Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpe Think? eller la være

Startet av Anglia, søndag 06. desember 2015, klokken 22:56

« forrige - neste »

bilpower.no

Dersom de sier at de ikke har nok strøm til hurtigladere så er det bare tull. Møtte på en kar som jobbet i firma som hadde utredet nettopp dette, og de hadde fått beskjed om at det var mulig å gjennomføre TRE hurtigladere... Men kan jo være at han tuller med meg.

Bolleland ja!

v-i-c

Sitat fra: Stig Flem på mandag 23. november 2015, klokken 03:39
Dersom de sier at de ikke har nok strøm til hurtigladere så er det bare tull. Møtte på en kar som jobbet i firma som hadde utredet nettopp dette, og de hadde fått beskjed om at det var mulig å gjennomføre TRE hurtigladere... Men kan jo være at han tuller med meg.

Bolleland ja!

Det er alltid mulig å få frem strøm, spørsmålet er bare til hvilken pris.
ELverk kan kreve anleggsbidrag om de må sette inn en større trafo eller sette opp nye høyspentkabler.
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Anglia

Ser artikkel om ladestasjoner på Shell. Artikkel nevner at det er blitt lading på Shell Espa. Er dette hurtigladere eller er det ordnære stikk.
Tesla model S 90D 2017
e-Golf levert mai 2015 fra Møller Follo
Leaf levert september 2012 fra BNH Ski solgt 2015

elbil-1


Anglia

Tesla model S 90D 2017
e-Golf levert mai 2015 fra Møller Follo
Leaf levert september 2012 fra BNH Ski solgt 2015

leafnor

Sitat fra: Anglia på torsdag 28. april 2016, klokken 19:26
Når og hvor kommer hurtiglader på Rena ?
Rv3 fylles med Fortumladere innen november, iht til denne:
http://www.enova.no/finansiering/naring/aktuelt/fyller-sor-norge-med-hurtigladere/250/2211/
Bør tenke at de kommer opp rimelig sentralt der.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

jole

#21
Hei!Ser at dette er en gamle innlegg men vil gjerne bidra med følgende:
Kjører sel en Nissan Evalia Elbil mellom Oslo og Os i Østerdalen. Overnatter på Tiur kro på Koppang etter sist å ha hurtigladet bilen på Elverum. Avstanden mellom Koppang og Alvdal er meget krevende da det går oppover.Men man kommer ettervart til Alvdal med traktør fart! Som ca.40-65 km timen.På Alvdal har det ingen hurtigladesatasjon men det finnes 4 stykk 16 ampere motorvarmer stykk bak Jafs gatekjøkkenet side om side med Tesla supercharger!! Be om tillatelse fra Taverna Motel først.Her stopper jeg vanligvis og lader i 1-2 timer slik at jeg får noen få km til å komme frem til semi flexiladeren på 22kw på Tynset.Her stopper jeg i ca 1 time slik at jeg får da nok til å komme meg oppover til rørosregionen og  hjem til Os.Veien tilbake til Oslo går det noen lettere da den går nedover og det blir mye regenerering av strøm. Sørg får at du starter med "full tank" fra Tynset eller Alvdal.Veien nedover Østerdalen trenger ikke lade overnatting på Koppang, men ca. 4 timer på 16 ampere på tiur kro slik at man kommer seg til Elverum.

Men så skjer det ting...Sist jeg kjørte,for ca. 2 uker siden, fikk jeg bekreftet fra eieren av Tiur Kro,at det skal bygges 4 hurtigladere og 6 flexilader på parkeringen utenfor.Søknaden var godkjent og tegningene på plass.Bygge start nå for sommeren fikk jeg vite."Neste uke kommer han karen fra Everk som skal sette opp en trafo sa han".

Det er også kommet 3 stykk 10 kw ladere og en 22kw på høyskolen på Evenstad.Fra grønn kontakt.Det hjelper litt.
Skulle gjerne ha vist hvor resterende hurtigladere kommer etter vart ift. enova utlysning fra i fjor.

leafnor

Sitat fra: jole på mandag 09. mai 2016, klokken 20:51

Skulle gjerne ha vist hvor resterende hurtigladere kommer etter vart ift. enova utlysning fra i fjor.
Ut av "prikker" på kart som ligger ute om Enova's støtte på utbygging så ser det ut til å bli hurtigladere sånn omtrent her:
Kvikne
Tynset
Alvdal
Stai (Tiur kro)
Rena
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Anders Prytz

Arctic Roads har gått ut med pressemelding 6 hurtigladestasjoner på Alvdal i Arbeidets Rett i dag. Samme sted som Tesla-laderne (Steinmoegga).

Synes det er rart ikke Tesla slipper til andre til å lade mot betaling på deres stasjoner..
Ålen, Sør-Trøndelag
Elbilist siden Juli 2015
2016-modell Volkswagen eGolf

Panduck

Sitat fra: Anders Prytz på fredag 20. mai 2016, klokken 12:39
Arctic Roads har gått ut med pressemelding 6 hurtigladestasjoner på Alvdal i Arbeidets Rett i dag. Samme sted som Tesla-laderne (Steinmoegga).

Fint å ha ladesteder det garantert ikke blir ladekø. De kunne vel klart seg med en lader, uten at belastningen ville bli for stor.

jkirkebo

Sitat fra: Anders Prytz på fredag 20. mai 2016, klokken 12:39
Arctic Roads har gått ut med pressemelding 6 hurtigladestasjoner på Alvdal i Arbeidets Rett i dag. Samme sted som Tesla-laderne (Steinmoegga).

Synes det er rart ikke Tesla slipper til andre til å lade mot betaling på deres stasjoner..

Tesla har da tilbudt andre produsenter å bruke deres nettverk, gitt samme finansieringsmetode. Mhp. dagens elbiler er det ingen andre som fysisk har muligheten til å lade på Teslas ladere siden disse benytter en modifisert DC-Mid-løsning som ingen andre støtter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

THE

Har hørt så lite til /fra AR den siste tiden at jeg håpet de hadde gått konkurs...

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Kanutten

Sitat fra: THE på fredag 20. mai 2016, klokken 16:14
Har hørt så lite til /fra AR den siste tiden at jeg håpet de hadde gått konkurs...

Kan noen fortelle meg hva som er problemet med Arctic Roads?
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

leafnor

Sitat fra: Anders Prytz på fredag 20. mai 2016, klokken 12:39
Arctic Roads har gått ut med pressemelding 6 hurtigladestasjoner på Alvdal i Arbeidets Rett i dag. Samme sted som Tesla-laderne (Steinmoegga).

Synes det er rart ikke Tesla slipper til andre til å lade mot betaling på deres stasjoner..
Foreløpig litt i "ingenmannsland" for en 24kW-er bil, men Fortum og Grønn Kontakt kommer også med ladere i Østerdalen, så det ser ut til å bli bra med kapasitet om ikke trafikken "tar helt av".
Leaf 2012/Aug 160.000 km

goggo

Sitat fra: Kanutten på fredag 20. mai 2016, klokken 16:41
Kan noen fortelle meg hva som er problemet med Arctic Roads?

Prismodellen deres først og fremst. Det kan virke som de ikke er interessert i å få kunder i det hele tatt, da de for de aller fleste av oss elbilister er mange ganger dyrere enn de store operatørene Grønn Kontakt og Fortum.

For hele historien - og hvis du har god tid  - se her :)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21671.0.html

mvh
Hugo

Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA