Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla navigasjon og TomTom Go

Startet av Epleskreller, fredag 04. desember 2015, klokken 14:41

« forrige - neste »

KrW

Sitat fra: sigurdi på fredag 15. januar 2016, klokken 09:54

Viktig å se litt ulike kommentarer og ikke bare plukke ut en og regne med at det ser slik.
Det skal være en egen knapp for å laste og da kjører alle tre setene frem og vipper opp for å gi mer bagasje plass.
At ikke mitterste setet går så mye frem når en skal inn i rad 3 er jo helt naturlig siden det ikke er behov for at dette går frem i denne situasjonen.

Ta en kikk på denne filmen som også er postet i video tråden.


Her får du et godt bilde på hvor mye plass det er i rad 2 og 3.

Takk! Dette var en meget fin video. Jeg tipper de som mener bagasjerommet er likt som i S ikke regner med brønnen helt bak. Tror den virkelig vil gi fin plass til stående gjenstander. Så ut som det var passe plass for han i andre seterad, men han sier at han er 5 foot 7 (170cm), så ikke så veldig lang. Er selv 185, men kommer uansett til å sitte foran. Har prøvd baksetene i min brors Model S og synes de er litt lave og korte i sitteputa. Hadde tenkt at akkurat dette ville bli bedre i Model X. Trolig er sitteputa høyere i Model X da ettersom det er en SUV, uten at jeg har søkt og funnet mål på dette.

Jeg regnet med at det ikke var rett at det midterste setet ikke kunne gå lenger frem. Jeg skrev: "er dette rett?", men ser at det i setningen etter ser ut som jeg tok det for god fisk.

Mye med bilen vil vel også bedre seg bare innen den tiden vi begynner å få den til Norge. Ble litt bekymret da jeg leste om mer støy utenfra enn i S, vet ikke hva de eventuelt gjør med det. Men denne tråden handler vel egentlig om 6 eller 7 seter. Tror vi fremdeles heller mot 7  ;)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

satheesh.net

Ser du på videoen under (fra ca 0:35), sier han at baksetene er hevet ca. 6". :)


KrW

Finner vi også sammenligninger på sitteputehøyden i andre seter ad sammenlignet med S?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

satheesh.net

Sitat fra: KrW på fredag 15. januar 2016, klokken 12:07
Finner vi også sammenligninger på sitteputehøyden i andre seter ad sammenlignet med S?

Hmm... Den setningen der ble jeg ikke helt klok på? :P Hva mener du? :)

KrW

 :D Jeg mener, har noen sett målene på høyden av setet/sitteputa i både X og S? Jeg har ikke aktivt lett enda selv, men vet det var en tråd på TMC som hadde mange av målene til MX uten at jeg husker om jeg leste akkurat disse målene.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

SunSeeker


satheesh.net

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 12. januar 2016, klokken 13:47
Nei, nå er jeg blitt veldig i tvil altså! :-\
Nå har jeg sett så mye bilder av begge deler og 6-seter frister faktisk veldig - den er liksom mer praktisk! :-X (Selv om den mangler armlener på setene.) What to do?!? ::)

Litt lettere å se fordelene og den ekstra plassen i midten fra dette bilde (TMC):

erikwg


hoffa

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

KrW

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 21. januar 2016, klokken 10:01
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 12. januar 2016, klokken 13:47
Nei, nå er jeg blitt veldig i tvil altså! :-\
Nå har jeg sett så mye bilder av begge deler og 6-seter frister faktisk veldig - den er liksom mer praktisk! :-X (Selv om den mangler armlener på setene.) What to do?!? ::)

Litt lettere å se fordelene og den ekstra plassen i midten fra dette bilde (TMC):

Vi er fire i familien. Tenker at dersom vi vil ha inn ski på diagonalen, så kan det være fordel å skyve frem en av de to ytterste setene. Med 6-seters-løsning blir dette verre. Mulig å kjøre inn i midten av 6-seteren blir lengre enn den med 7 seter helt på diagonalen?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Gynt

Sitat fra: erikwg på torsdag 21. januar 2016, klokken 15:59
Hva med 5?? Det går jeg for.
Hva med 4?? Det går jeg for.
(kun rad 1 og rad 3).

FinallyElectricYeah

P85 sept 2013, C Zero sept 2014, Model X #1342

twinpeaks

Sitat fra: Ulabrand på fredag 22. januar 2016, klokken 22:05
Hva med 4?? Det går jeg for.
(kun rad 1 og rad 3).

Jeg tror at avstanden til barna vil føles VELDIG stor, men avhengig av barnas alder kan det ja være en fordel  ;)
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

petersv

Hvis det hadde vært en mulighet kunne man jo fått et ekstra rom i gulvet der pidestallene er festet normal. Men tviler på at det lir en opsjon (begge delene.) Bestille med 6 og ta ut to kan vel gå.

Gynt

Sitat fra: petersv på søndag 24. januar 2016, klokken 15:46
Hvis det hadde vært en mulighet kunne man jo fått et ekstra rom i gulvet der pidestallene er festet normal. Men tviler på at det lir en opsjon (begge delene.) Bestille med 6 og ta ut to kan vel gå.
Dersom det er mange som gir signaler om at det kan være en attraktiv løsning, kan det jo hende at tvilen din blir gjort til skamme.
Man kan se for seg mange spennende løsninger i rommet der andre seterad er festet i dag, som ekstrautstyr til en slik "varebil-konfigurasjon". Deksel over ekstra rom, arbeidsbord for baksetepassasjerer, m.v.
Er det ikke sannsynlig at vi er mange potensielle kunder som først og fremst har behov for en elbil med hengerfeste, lang rekkevidde og god lastekapasitet - og som kjører som jeg gjør: 90 % av tiden alene, og 9,5 % av tiden med kun en medpassasjer?
Å kjøpe en slik bil, for så å demontere de kostbare og avanserte setene i 2. rad, vil nok derimot være lite aktuelt for de fleste.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA