Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Khuram, lørdag 05. desember 2015, klokken 06:10

« forrige - neste »

Khuram

Hei sann

Fersk & stolt eier av en Tesla P85+, fikk kun med standard ladekabel som følger med alle Teslaer.

Jeg har forøkt å søke litt her på forum, men ikke blitt noe klokere dessverre. Hva anbefaler dere ?!
Jeg har ingen lademuligheter hjemme, ikke noe annet enn huseierens stikkontakt utenfor huset (13A). Ellers skal bilen hovedsakelig lades på jobben som har samme type stikkontakt....men synes jeg burde ha noe mer enn standard ledning får å åpne muligheter for andre lademuligheter

Ser at det er mange aktører som tilbyr strøm på diverse semi-hurtigladere......hva burde jeg investere i ?!

Takker på forhånd for alle gode råd  :) :)

Kallisman

32A 3-fas Type 2-kabel er det som vanligvis brukes til semihurtiglading. Har du ikke dobbeltlader holder det egentlig med 16A. Fås kjøpt bl.a. hos Tesla.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Khuram

Jeg har dobbellader i bilen, hva anbefaler du da ?!

jkirkebo

Sitat fra: Kallisman på lørdag 31. oktober 2015, klokken 21:11
32A 3-fas Type 2-kabel er det som vanligvis brukes til semihurtiglading. Har du ikke dobbeltlader holder det egentlig med 16A. Fås kjøpt bl.a. hos Tesla.

16A kabel er ikke å anbefale da det er en del av 22kW ladestasjonene som ikke gir strøm overhodet om man kobler til en 16A kabel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fredag

Sitat fra: Khuram på lørdag 31. oktober 2015, klokken 21:16
Jeg har dobbellader i bilen, hva anbefaler du da ?!

Med dobbeltlader så er det en 32A trefas type2-type2 kabel som du skal ha. Du kan kjøpe den fra Tesla.

Eller feks:

http://gronnemil.no/collections/ladekabler/products/oem-mode-3-type-2-32a-3f-240v-5m
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Kallisman

Sitat fra: Khuram på lørdag 31. oktober 2015, klokken 21:16
Jeg har dobbellader i bilen, hva anbefaler du da ?!

32 Ampére.
Vær oppmerksom på at de finnes i forskjellige lengder. Mener de Tesla selger er 7 meter, og det er kjekt med litt lang kabel hvis f.eks. noen har parkert foran ladepunktet uten å lade, men det er ledig i nærheten.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

nofuelno

Sitat fra: Kallisman på søndag 01. november 2015, klokken 16:45
Sitat fra: Khuram på lørdag 31. oktober 2015, klokken 21:16
Jeg har dobbellader i bilen, hva anbefaler du da ?!

32 Ampére.
Vær oppmerksom på at de finnes i forskjellige lengder. Mener de Tesla selger er 7 meter, og det er kjekt med litt lang kabel hvis f.eks. noen har parkert foran ladepunktet uten å lade, men det er ledig i nærheten.
Vi har dem i lengder opp til 10m
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Diravi

Hvorfor er det så få ladekabler tilgjengelig som erstatter Teslas UMC, det vil si er beregnet for blå 32A CEE stikk?

Jeg har så langt funnet bare denne, i to forskjellige lengder, til en pris godt over 10 000 kr: http://gronnemil.no/produkt/ladekabler/schukocee-til-type-2/nrgkick-32a-light-m2-t2-cee-5m

All den tid Teslas UMC ikke er spesielt vanntett så burde det jo være et marked for alternativer. Eller er det slik at alle enten nøyer seg med 16A CEE eller monterer ladestasjon hvis de skal ha 32A?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Diravi

Stemmer, den røde kontakten var ikke synlig på hovedbildet. Men fortsatt et ubesvart spørsmål hvorfor "ingen" andre tilbyr en kabel som Teslas UMC (men mer vanntett).
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

jkirkebo

Sitat fra: Sven-E på torsdag 18. februar 2016, klokken 23:26
Den røde kontakten på den kabelen der passer ikke inn i et blått stikk.

Nei, det må nok brukes en adapter. Men da virker den antageligvis, forutsatt at den henter styrestrømmen fra L1.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

aness

Sitat fra: Diravi på torsdag 18. februar 2016, klokken 22:44
All den tid Teslas UMC ikke er spesielt vanntett så burde det jo være et marked for alternativer. Eller er det slik at alle enten nøyer seg med 16A CEE eller monterer ladestasjon hvis de skal ha 32A?

En UMC er vel i praksis en mobil ladestasjon, og bortsett fra i Norge så er det ikke veldig mange 32A blå plugger på yttervegger rundt omkring.

Jeg mistenker at markedet for en slik er mindre enn du tror.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA