Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av pwb, torsdag 10. desember 2015, klokken 15:50

« forrige - neste »

pwb

Er det mulig å slå av motorkutt på en Golf GTE ?

Erlingni

Mener motorkutt når du åpner førerdøren / går ut av bilen, motorkutt når bilen går over til el-drift? Eller noe helt annet?
(Uansett er svaret sannsynligvis nei, i hvert fall på A3 e-tron som har nesten lik elektronikk)

dudeldei

Jeg regner kanskje med at han mener slik som det er på min fossile Golf, at den stopper motor når man står stille med bremsepedalen inne. Og så starter motor når man slipper bremsen igjen...
Isåfall, så håper jeg det er mulig på GTE, for i min Golf, må jeg nå trykke inn en knapp som overstyrer dette, for hver gang jeg skal kjøre.

Erlingni

På en hybridbil vil det i praksis bety el-drift.
Og det er vel kanskje selve hovedpoenget med en hybridbil; el-drift ved stillestående og saktegående i kø etc. Hvorfor man da på en hybridbil skulle ønske å ha ICE (fossil) motoren gående på tomgang, er i hvert fall helt uforståelig for meg (på en fossilbil kan jeg derimot skjønne det).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA