Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mest økonomiske innstilling på varmeapparat vs. effekt Trilling

Startet av Blåsmurf, mandag 07. desember 2015, klokken 09:46

« forrige - neste »

Blåsmurf

Hei sann..

Da har jeg kjøret ca 20 mil med golfen og er veeeeeeldig fornøyd.
Men er fortsatt ganske grønn på det med lading..
På overtagelsen gikk selger gjennom det meste av settinger og sånt, men når det kommer til lading er det et par småting jeg lurer på..

Inne på "computeren" under lading så kan jeg velge mellom 10-13 eller 16A. Vil det da si; at hvis jeg stiller inn på 16a og sikringen holder så kan jeg lade på 16a med den originale kabelen. Eller??



2016 e-golf svart. Blir levert 28/10-15
1977 camaro 383 stroker 420 bremsa hk
2012 KTM 690 SMC-r

Gordon Retriever

10A er maks på den medfølgende kabelkladden.

elektrolux

Bilen har innebygget lader på 16A.

Denne kan begrenses på flere måter. Enten av ladekabelen ladestasjonen eller bilen selv.

Som Golden Retriever sier så styrer den medfølgende kabelen med kladd laderen til å trekke maks 10A, mens type 2 til type 2 kabelen som følger med begrenser til 16A, eller om du bruker den på din bil ingen begrensning.

Ladestasjoner kan styre strømtrekket til bilens lader avhengig av tilgjengelig kapasitet, slik at du med sistnevnte kabel kan oppleve helt ned mot 6A lading.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tutti

Siden 10A lading kan være i tregeste laget bør man vurdere en 16A ladekabel når man kjøper egolf.

jensjacob

Har i fået 10A ladere med til jeres biler ?
Der står 8A på min.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Cirrisky

Vurderer om jeg trenger en 16A kabel selv, men går jo litt penger i det også.

Hjemme får jeg nok ikke 16A lading med det første, så 10A funker greit det. Så det eneste stedet hvor det kunne ha hjulpet får vel være om man lader på senter eller andre steder hvor det er vanlig støpsel med 16A.

Ln-ebr

Kommer til å kjøre opp mot 18 - 20 000 i året og lader fint på kun 10A. Etter å dømme hvor mye bilen står uten å være koblet til strømnettet så kunne den stått mye på 6A.

Det avhenger fullstendig av bruksmønster. Vurderte både vegglader og annen 16A løsning men har konkludert at det er bortkastet. For mitt bruk.
E golf limestone grey.

26.06.15 - 9 km - lukten av nybil

Blåsmurf

Takk for god info folkens. 10a holder sikkert for meg å men jeg jobber på gardemoen og har gratis lading der.. Men de tilgjengelige kontaktene er vanlig støpsler og jeg gjetter At det 10a.

Jeg har hengt opp den originale ladekabelen i garasjen hjemme som en slakt ladestasjon men det er jo den som må være med rundt.. Så Hva bør jeg kjøpe som en erstatning for min home made ladestasjon.? Fines det noen overgang til type 2 kabelen passer ivanelige stikk.

Fint hvis noen har noen gode løsninger og kanskje til å med noen priser..

2016 e-golf svart. Blir levert 28/10-15
1977 camaro 383 stroker 420 bremsa hk
2012 KTM 690 SMC-r

Cirrisky

Prøvde å bruke type 2 ladekabelen i dag, på en av de nye ladestasjonene, men fikk bare hvitt timeglass når begge deler var koblet i, og gult lys ved "bensinlokket".

Brukte da vanlig støpsel i stedet, og da ble det blått med en gang. Vet ikke hva jeg gjorde galt :p

elektrolux

Sitat fra: Blåsmurf på onsdag 04. november 2015, klokken 15:09
Jeg har hengt opp den originale ladekabelen i garasjen hjemme som en slakt ladestasjon men det er jo den som må være med rundt.. Så Hva bør jeg kjøpe som en erstatning for min home made ladestasjon.?

Her er et par alternativer: http://www.elbilhjelpen.no/htm/type2-1fase.html
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

SteinarSun

Jeg har orginalkabel hengende fast hjemme, og kjøpte en 16A kabel fra elbilhjelpen som jeg bruker på jobb.
Må skryte litt av kabelen fra elbilhjelpen, utrolig stabil og enkel å betjene.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Cirrisky

Hvor mye betalte du for 16A kabelen?

Rio

Sitat fra: Cirrisky på onsdag 04. november 2015, klokken 17:49
Prøvde å bruke type 2 ladekabelen i dag, på en av de nye ladestasjonene, men fikk bare hvitt timeglass når begge deler var koblet i, og gult lys ved "bensinlokket".

Brukte da vanlig støpsel i stedet, og da ble det blått med en gang. Vet ikke hva jeg gjorde galt :p

Sørget du for å skyve konnektoren helt inn i stolpen? Den skal lengre inn enn man gjerne tror.

Det kan selvsagt også ha vært en defektiv stolpe.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Cirrisky

Får prøve å være litt mer voldelig neste gang :p, var kanskje ikke dyttet langt nok inn. Takk for tipset!

SteinarSun

Sitat fra: Cirrisky på onsdag 04. november 2015, klokken 22:37
Hvor mye betalte du for 16A kabelen?

Hei !
Kabelen kostet 4390,- og i tillegg kjøpte jeg en overgang fra cee til shucko samme sted til 130,-
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA