Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: VAG vil satse på sitt eget ccs 150 kw "superlader" nettverk og store batteri

Startet av Knut Langseth Eriksen, lørdag 12. desember 2015, klokken 21:56

« forrige - neste »

Knut Langseth Eriksen

Nå er det sen høst og temp ligger rundt 10C, -jeg har en ny e-Golf som har 1000km på klokka og finner at jeg bruker 15,4kwh i snitt. Da kjører jeg 10km under fartsgrensen på motorvei, men ellers som normalt, nesten alltid med bruk av C.C. men benytter ikke A.C. Kjører mest på N og B stilling. Bilen er utstyrt med varmepumpe, men dessverre ikke auto lys, da jeg ikke var klar over at en måtte kjøpe lys og siktpakke for å få det, så når det er mørkt, og det er det jo ofte nå, blir det å kjøre på fullt lys hele tiden. Uansett, jeg lurer på om det finnes noen der ute som har vinter erfaring, -jeg bruker bilen mye tur/retur Moss - Oslo - Ski - Fredrikstad og Strømstad.
Glad for svar :) Knut

Cirrisky

Har ikke en veldig stor sample group, men ligger på 15.1 - 15.4 på e6 fra Oslo til Moss selv.
Det er kjøring Kl 4 om morgenen i regn og kaldt, med vinterdekk.

Du burde forresten poste i golf El underforum :p

tutti

Forbruket på min egolf uten VP er 17% større i virkeligheten enn det bilen viser (ved bruk av strømmåler).

elektro

Sitat fra: tutti på onsdag 11. november 2015, klokken 10:33
Forbruket på min egolf uten VP er 17% større i virkeligheten enn det bilen viser (ved bruk av strømmåler).

Hvordan har du kommet frem til det?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

tutti

Sitat fra: elektro på søndag 15. november 2015, klokken 11:35
Sitat fra: tutti på onsdag 11. november 2015, klokken 10:33
Forbruket på min egolf uten VP er 17% større i virkeligheten enn det bilen viser (ved bruk av strømmåler).

Hvordan har du kommet frem til det?
Ved bruk av strømmåler. Differansen mellom hva bilen sier og hva denne sier er ca. 17%.

carboncarstenDK

Forklar hvad du har gjort for at måle det?

At bruge en strømmåler som du skriver er ikke nok som forklaring herinde ;o)

Bruger i snit 14 KWh efter hvad bilen viser. også 8-10 grader her i DK

CC


Speeder

F.eks en slik:
http://www.elit.no/tavleinstrumenter/energimalere/for-din-skinne/c18ws.html
Og sammenligne med hva bilen rapporterer som forbrukt.

Min Zoe har brukt ca 2200kWh på de første 10000 kilometerne.
Zoe 43kW

carboncarstenDK

Så er det forbrug med alle tænkelige tab du har med i din beregning, hvilket er helt korrekt.

Men forbrug i bilen er noget lavere ;o)

Bare vi er enige om hvad vi taler om.

CC

atledale

Finnes det en enkel tabell eller kalkulator som regner ut maksimal rekkevidde i forhold til batteritemperatur?

e-curious

Stemmer det at det blir ca 17% kWh mer på strømregningen enn det blir lagret på batteriet?

jensjacob

Sitat fra: e-curious på lørdag 12. desember 2015, klokken 16:24
Stemmer det at det blir ca 17% kWh mer på strømregningen enn det blir lagret på batteriet?


Ja
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA