Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skife av dekk

Startet av RonnyH, lørdag 12. desember 2015, klokken 14:14

« forrige - neste »

RonnyH

Heisann folkens.
Jeg har tenkt å montere ekstralys på bilen. Må ha noe mere lys nå som vinteren kommer. Mye elg etter veiene her nord. Noen som har montert dette før?
Lurer egentlig på hvor dere hentet styre strøm? Er det noe spesielt man må tenke på pga led lysene?
Alle svar mottas med takk. :)
Hilsen
Ronny

My2cents

Har lest om e del Tesla folk som kjører med Rigid sr2 og er godt fornøyd med det. Selges av Koolart, Bilradiospesialisten, Extralys og sikkert flere. De monterer vel også.

Sikkert en fordel å kjøpe E-merket :-)

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=17624&katid=1443&mid=m436&id=&vn=736

RonnyH

Hei.
Lysene har jeg klar. Noe led-bar blir det ikke, for gammel til sånt...  ;)

Tenkte å gå i gang med kobling av dette, men ble litt usikker på disse ledlysene som er på E-Golfen.
Kan man bare finne rett ledning som sender strøm til langlysene og sette styrestrøm derfra, eller? ???

My2cents

Sitat fra: RonnyH på lørdag 07. november 2015, klokken 20:04
Hei.

Tenkte å gå i gang med kobling av dette, men ble litt usikker på disse ledlysene som er på E-Golfen.
Kan man bare finne rett ledning som sender strøm til langlysene og sette styrestrøm derfra, eller? ???

Sorry Ronny, kan ikke nok elektrisk til å svare på dette. Ha en fin kveld!

RonnyH

Ha en fin kveld du og.
Det er sikkert noen andre som har kunnskap om dette.

PokerFjes

Hei.

Jeg ville vært veldig forsiktig med å tjuve meg inn på ledninger i en moderne bil. Årsaken til dette er at du kan få trøbbel med canbussen i bilen. Jeg kan for lite om det til å gi deg råd - men jeg hører om folk som har fått mange typer problemer etter at de har klippet ledninger eller brukt strømtjuver slik vi gjorde i gamle dager :).

Jeg har kjøpt denne for å styre ekstralysene mine
http://www.xenonkungen.com/se/extraljus-2/tillbehor/xbb-lightswitch.html
men du kan også kjøpe en slik boks som leser av når fjernlys/highbeam-signalet aktiveres på canbussen:
http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=2695

Hvor i landet holder du til?
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

PokerFjes

Hei.
....
Det er når man er gammel man trenger LED-bars RonnyH ;). Tenner umiddelbart - kontra xenon som bruker litt tid, og lyset er fantastisk. Jeg er ganske sikker på at godkjente LED-bars gir mer lys enn godkjente Xenon pr. krone brukt.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html

RonnyH

Sitat fra: PokerFjes på lørdag 07. november 2015, klokken 22:48
Hei.

Jeg ville vært veldig forsiktig med å tjuve meg inn på ledninger i en moderne bil. Årsaken til dette er at du kan få trøbbel med canbussen i bilen. Jeg kan for lite om det til å gi deg råd - men jeg hører om folk som har fått mange typer problemer etter at de har klippet ledninger eller brukt strømtjuver slik vi gjorde i gamle dager :).

Jeg har kjøpt denne for å styre ekstralysene mine
http://www.xenonkungen.com/se/extraljus-2/tillbehor/xbb-lightswitch.html
men du kan også kjøpe en slik boks som leser av når fjernlys/highbeam-signalet aktiveres på canbussen:
http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=2695

Hvor i landet holder du til?

Heisann.
Jeg bor 4 mil utenfor Harstad. Bruker golfen å pendle til å fra jobb i Harstad. MYE elg etter veiene her, og behovet for mere lys er etterlengtet.
Hva tror du de problemene er?
Har spurt litt rundt i Harstad hos de som selger ekstralys, men de har generelt lite kunnskap om elbiler. Så dette med  canbuss har jeg ikke hørt om. Takk for advarselen.

RonnyH

Sitat fra: PokerFjes på lørdag 07. november 2015, klokken 22:51
Hei.
....
Det er når man er gammel man trenger LED-bars RonnyH ;). Tenner umiddelbart - kontra xenon som bruker litt tid, og lyset er fantastisk. Jeg er ganske sikker på at godkjente LED-bars gir mer lys enn godkjente Xenon pr. krone brukt.
:)
Mulig det gir bra lys, men i mitt hode ser det helt fjøs ut. Er nok litt for gammeldags på den estetiske biten.  ;D

PokerFjes

Sitat fra: RonnyH på søndag 08. november 2015, klokken 00:41
Sitat fra: PokerFjes på lørdag 07. november 2015, klokken 22:51
Hei.
....
:)
Mulig det gir bra lys, men i mitt hode ser det helt fjøs ut. Er nok litt for gammeldags på den estetiske biten.  ;D
Er bare å gjemme ledbarene inne i fangeren :). Det er ikke så mange biler som kler to bøtter i fronten, og en moderne e-Golf er absolutt ikke en av dem - i mine øyne :)

Kent

Det blir helt sikkert både billigere og mer effektivt å spandere refleksvester på elgene.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

RonnyH

Joda, vi har snakket om å merke elgene i hele Nord-norge, men elgen vil ikke å gjemmer seg i skogen... ;D
Har en venn som er service ansvarlig på Audi,VW og Skoda.
Han bekrefter at man skal bruke et canbus adapter.
Så da er det bare å investere i et slikt i morgen.
Takk for hjelp og gode svar.

Ronny

K_enneth

Hei!

Skal til å koble slikt nå, hvor henter du signal fra?
Mvh Kenneth

aageaasved

har led bar på min e-up de er ikke i nærheten av å lyse like bra som hella 200 xenon

nr1rayner

Sitat fra: vivjohan på mandag 02. januar 2017, klokken 21:11
har led bar på min e-up de er ikke i nærheten av å lyse like bra som hella 200 xenon
Kommer nok helt an på hvilken led-bar du har..
Har SR2-10" hypercombo på min Leaf.
Aldri prøvd noe Xenon ekstralys, men prøvd mange med halogen. De eneste halogen-lampene som har lyst like bra (langt) som LED-baren er av typen pencil-beam, men de mangler vesentlig på lys "inn i svingen", noe LED-baren har.

Har også en 13" dobbel LED-bar, levert direkte fra Kina. Enormt mye lys i den, men mesteparten av lyset havner der man ikke trenger det, opp, ned og langt pokker i vold ut til siden, men fint lite fram..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA