Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf 12- Norsk - Garanti?

Startet av Elbert, onsdag 09. desember 2015, klokken 18:53

« forrige - neste »

Elbert

Bilen har blitt innkalt fordi batteripakken måtte byttes. Noen flere som har vært borti dette? Fikk inntrykk av at det ikke gjaldt så mange biler. Har kjørt nesten 15 000 km og har ikke hatt noen problemer med den. Det eneste er at jeg har sett epc-lampen lyse et par ganger, men da har jeg bare slått bilen av og på igjen.

Liz

Hei! På hvilke måte ble bilen din innkalt? Bilen min Har gått ca 19000 og epc lampa lyser plutselig. Slår også bilen av og på. Da forsvinner den :/

Rio

Sitat fra: Elbert på torsdag 05. november 2015, klokken 15:45
Bilen har blitt innkalt fordi batteripakken måtte byttes. Noen flere som har vært borti dette? Fikk inntrykk av at det ikke gjaldt så mange biler. Har kjørt nesten 15 000 km og har ikke hatt noen problemer med den. Det eneste er at jeg har sett epc-lampen lyse et par ganger, men da har jeg bare slått bilen av og på igjen.

Det er to teorier for dette:

1) De bytter noen batteripakker med dårlige koblinger til noen av cellene i batteriet.

2) De tar inn noen batteripakker, for å teste dem. Da får man en ny.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Elbert

Fikk plutselig en telefon fra Møller en dag om at batteriet måtte byttes. Har ikke fått noe klart svar på hvorfor. Får høre med dem i morgen.

np

Kan de ha noe rapportering tilbake via CarNet, hvor de ser potensielle problemer i batteriet og tar action deretter?
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Råde

Ehhh. Carnet rapporterer jo såvidt litt kjøredata - i ny og ne...
e-Golf | X75D

rlnd

2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA