Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Insider-viden om VW's forskning på batteriområdet ?

Startet av jensjacob, mandag 14. desember 2015, klokken 09:50

« forrige - neste »

tutti

vær vennlig å diskuter sak, ikke person.

Så lenge vi har noe konstruktivt å komme med om sak, skal alle få slippe til. Det er tross alt et diskusjonsforum, og ikke en propaganda-kanal for et spessielt bilmerke.

Diskusjon av personer hører ikke hjemme her.

Lars
Forum admin

Demented_Genius

Sitat fra: tutti på søndag 08. november 2015, klokken 22:48
Er "broom" representativ for i3 eiere?

Kan du utdype? Ser ikke helt motivet med den posten her....
BMW X5 2011
BMW I3 2016

Cirrisky

Ingeniøren

Ikke like meg - men skulle han være det, det hadde vært kjedelig  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

bromm

Jeg synes "broom" og "turbo-Larssen" var ganske så positiv til BMW i3 da den kom:

http://www.tv2.no/a/4143248 Fint og positiv innslag på TV-programmet hadde de også :)

Men, han Larssen dret seg vinkelrett ut på FBI (NRK) sist Onsdag, da han bestemt sa at fremtiden uten tvil vil være hydrogen (FCV) - så man må kanskje ta det han gulper utav seg med en klype salt, ja  ;)

Mvh
Bromm

Olemann

Jøje meg, for et ansvar og en plage det måtte være å skulle representere alle i3 eiere....holder neppe med ensidig schizofreni da i alle fall.
Men fritt fram for den som påtar seg rollen, det må være en fleksibel person, kanskje en politiker med evne til å skifte meninger fort.

Sitat fra: tutti på søndag 08. november 2015, klokken 22:48
Er "broom" representativ for i3 eiere?

Klykken

Det siktes til TV2s broom her, mest sannsynlig. :) http://www.tv2.no/broom/
Selv om det ikke gjør spørsmålet mindre merkelig.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Demented_Genius

Ja ser no at det kan ver det trådstarter mener. Men for å fjerne tvil så mener jeg at personen kan forklare:)
BMW X5 2011
BMW I3 2016

bromm

Tips: dere får ta dere en tur i noen av de siste trådene på "Kjøpe Elbil": http://elbilforum.no/forum/index.php/board,6.0.html

Soul og eGolf har vel blitt motsagt med en del fakta om BMW i3 der i det siste, så jeg regner med at det kan være bakgrunnen til denne tråden...  ;)

LMOR

Det tok ikke meg mange sekund å skjønne at trådstarter mente bromm.

I tillegg er det bare å sjekke hvilke andre innlegg tutti har lagt ut, og ikke langt nede fant jeg denne som et et svar til bromm: Det er ikke derfor nødvendig å gjøre bli hatefull mot en stakkars Kia eier.

Men for at det ikke skal være tvil: Bromm representerer absolutt ikke i3-eierne. Han representerer seg selv, og så lenge argumentene er saklige og fakta kommer på bordet trenger vi bredden både her og på "kjøpe elbil".

Men av og til opplever noen at språkbruken i beste fall kan kalles frisk, selv om det som står i de aktuelle trådene ikke var det værste jeg har lest  :-X
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Jasså, var de ikke så ille nei lmor... De handlet vel om fakta tipper jeg, og det med å være hatefull var det ikke jeg som bragte på banen en gang (håper du har lest hele tråden der, og ikke bare det tutti plumpet ut med). Men jeg forklarte ihvertfall han (som skrev det), at EPA og andre seriøse kilder heller ikke legger Soul-eiere på elbilforum for hat (selv om de ser ut til å kunne kjøre minst en tredjedel lengre enn de selv). Det er nemlig en del lystløgnere der i "Kjøpe Elbil"-delen, og de går i panic-mode med en gang de får litt motstand i drømmene sine om at bilene deres går like langt som det "restrekkevidden" sier i displayet. Det finnes faktisk folk der som mener at f.eks Soul går minst 200 km hver dag - men uten noe som helst bevis for det. Så når jeg dukker opp og fyller tråden med litt BMW-fakta, EPA-tall osv, så bryter selvfølgelig verden sammen for dem. Det er jo en eGolfer der inne også nå, som starter tråden med at han ikke helt klarer å finne sweetspot på enpedal for i3 - litt lengre ned så kjører han på med en test, hvor han selv (som ikke vet helt hvordan) kjører i3 og ender opp med å kjøre mindre effektivt (kWh/100 km) enn eGolf. Så bemerkes de klare feilene han gjør av meg, og da blir det selvfølgelig "tykk leppe" med påfølgende trusler om at tråden blir stengt hvis noen kommenterer det "bromm" har skrevet...

Nei, du har rett lmor, jeg representerer nok ikke i3 - men jeg prøver i allefall å holde meg til reinspikka fakta. Hvis enkelte ikke takler språkbruken (noe du jo selv har en del erfaring med ;) ), så får de bare varsle i fra da. Det er ikke koseprat jeg prioriterer mest her inne - det er elbil !

LMOR

Sitat fra: bromm på tirsdag 10. november 2015, klokken 20:07
men jeg prøver i allefall å holde meg til reinspikka fakta.
Flott bromm!
Fakta koblet til fargerikt språk har jeg ingen problemer med.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

fiskeri

SitatSå når jeg dukker opp og fyller tråden med litt BMW-fakta, EPA-tall osv, så bryter selvfølgelig verden sammen for dem.
Ja, vi ligger helt sønderknust etter å bli presentert for Bromm sine fakta, og spesielt frustrerende er det jo når vi innser at Bromm gang på gang klarer å bevise (med seriøse fakta) at bilene våre ikke går så langt som de gjør. Alt har nok bare vært en illusjon der vi har vært lykkelig fornøyd med våre el-biler grunnet naivitet og uvitenhet. Salige er dem som har en i3 og som slipper denne byrden vi andre nå må bære på.
Kia Soul EV exclusive, titanium silver motatt august 2015

bromm

Nok en post uten tekniske bevis av fiskeri, ser jeg - jeg kjørte forresten 280 km med min i3 i dag - hadde 26 grader inne i bilen også... Kjøp i3 !

moderator 2

Da jeg finner det uinteressant å diskutere om en person representerer i3, stenger jeg tråden.

Opprett gjerne nye tråder som diskuterer sak, ikke person.

Lars
forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA