Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpe Think? eller la være

Startet av Anglia, søndag 06. desember 2015, klokken 22:56

« forrige - neste »

Anglia

Er det noen som kjenner til planer for combo ladere på disse punktene.  Vinterkjøring nordover til Østerdalen på tungt vinterføre hadde blitt enklere hvis det hadde blitt etablert ladere på nevnt punkter.  Kjenner godt ladepunkter på Minnesund og Elverum, men det bør opp flere for å slippe rekkeviddeangst med biler som e-Golf og Leaf
Tesla model S 90D 2017
e-Golf levert mai 2015 fra Møller Follo
Leaf levert september 2012 fra BNH Ski solgt 2015

Panduck

Sitat fra: Anglia på mandag 02. november 2015, klokken 20:25
Er det noen som kjenner til planer for combo ladere på disse punktene.  Vinterkjøring nordover til Østerdalen på tungt vinterføre hadde blitt enklere hvis det hadde blitt etablert ladere på nevnt punkter.  Kjenner godt ladepunkter på Minnesund og Elverum, men det bør opp flere for å slippe rekkeviddeangst med biler som e-Golf og Leaf

Dette skal vel utlyses snart, og så fremst ikke artic roads får dette, kommer det vel snart ladere oppover der. Det er vel en av de prioriterte strekningene.

v-i-c

Sitat fra: Panduck på mandag 02. november 2015, klokken 21:18
Sitat fra: Anglia på mandag 02. november 2015, klokken 20:25
Er det noen som kjenner til planer for combo ladere på disse punktene.  Vinterkjøring nordover til Østerdalen på tungt vinterføre hadde blitt enklere hvis det hadde blitt etablert ladere på nevnt punkter.  Kjenner godt ladepunkter på Minnesund og Elverum, men det bør opp flere for å slippe rekkeviddeangst med biler som e-Golf og Leaf

Dette skal vel utlyses snart, og så fremst ikke artic roads får dette, kommer det vel snart ladere oppover der. Det er vel en av de prioriterte strekningene.

Skjekk ut ladeinorge.no her hevder de at det er normal hurtigladning pr "ENOVA" standard AC22kW i Rena, Koppang, Tynset

Kan Noen bekrefte at det faktisk finnes AC22kW lade muligheter i Rena, Koppang, Tynset?

Stemmer dette så finnes det jo "Standard" Norsk "Hurtigladning" i Østerdalen Nord for Elverum
Teala skal også ha et annlegg i Østerdalen Nord for Elverum
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Panduck

Sitat fra: v-i-c på tirsdag 03. november 2015, klokken 04:52
Skjekk ut ladeinorge.no her hevder de at det er normal hurtigladning pr "ENOVA" standard AC22kW i Rena, Koppang, Tynset

Du klarer ikke å gi slipp på en eneste sjanse til i vise din misnøye, hm?

Nå handlet vel dette spørsmålet om hurtigladetilbud for en av de mest solgte elbiler i Norge.

v-i-c

#4
Kan Noen bekrefte at det faktisk finnes AC22kW lade muligheter i Rena, Koppang, Tynset?

Jeg har spurt om dette før, men ikke fått noe greit svar.
Mener å ha sett noe på en nettavis om ladning i Tynset.
http://www.retten.no/sammen-om-ladestasjon/s/5-44-4632?null

Vet noen om det faktisk finnes AC22kW i Rena, Koppang og Tynset?

Jeg mener da faktisk har sett og testet noen av disse angivelige ladestasjonene!

Ja det tar en time å fylle tanken med AC22kW på en småbil som ZOE, så hurtig ladning er det ikke, men betraklig bedre enn 2kW som er alternativet for mange.

Edit : la inn link til omtale av lader på Tynset
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

THE

Tynset: Har 2x22kW Type 2 uttak. Disse driftes av Grønn kontakt og ligger inne i ladestasjonsoversikten til Grønn kontakt.

Koppang: Finnes 230V 16A uttak (IT), står på ladestasjoner.no. Det virker som det ikke er helt enkelt å lade her da opplysninger på ladestasjoner.no sier at standardnøkkel ikke passer, og nøkkel må lånes på ubetjent togstasjon...

Rena: Finner ingen informasjon på ladestasjoner.no om lademuligheter
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

v-i-c

Se også http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=23457.0

Disse punktene er kun omtalt på  ladeinorge.no såvidt jeg kan se
Vet ikke om de er reele eller kun til testformål

Telthusveien 12
2450 Rena   
Tilgjenglig
Avstand    139.4 km
Antal ladepunkter    4
Antal tilgjenglige    4
Tilgjenglig effekt    20 kW
Gratis    Ja


og


Anna Evenstads vei 80
2480 Koppang   
Tilgjenglig
Avstand    168.1 km
Antal ladepunkter    4
Antal tilgjenglige    4
Tilgjenglig effekt    20 kW
Gratis    Ja
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

bilpower.no

Det kommer mest sannsynlig tre hurtigladere på Espa....

Panduck

Sitat fra: Stig Flem på torsdag 12. november 2015, klokken 13:17
Det kommer mest sannsynlig tre hurtigladere på Espa....

Hvilken Shell Espa er dette snakk om? Bolleland? De sier jo at de ønsker seg hurtiglader men at det er for dårlig med strøm til å ha noe tilbud der. Finnes det flere Shell Espa?

v-i-c

Sitat fra: Panduck på torsdag 12. november 2015, klokken 14:42
Sitat fra: Stig Flem på torsdag 12. november 2015, klokken 13:17
Det kommer mest sannsynlig tre hurtigladere på Espa....

Hvilken Shell Espa er dette snakk om? Bolleland? De sier jo at de ønsker seg hurtiglader men at det er for dårlig med strøm til å ha noe tilbud der. Finnes det flere Shell Espa?

Å få frem nok strøm er alltid mulig, det vel kun et spørsmål om kostnad.

Alle nye ladeplasser bør jo få sin egen 11KV eller 22KV trafo slik at det er enkelt å bygge ut nok antall ladeplasser.
Tankegangen til Tesla ser riktig ut her.
Hvorfor ikke legge slike høyspent trafoen med nok effekt inn i kravliste ved bygging av nye veier.
Se på Tyskland, legg opp strøminfrastruktur med høyspent trafo med 30 km avstand. Det må da være lett å plannlegge samt grave ned høyspent kabler langs hoved veiene i Norge om dette blir et krav i plannprosessen.

  :) :) :) Når vi bygger ny jernbane så planlegges elforsyning samtidig til å dekke togets behov for el til fremdrift. :) :) :)

Hvorfor ikke det samme ved vei bygging?

;) ;) ;) Når vi bygger ny vei så planlegges elforsyning samtidig til å dekke bilens behov for el til fremdrift.  ;) ;) ;)
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Leon

V-i-c, ser du hvilket emne denne tråden ligger under?
Den ligger under CHAdeMO/Combo hurtigladere.

V-i-c, kan du se hva trådstarter spør om?
Han/hun spør om planlagte Combo-ladere på de nevnte stedene.

V-i-c, kan du se at "Panduck" ganske tidlig i tråden prøver å fortelle deg at dette ikke har noe med AC-lading å gjøre ?

Likefullt fortsetter du i kjent stil, og kupper også denne tråden til å omhandle AC-lading. Jeg blir helt matt... Du har tidligere blitt utestengt fra forumet i en uke for nettopp dette, men noen lærer visst aldri... :-[
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Gliderman

Her er faktisk v-i-c i inne på noe relevant. Veldig fint om det blir et krav om trafo på xxkV pr yy km. Idag er jo mangel på nettopp dette en stor hindring og kostnadsdriver for utbygging av ladestasjoner.

Mvh
Svein Erik 
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Leon

Sitat fra: Gliderman på lørdag 14. november 2015, klokken 16:57
Her er faktisk v-i-c i inne på noe relevant. Veldig fint om det blir et krav om trafo på xxkV pr yy km. Idag er jo mangel på nettopp dette en stor hindring og kostnadsdriver for utbygging av ladestasjoner.

Mvh
Svein Erik

Jo, mulig det, i det siste innlegget, men det er først lenge etter at han har kuppet tråden...
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Gliderman

Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Hansi

Jeg orker ikke lenger å lese innleggene til v-i-c, de inneholder nesten garantert noe tjas om AC 43kW eller "universielle hurtigladere".
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA