Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Alle tror at hydrogen bil er framtiden...

Startet av plvr, onsdag 09. desember 2015, klokken 07:01

« forrige - neste »

plvr

Det er vel greit med en ulyd-tråd, kan begynne med min:

Har i noen uker hatt en rullende lyd av et legeme som flytter seg i forbindelse med aksellerasjon og retningsendring. Høres ut som en stein eller en skrue som flytter seg med relativt store utslag. Lyden synes å komme fra golvet og er best hørbar fra førersetet. Tesla har antydet at den kan komme fra luftekanalene, og det er vel en mulighet. En annen mulighet er kanskje at det har sneket seg en stein inn et sted og ruller på toppen av batteriet? Har selv lurt på om det er en bit fra armlenene i midten som har løsnet, noen som vet om det er hult under der?? Tips mottas med takk (javel, i-landsproblem men det er utrolig irriterende), kan sikkert legge ut en lydfil av det evt.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Havebigfun

Kan det være en stein som ruller mellom batteriet og gulvet?
- det er beskrevet et annet sted

GOS

Sitat fra: plvr på onsdag 04. november 2015, klokken 19:15
Det er vel greit med en ulyd-tråd, kan begynne med min:

Har i noen uker hatt en rullende lyd av et legeme som flytter seg i forbindelse med aksellerasjon og retningsendring. Høres ut som en stein eller en skrue som flytter seg med relativt store utslag. Lyden synes å komme fra golvet og er best hørbar fra førersetet. Tesla har antydet at den kan komme fra luftekanalene, og det er vel en mulighet. En annen mulighet er kanskje at det har sneket seg en stein inn et sted og ruller på toppen av batteriet? Har selv lurt på om det er en bit fra armlenene i midten som har løsnet, noen som vet om det er hult under der?? Tips mottas med takk (javel, i-landsproblem men det er utrolig irriterende), kan sikkert legge ut en lydfil av det evt.

Normalt så har jeg funnet en stein rullende på mattene ved slike lyder. Men den siste uken å klarer jeg ikke å finne flere steiner men lyder er der fortsatt. Klarer ikke helt å lokalisere lyden. Noen ganger synes den å høres ut å komme inne fra hanskerom område (som jeg har tømt for å teste om det er noe der), andre ganger fra gulvet på høyre side. Tenkte jeg skulle gå skikkelig til verks med støvsuger før jeg konkluderer at det ikke er min feil.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

plvr

Havebigfun: ja, akkurat. Det var en som foreslo det i "feil og mangler"-tråden. Har tenkt at det var en mulighet. Men luftekanalene hørtes ganske lurt ut og. Har små barn og man vet jo aldri, skjønt jeg kan ikke helt se at de skal ha klart å putte noe inn i klimaanlegget.

Gos: jeg har saumfart bilen for stein. Gjentatte ganger. Høres rett og slett ut som et fremmedlegeme som ruller i et rør...
Model ≡ reservert 010416

Havebigfun

I DIY tråden er det en link til demontering av midtkonsollen- det er vel noe der med småbarn i baksetet ;)

plvr

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 04. november 2015, klokken 22:48
I DIY tråden er det en link til demontering av midtkonsollen- det er vel noe der med småbarn i baksetet ;)

Takk! Skal se på den
Model ≡ reservert 010416

GOS

Sitat fra: plvr på onsdag 04. november 2015, klokken 19:48
Havebigfun: ja, akkurat. Det var en som foreslo det i "feil og mangler"-tråden. Har tenkt at det var en mulighet. Men luftekanalene hørtes ganske lurt ut og. Har små barn og man vet jo aldri, skjønt jeg kan ikke helt se at de skal ha klart å putte noe inn i klimaanlegget.

Gos: jeg har saumfart bilen for stein. Gjentatte ganger. Høres rett og slett ut som et fremmedlegeme som ruller i et rør...

Hos meg er det ingen små eller store barn og vi på rundt 50 pleier ikke å slippe ting inn i kanalene så den teorien passer ikke her.
Noe som ruller i rør høres fornuftig ut, men det som jeg ikke skjønner er at det synes å rulle på langs og på tvers av bilen.....
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

TeslaK

Jeg har satt myggnetting over luftekanalene under hvert sete. Garantert at steiner kommer inn der! Rart ikke Tesla selv har kommet med deksler man kan sette over.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

karstrom

Jeg har hatt den samme lyden siden mai. Ganske så irriterende.
Lagt inn mye tid på å finne årsaken, men så langt uten hell.

Tips mottas med takk.
Lykkelig eier av en Model S P85

RaBalder

Det var vel noen som hadde noe løst inne i rattet. Løs skruve eller noe.

plvr

Sitat fra: TeslaK på torsdag 05. november 2015, klokken 06:13
Jeg har satt myggnetting over luftekanalene under hvert sete. Garantert at steiner kommer inn der! Rart ikke Tesla selv har kommet med deksler man kan sette over.

Ja, det kan du si. Tesla har allerede antydet at dette ikke dekkes av garanti om ikke det er en skrue eller liknende som er løs. Har ikke sett etter de luftehullene, men det er jo sikkert der det er noe som har kommet inn da??
Model ≡ reservert 010416

EL-Chupa

Da jeg hadde bilen inne på 20000km service klaget jeg på tilsvarende og følgende stod på arbeidsseddel etterpå.

Concern: Customer states:Det er en løs skrue eller noe annet som ruller frem og tilbake inne i
dashboard'et, men ikke hele tiden.

Corrections: Vehicle Inspection Only; C-Pillar Brightwork Not Loose
customer was complain about loose screw under the dashboard he was wrong. in air condition plastic under the driver seat we found stones- that was this noise-fixed
Tesla Model S, Sort 75D, VIN: 208506, levering 03.11.17
Tesla Model S, Sort 60, VIN: 46083, levering 25.08.14 - Solgt

plvr

Sitat fra: EL-Chupa på torsdag 05. november 2015, klokken 15:14
Da jeg hadde bilen inne på 20000km service klaget jeg på tilsvarende og følgende stod på arbeidsseddel etterpå.

Concern: Customer states:Det er en løs skrue eller noe annet som ruller frem og tilbake inne i

customer was complain about loose screw under the dashboard he was wrong. in air condition plastic under the driver seat we found stones- that was this noise-fixed

Aha! Kanskje dette er noe som går an å komme til selv da...
Model ≡ reservert 010416

TeslaK

Sitat fra: plvr på torsdag 05. november 2015, klokken 15:30
Sitat fra: EL-Chupa på torsdag 05. november 2015, klokken 15:14

Aha! Kanskje dette er noe som går an å komme til selv da...

Luftehullene er laget slik at ting som detter oppi veldig lett forsvinner ned. Kunne vært desinget bedre men det optimale å sette nettig/gitter over (syns jeg). Kjøpte myggnetting på biltema. Du bør også sjekke rommet under setene. Løft opp teppet der ledningene går ned og ta en kikk.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

plvr

TeslaK: tok en titt under på vei hjem i dag. For en patent  :o. Får jo ikke hånden inn i den sprekken der ihvertfall...myggnetting skal på straks lyden er fikset, det er helt sikkert. Like sikkert som at jeg ikke skal betale om det er kommet noe nedi der.
Model ≡ reservert 010416

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA