (bra snøforhold søndag kanskje).
Noen som har testet allerede? Den er ikke med på noe kart fra Nobil enda.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

pudderjagar

Er da nokon som har testa Vinjeladaren I da siste?

Eg tenkte meg opp ti Myrkdalen på ski. Hvis den virkar så kan eg spara meg for 30 min lading på Voss.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Olee

Står og lader her nå :) Funker iallefall på den ene, og presenningen på den andre er tatt av  8)

pudderjagar

Den er god. Då satsar eg på den I morgon.

Korleis aktiverte du den? Berre kobbla til?

Ser at den ikkje er aktiv I Bilkraft.
Kjører:

Olee

Trykker bare på startknappen ja. Tipper den snart blir aktiv i appen, men frem til da er den nok åpen for bruk :)

pudderjagar

Eg testa ladaren på søndag 3.1. Då fungerte den og da var bare å trykkja start på skjermen. Nå er begge ladarane på Vinje åpen.

Eg lada Zoe til 95% på Dale og kjørte opp på direkten. (Var bare innom å testa Vinjeladaren) Var -5 på Dale og -9 i Myrkdalen. Kom fram til Myrkdalen med 18%. Da er bare nedoverbakke tilbake til Vinje så tok sjansen på å lade på returen.
Kjører:

pudderjagar

No er Vinjeladaren "desverre" vorte betalingsladar i Bilkraftappen.

Og da ser ut til at den eine ladaren er ute av drift, men den andre fungerer.
Kjører:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA