Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ta av grillen i støtfangeren

Startet av tps, onsdag 09. desember 2015, klokken 18:52

« forrige - neste »

tps

Hei, er det noen som har kjørt i3 fra Oslo til Gøteborg med ladestopp (hurtigladere). Skal visstnok være hurtiglader på Nordby og ved Uddevalla (skulle da tilsi at dette går akkurat med 10-12 mil mellom hvert ladepunkt).

Herwitz

Vi gjorde det i sommer og det gikk fint. Vi hadde et ærend i Moss og ladet på torget der. Neste ladestopp var kjøpesenteret på Tanum (Tanum Shopping) som var helt suverent. Tre gratis hurtigladere og helt ok spisemuligheter i tillegg til handling av diverse ting og tang hvis man er i det moduset. Siste ladestopp var i Kungälv, også der var det gratis. Strengt tatt har du ikke da så langt igjen til Gøteborg, men vi skulle videre ut i skjærgården og trengte litt ekstra. Tror det var sånn at vi hadde klart oss inn til Gøteborg uten å stoppe i Kungälv. Men verdt å merke seg at dette var i sommer og at vi ikke lå i 110 på motorveien. Tror vi lå i rundt 90. Sjekker du hurtigladerkartet nå så ser du at det har kommet flere hurtigladestasjoner nedover også, bl.a på en Statoilstasjon. Har du Fortumbrikke finnes det også en ved Munkedal. Alltid greit å forhåndssjekke hvilke ladere som er operative men nå er det så mange ladere på den veien at det bør bli en fin tur!
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

bromm


tps

tusen takk til begge for bra forslag. Da er Fortum ladekort lagt til bestilling og jeg får håpe at to hurtigladinger rekker for å komme hele veien frem.

EinarV

Sitat fra: tps på torsdag 05. november 2015, klokken 21:27
tusen takk til begge for bra forslag. Da er Fortum ladekort lagt til bestilling og jeg får håpe at to hurtigladinger rekker for å komme hele veien frem.

Trenger ikke å bestille Fortum brikke, bruk brikken fra elbilforeningen som du fikk i velkomstpakken.
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

AmocoCadiz

pass på at ladebrikke er åpnet for bruk i Norden, kontakt Fortum direkte før tur så ordner de det.

ganton

Fikk beskjed fra Fortum Charge and Drive at deres brikke fungerer uten videre i Sverige, mens Elbilforeningens brikke kun fungerer i Norge. I Sverige kan man også bruke mobil og sende melding til 2430 (ikke det svenske nummeret som står på ladestasjonen).

(Synd at ikke Elbilforeningens brikke fungerer i Sverige for har bedre erfaring med den enn Fortums brikke som ikke har fungert på halvparten av stasjonene i Norge jeg har prøvd mens førstnevnte alltid fungerer)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

sprudel

Oslo-Göteborg går helt fint. Jeg kjørte Oslo-Kolding via Göteborg og Malmö med i3'n i vinter uten noen form for dramatikk.

Men jeg vil anbefale å bestille et ladekort hos Clever også i tilfelle en av Fortum-laderne er ute av drift.

Det koster ingen ting å bestille et Clever Fri-kort hos clever.nu og du betaler kun for eventuell bruk.

Sungrazer

Heftige priser på Clever - 5 kr kWh. Fortum tar 2,5 kr per minutt, men det kommer kanskje ut på ett?
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

sprudel

Tar fort 2 minutter å lade en kWh også, så prisen er egentlig ganske lik.

bromm

Sitat fra: sprudel på fredag 08. april 2016, klokken 08:53
Tar fort 2 minutter å lade en kWh også, så prisen er egentlig ganske lik.
Tja, 30-85 % tar ikke mer tid enn 15-20 min på sommerføre ihvertfall, så jeg vil nok heller si at det er mye nærmere 1 min for hver kWh...

Magster

30-85% er jo 10 kWh, på 20 min blir det da 2 min pr kWh. Skal du opp på 95% tar det enda mye lenger tid.

Ulempen med pris pr kWh er jo at flere vil lade til 95%+ selv om det er kø.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA