Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Service i Sverige

Startet av fmm1000, lørdag 05. desember 2015, klokken 12:21

« forrige - neste »

fmm1000

Er lige landet i Danmark efter et Tesla-øjeblik på Autobahn syd for Flensborg.

Vi var taget en tur til det store outlet nord for Hamborg, og jeg lå og legede på de frie stykker med god fart i bilen. Da konen mente det var nok :-) lagde jeg mig roligt i højre bane med omkring 160 i timen.
Efter nogle kilometer kommer en bil op på siden, som ligger der et stykke tid.
Pludselig hører jeg en smælden og vrælen, som kun biler fra Norditalien kan lave.
Min hjerne arbejder på højtryk.
1. Jeg udlever min indre hulemand og tager kampen op med det larmende bæst.
2.  Jeg lader mig undertrykke som en god ægtemand i det feminiserede Europa og sænker pænt farten til en hastighed konen finder passende.

Jeg vælger 1 og smadrer pedalen i bund. Min røde Teslarossa responderer lynhurtigt og det mørke larmende bæst ud for min venstre siderude forsvinder hurtigt bagud på trods af utallige nedgearinger, smæld og høje vræl fra modstanderen.
Konen brokker sig selvfølgelig, men fuuuuuuuck det var det hele værd.
Jeg sænker farten og kort tid efter glider en Maserati Quatroporte af nyeste aftapning forbi med en chauffør, der ligner en syvårig dreng, der netop har  fået frataget sit ynglingslegtøj.

TRM

Sitat fra: fmm1000 på søndag 01. november 2015, klokken 00:14
Er lige landet i Danmark efter et Tesla-øjeblik på Autobahn syd for Flensborg.

Vi var taget en tur til det store outlet nord for Hamborg, og jeg lå og legede på de frie stykker med god fart i bilen. Da konen mente det var nok :-) lagde jeg mig roligt i højre bane med omkring 160 i timen.
Efter nogle kilometer kommer en bil op på siden, som ligger der et stykke tid.
Pludselig hører jeg en smælden og vrælen, som kun biler fra Norditalien kan lave.
Min hjerne arbejder på højtryk.
1. Jeg udlever min indre hulemand og tager kampen op med det larmende bæst.
2.  Jeg lader mig undertrykke som en god ægtemand i det feminiserede Europa og sænker pænt farten til en hastighed konen finder passende.

Jeg vælger 1 og smadrer pedalen i bund. Min røde Teslarossa responderer lynhurtigt og det mørke larmende bæst ud for min venstre siderude forsvinder hurtigt bagud på trods af utallige nedgearinger, smæld og høje vræl fra modstanderen.
Konen brokker sig selvfølgelig, men fuuuuuuuck det var det hele værd.
Jeg sænker farten og kort tid efter glider en Maserati Quatroporte af nyeste aftapning forbi med en chauffør, der ligner en syvårig dreng, der netop har  fået frataget sit ynglingslegtøj.
Vakkert! ☺
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

mandresen

Herlig!!
På ferie i sommer så var det jeg som bydde opp til dans på autobahn. Det var ingen Maseratier som bet på(kanskje klok av skade:-) men der var en Audi A7 og et par BMW'er som måtte bite i det sure eplet.

Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

cyber

Sitat fra: fmm1000 på søndag 01. november 2015, klokken 00:14
glider en Maserati Quatroporte af nyeste aftapning forbi

Så akkurat som i virkeligheten var det ikke en Tesla som ankom Hamburg først... 

o.b.lix

Sitat fra: cyber på søndag 01. november 2015, klokken 11:39
Så akkurat som i virkeligheten var det ikke en Tesla som ankom Hamburg først...

Nei, begrensningen ligger i at Tesla er en familiebil, så kone og barn lar fornuften seire (til slutt) når det gjelder råkjøring?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

cyber

Sitat fra: o.b.lix på søndag 01. november 2015, klokken 11:49
Sitat fra: cyber på søndag 01. november 2015, klokken 11:39
Så akkurat som i virkeligheten var det ikke en Tesla som ankom Hamburg først...

begrensningen ligger i at Tesla er
at Tesla er dårlig egnet til å kjøre i autobahnhastigheter pga rekkeviddeangst...

Øyvind.h

Sitat fra: o.b.lix på søndag 01. november 2015, klokken 11:49
Sitat fra: cyber på søndag 01. november 2015, klokken 11:39
Så akkurat som i virkeligheten var det ikke en Tesla som ankom Hamburg først...

Nei, begrensningen ligger i at Tesla er en familiebil, så kone og barn lar fornuften seire (til slutt) når det gjelder råkjøring?
Alltid lurt å gi seg mens leken er god :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TorAtle

Model S er for tung for at den "enkelt gruser" andre biler med litt motor utover den første sprinten på 0-50. Det er ikke alltid at den andre bilen er med på leken...

HK per tonn for noen utvalgte biler:

Model S 70D: 150
BMW i3: 155
Model S P85D (463hk): 210
Model S P85D ludicrous (532hk): 242
Porsche Cayman GTS: 247
BMW M3: 263
Porsche 911 Turbo S: 349
Caterham R400: 400
Koenigsegg One:1 : 1000

Som dere ser utmerker ikke Model S seg noe spesielt.
2014 BMW i3

plvr

Sett opp toyota avensis 2,0 diesel i det regnestykket så er det nok mange som er helt happy.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Toonster

Sitat fra: TorAtle på søndag 01. november 2015, klokken 12:17
Model S er for tung for at den "enkelt gruser" andre biler med litt motor utover den første sprinten på 0-50. Det er ikke alltid at den andre bilen er med på leken...

HK per tonn for noen utvalgte biler:

Model S 70D: 150
BMW i3: 155
Model S P85D (463hk): 210
Model S P85D ludicrous (532hk): 242
Porsche Cayman GTS: 247
BMW M3: 263
Porsche 911 Turbo S: 349
Caterham R400: 400
Koenigsegg One:1 : 1000

Som dere ser utmerker ikke Model S seg noe spesielt.

Var jo litt av noen biler du ville sammenligne en Model S da, sier vel egentlig det meste

Harlex

Artig historie. Hadde en tilsvarende historie fra autobahn i sommer... Da mot en MB s550.... Han prøvde seg på en påkjøringsrampe til autobahn der jeg kom rett fra Supercharger..... Jeg dro jevnt fra han til ca 175 km/t da jeg slapp gassen.... Han kjørte da forbi med et meeeeget biskt tryne ;D Jeg hadde med meg en MINST like hysterisk kone som deg :D Men det var absolutt verd det :)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

TorAtle

Sitat fra: Toonster på søndag 01. november 2015, klokken 12:38
Var jo litt av noen biler du ville sammenligne en Model S da, sier vel egentlig det meste

Enig i det. Model S er ganske rask, men den kan ikke måle seg med de virkelig raske bilene. 70D bør ikke prøve seg mot en i3 engang ;-)
2014 BMW i3

cyber

Sitat fra: Harlex på søndag 01. november 2015, klokken 12:42
en MB s550....
Siden Mercedes ikke leverer S-klasse i S550-utgave i Tyskland blander du nok denne episoden med en du opplevde når du var på USA-tur ; men, artig likevel. :D

Øyvind.h

Sitat fra: TorAtle på søndag 01. november 2015, klokken 12:51
Sitat fra: Toonster på søndag 01. november 2015, klokken 12:38
Var jo litt av noen biler du ville sammenligne en Model S da, sier vel egentlig det meste

Enig i det. Model S er ganske rask, men den kan ikke måle seg med de virkelig raske bilene. 70D bør ikke prøve seg mot en i3 engang ;-)
Så du mener i3 med sine 7,2 sek fra 0-100 er raskere enn S70D sine 5,4sek?
Hva slags stoppeklokke benytter du for å dra den konklusjonen?

Eller mener du at i3 drar ifra S70d i høy hastighet? Trådstarter cruiset i 160km/t, er det kanskje 160-200km/t øvelsen du tenker på?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA