Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spørsmål om ny Leaf og utfordringer med lading

Startet av skysurfer, mandag 14. desember 2015, klokken 14:31

« forrige - neste »

skysurfer

https://www.pluglesspower.com/nissan-leaf/?gclid=CIbB6Yb5gskCFckLcwod3OEG3g

Noen som har erfaringer?

Litt skeptisk til å være i nærheten av "kraftige" induksjonsladere. Kan umulig være sunt.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

haavardw

Snasent! Dette kunne jeg gjerne hatt!
–––
- 12v ride on-bil til barna
- Land Cruiser 1999
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2022(?)

Einar_S

Sitat fra: meiniac på mandag 09. november 2015, klokken 09:45
Litt skeptisk til å være i nærheten av "kraftige" induksjonsladere. Kan umulig være sunt.
Den gangen langbølgesenderen på Kløfta var i gang fikk jo folk i lokalområdet den inn på alt fra kaffekjeler til amalganfyllinger! :-)
Nå er vel den laderen umodulert, så da er det nok bare Gro & Co som blir plaget.

Men >3KW sendereffekt på langbølgen ville jeg nok holdt litt avstand til om jeg var utstyrt med onboard elektronikk som pacemaker o.l.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Homecast

Kult konsept, men hvem tar ansvaret for å montere biten i Bilen? elektrikeren vil nok være litt skeptiske til å klå på den.

så må det helst legges skjult i gulv, ev halvrør fra boksen og ned til gulvet.
så du må ha inn elektriker, bilmekaniker og bestille greia til 1540 dollar + frakt, toll osv osv.
( i tillegg vet jeg ikke om den vil fungere på 230V 50Hz)
men klart et morsomt konsept!
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

skysurfer

Den finnes i 230v utgave. Det står også: "FREE Vehicle Adapter installation — does NOT affect vehicle warranty"
Tviler på du får noen forhandlere i Norge til å installere den.....
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Griffel

Dersom du synes at det er anstrengende eller tar for lang tid å plugge inn en kable og er villig til å betale en 20-30 tusend pluss et øket strømforbruk til lading med en 10-15%, kan vel dette være løsningen.

Nå som glødelamper er forbudt for det de trekker for mye strøm er det nesten rart at ikke EU har nedlagt forbud mot induktiv lading.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA