Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Carwings/Forbrukerrådet?

Startet av SonicGTE, onsdag 09. desember 2015, klokken 10:04

« forrige - neste »

SonicGTE

Hva velger dere der ute når dere vet at rekkevidden på bilen er kortere enn kjørelengden du skal ut på?

Kjører dere på elektrisk til det er tomt, eller velger dere auto-hybrid fra start?

--
SonicGTE

2015 Volkswagen Golf GTE

SuperPG

Hei

Jeg kjører 72 km hver vei til fra jobb. Kjører da på eletrisk til det er tomt, så på hold. Så over på ev mode igjen og bruker opp det jeg har ladet underveis, siste 3-4 km.
2015 E-tron ladehybrid
Tesla Model E (reservert 01.4.17)
Audi E-tron Concept (reservert 21.4.17)

e-tronforlife

Jeg har 47 Km til jobb, og lader der slik at jeg har full tank til 47 km hjem igjen.
Pleier å starte i EV mode de første 15-20 km, da det er mest 60 soner. Så går jeg over til Auto-Hybrid når jeg kommer til lengre strekk med 80 sone. Avslutter de siste 8-10 km i EV mode, og ender som oftes med akkurat 0 strøm igjen når jeg parkere. ;)

Kommer litt ann på kjøre stil og om det er kaldt/varmt vær, men jeg har så langt endt opp med et snitt forbruk på mellom 0,15-0,20 l/milen. Er selv usikker på hva som er best.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA