Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Carwings kan brenne i h.....

Startet av Phuc, mandag 14. desember 2015, klokken 11:32

« forrige - neste »

Phuc

Tok noen bilder mens jeg monterte en Tiny Audio C3 DAB+ mottaker i bilen min. Er vel egentlig mer hvordan jeg monterte glassantennen siden selve montering av mottakeren ikke er noe hokus pokus.

Så et helgetilbud på Elkjøp for 699,- så tenkte: Hvorfor ikke..

Som anbefalt i diverse videoer jeg så på, så klistret jeg først glassantennen på ruta med klar 3M-teip (som ikke etterlater seg lim) og testet at jeg fikk inn gode signaler.

Deretter var jobben å få montert den ordentlig med jording og skjult bak stolpen på høyre side, hanskerommet og dashbordet.

Siden i-MiEV ikke har linjeinngang, så må lyd overføres via FM-sender i DAB-radioen. Forsåvidt greit.. en kabel mindre som henger og slenger.

Erfaring så langt.. litt plagsomt å justere AC/varme med radio/ledning i veien, ellers så fungerer DAB-radioen utmerket, bortsett fra i noen tunneler...

Kilder:

Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

elektrolux

Bra anvisning.

Bruker den samme selv på Mercen som har linjeinngang. Stor forskjell i klarhet i forhold til å nedgradere til FM kvalitet.

Tiny er følsom for generatorstøy, så måtte til med et skikkelig filter på 12V uttaket i bilen for å slippe vining fra generatoren. Antakelig ikke et problem på Elbil, og elimineres ved å sende lyden over FM båndet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA