Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sjefen kvier seg for å sette opp ladepunkter på jobb

Startet av rlnd, tirsdag 15. desember 2015, klokken 09:02

« forrige - neste »

rlnd

Noen som har kjørt forbi her i det siste? Jeg sendte epost til Voss Energi for noen måneder tilbake, da sa de den skulle komme før året var omme, greit å slippe ladekø på Voss.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

OlavEmil

Kvar har du funne info om denne? Eg finn ingenting på det store Google. Vinje hadde passa perfekt når eg skal vitje bror min i Sogndal no når vinteren kjem, det byrjar å halde hardt med 83% frå Voss.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

rlnd

Den var på hurtiladekartet tidligere som kommende hurtiglader, så forsvant den. Sånn jeg har forstått det så er det en dobbel hutiglader tilsvarende den på Trengereid.

Svar fra Voss Energi 26. juni:
Prosjektet med hurtigladar på Vinje har vorte forseinka av to årsaker. Veldig mykje snø som har gjort at ein ikkje har kunna setja i gang gravearbeidet i området. Me må byta nettstasjon, m.m. på linjene vår for å ha nok kapasitet til hurtigladarane. Årsak nr 2 er at leveransar frå leverandør har vore forseinka og er fortsatt ikkje på plass. Me set i gang arbeidet over ferien, og vonar å få ting på plass så snart som råd.

Svar fra Voss Energi 14. okt:
Me har den på planen i år, ja. Me har fått på plass ny nettstasjon, så no gjenstår arbeid med sjølve ladestasjonen og infrastrukturen rundt. Du får berre følgja med framover.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

v-i-c

Var det ikke en av disse laderne som ble brukt til å erstatte en defekt lader mellom Bergen og Stavanger?
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

THE

Dette har tatt veldig lang tid. Jeg har vært i kontakt med Voss energi flere ganger det siste halvåret selv også, og stadig nye (bort)forklaringer på årsak til forsinkelse.

Håper den kommer opp i løpet måneden, da kan jeg uten noen form for rekkeviddeangst ta elbilen til Bergen den siste helga i november. Blir veldig bra når jeg slipper innom Voss kun for å lade. Med lading på Vinje, Voss, Dale og Trengereid (alle med CCS, ChaDeMo, 43kW AC) og Arctic Road i Aurland (CCS, ChaDeMo, 22kW AC) er det ingen problem uansett årstid, vær og føre å komme seg fra Sogn til Bergen.

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Mazzbot

Hvor på vinje er det planlagt at det skal bygges hurtiglader ? :) skal dit i helgen så kan gi en oppdatering hvis jeg ser noe :)
Tesla model 3 reservert 31/3 .

rlnd

Vet ikke, men vil anta enten rundt Essoen et sted eller på siden/baksiden av butikken?

Ser det går et luftstrekk med elektriske kabler ved busstoppet på siden av butikken på google streetview.

elbil-1

Vinje er vel operativ med Grønnkontakt - ved Kroa på Åmot, ved siden av Tesla laderne..

Åmot
Type: Hurtiglader og Flexilader
Status: Operativ
Trippel hurtiglader ved Vinjekroa (Heimat) som muliggjør lading for både CCS, CHAdeMO og AC 43 kW. På denne ladestasjonen kan du betale med ladebrikke/kort fra Grønn Kontakt og elbilforeningen, samt mobiltelefon.

haukeligrend kommer i Q4 i følge nettsidene til grønnkontakt

arnkl

Her er det snakk om Vinje i Voss kommune og ikkje Vinje i Telemark. Vinje er der Rv 13 mot Vikafjellet tek av frå E16.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

elbil-1

v-i-c

Sitat fra: THE på tirsdag 10. november 2015, klokken 07:36
Dette har tatt veldig lang tid. Jeg har vært i kontakt med Voss energi flere ganger det siste halvåret selv også, og stadig nye (bort)forklaringer på årsak til forsinkelse.

Håper den kommer opp i løpet måneden, da kan jeg uten noen form for rekkeviddeangst ta elbilen til Bergen den siste helga i november. Blir veldig bra når jeg slipper innom Voss kun for å lade. Med lading på Vinje, Voss, Dale og Trengereid (alle med CCS, ChaDeMo, 43kW AC) og Arctic Road i Aurland (CCS, ChaDeMo, 22kW AC) er det ingen problem uansett årstid, vær og føre å komme seg fra Sogn til Bergen.

Litt off topic muligens, men ikke helt ....

Når denne lademuligheten blir etablert på er det ikke så mye som gjenstår før en kan kjøre mellom Oslo og Bergen langs E16 med vanlig "liten" elbil.
Østfra står vel de siste lader før fjellet på/ved Fagernes. Ja det er vel tre Ok Hurtigladere (alle med CCS, ChaDeMo, 43kW AC) like ved Fagernes.
La oss håpe at ENOVA velger å bidra til at det blir dekning på strekningen Oslo Bergen langs E16 med minimum to ladeopperatører på hele strekningen, slik at en får en kamp mellom ladeopperatørene om å gi alle oss elbileiere best mulig forhold for raskt å lade elbilen vår
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

OlavEmil

Akkurat denne ladaren har nok lite å seie for trafikken på E16, då det berre er to mil samanhengjande utforbakke til Voss. Derimot vil han vere utruleg nyttig for oss som skal over Vikafjellet og vidare. Køyrde sjølv Os - Sogndal over Vikafjellet i går (hadde eg visst at eg måtte vente to timar på kolonna, hadde eg sjansa på å køyre rundt utan å måtte lade på AR i Aurland), måtte då starte topplading på hurtigladaren på Voss for å ha kolonnekøyringsmargin. Å lade frå 83% til 94% tek jo nesten like lang tid som 20 - 80. Då hadde det vore ein draum å køyrd heimefrå, rett til Vinje, lada til 83% og sust over fjellet. Evt hatt nok straum til å køyre rundt, om fjellet skulle vere stengt. Det har visstnok skjedd før...
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

THE

Vinje er praktisk for E16 trafikk også. Du slipper å kjøre innom Amfi Voss og kan ta tunnelen forbi Voss, sparer jo nesten tid tilsvarende ladepausen på den "snarveien". Når Vinje er oppe blir det nok lading på Vinje og Trengereid for meg i stedet for å lade på Voss. Det er flere ladepunkt både på Vinje og Trengereid også, så fare for kø og tekniske problemer er også mindre.

THE

Sitat fra: Mazzbot på tirsdag 17. november 2015, klokken 21:31
Hvor på vinje er det planlagt at det skal bygges hurtiglader ? :) skal dit i helgen så kan gi en oppdatering hvis jeg ser noe :)

Så du noe aktivitet på Vinje i helga Mazzbot? Er spent på om jeg kan planlegge med lading på Vinje til helga?

Mazzbot

Så ikke noe tegn til bygging på Vinje . Var 9 minus grader der da jeg var der  , relativt kaldt ! Kanskje de begynner å grave på vårparten når det blir litt mildere i været ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA