Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla navigasjon og TomTom Go

Startet av Epleskreller, fredag 04. desember 2015, klokken 14:41

« forrige - neste »

evole

Opprinnelig synes jeg 6-seter virket mest praktisk, men etter å ha sett ulike bilder heller jeg mot at 7-seter er mest praktisk. Med 7-seter ville jeg brukt bilen som en 5-seter med de to bakerste setene lagt ned pga. bagasjeplassen.

Dog, lite trolig jeg blir Model X-eier...

twinpeaks

Sitat fra: evole på tirsdag 12. januar 2016, klokken 23:37
Opprinnelig synes jeg 6-seter virket mest praktisk, men etter å ha sett ulike bilder heller jeg mot at 7-seter er mest praktisk. Med 7-seter ville jeg brukt bilen som en 5-seter med de to bakerste setene lagt ned pga. bagasjeplassen.

Dog, lite trolig jeg blir Model X-eier...

Jeg tenker akkurat det samme, men for meg er overgangen fra Model S til X også svært usannsynlig. Jeg er svært fornøyd med bilen jeg har i dag  :)
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

Epleskreller

Liker ikke hvordan det ikke blir en sperre mellom bagasjerom og foran med de bakerste slått ned på 6'ern. Derfor blir det nok 7 på meg..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

MrG

Spørsmålet for mange blir om det i det hele tatt blir mulig å frakte ski i bilen med 7 seter?
Både alpint og langrenn ski.
Jeg har antatt at pågrunn av høydeforskjell mellom 3. rad og 2. rad så er 6 seter eneste mulighet da det ikke er mulig å legge ski under 2. rad.

Skulle veldig gjerne ha bekreftet dette.

MrG

sveih

En variant er vel å bestille med 7 men få Tesla til å skru ut det i midten ved utlevering? Da kan det settes inn ved salg av bilen f.eks. Mulig avslutningen mellom setene ikke blir like god som om den kommer med 6 seter originalt?

petersv

Sitat fra: twinpeaks på tirsdag 12. januar 2016, klokken 23:31
Hvordan sikres baggasjen i baggasjerom i 6-seter når bakerste råd er lagt ned?

Det er noen hemper, men det er sant at det er et problem med 6 seter. Til gjengjeld kan man ha med ski som er lange da ;)

Nordtroms

Jeg ser at det er snarlig åpning av Tesla Tromsø. Når er det realistisk å få prøvekjøre en TMX. Har begynt å leke med tanken på å ta overgang pga slepekrok og klare meg med en bil i stedet for to.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

petersv

Blir nok neppe noen demobiler før sommeren, siden S er i salg har de ingen grunn til å få US X over hit for demo. Men vi vet jo aldri. De har ikke demobiler i USA heller enda.

Det til side tror jeg X er en perfekt bil for Tromsø!

KrW

Dette er en tråd for 6 eller 7 seter, men hva med 5? Finnes vel ingen virkelige bilder av 5-seters varianten annet en det ovenfra? Lurer på hvor mye ekstra bagasjerom det gir. Leste nettopp om en som mente det bare var samme størrelse på bagasjerommet i X med 7 seter som i S. Vil man eventuelt kunne skyve ski under andre seterad med et sete i front om ikke tredje seterad er der mon tro?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Mazzbot

Model x kommer hit til våren til tesla , snakket med tesla for noen dager siden . Jeg kunne bare komme innom når den var kommet for prøvekjøring :D !
Tesla model 3 reservert 31/3 .

KrW

#25
Fant dette bildet på Flickr. Fra denne kontoen https://www.flickr.com/photos/60130513@N07/with/23614197893/
Det står i beskrivelsen til bildet: "2nd row middle seat does not move forward past this point". Er dette rett? Ikke bare har vi mistet muligheten til å legge ned andre seterad, men i tillegg kan man nesten ikke skyve det midterste setet fram. Kan by på problemer å få med seg litt større gjenstander da om man ikke har med seg henger. Om det er slik at setet stopper der, så kan 6 seter være et alternativ ja.

edit: legger til dette sitatet fra en annen bruker "2nd row seats - tight space. I'm only 5'8, not big by any means. 6yr behind me complains not enough leg room, and she's not joking, I had my seats in regular driving position, she can barely squeeze in, it's way tighter than the S." Jeg så egentlig for meg at det ville bli bedre plass i baksetet i X. Om en 6-åring føler det er trangt bak en person som er 173cm så høres det ut som det er liten plass. Komforten i setet er vel sikkert bedre da. Vi har barn som idag er 6 og 8, vil bli 7 og 9 innen bilen kommer. Kanskje de kan sitte i tredje rad med andre rad helt i front  ;)

Legger også til et svar: "I am shocked to read about your 2nd row being tight. I have had 3 adult passengers in my car, one being almost 6' tall and no complaints. I haven't sat in it myself besides to take pictures. I'll have to ask my husband to sit in it to test it out as he's 6'1". But both my boys who are 8 & 10 have no complaints. They think the seats are roomy and my other car is a GL550 so it's another big car. The middle seat I can see is tighter in fit though."

Tidligere fra en annen: "With no one in the third row the second row can slide back and also recline back. My tall daughter in the second row indicated she had plenty of second row leg room even with the seat slid forward and not reclined."

Et annet sitat fra den første, urelatert til setene: "Sound Proofing, much worse vs S. Yes,the car makes almost no sound. However, you will hear the traffic from outside loud and clear."  :-\
En annen sier: "I was also given a loaner S to use and I must say I felt it was as "noisy" as the X. So I am not sure what to say about the noise level because I got to compare it this morning. I gave it to my husband to drive it to get my car back tonight so I will have him listen as well as he is more picky then me. :)"
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Sitat fra: KrW på fredag 15. januar 2016, klokken 09:19
Fant dette bildet på Flickr. Fra denne kontoen https://www.flickr.com/photos/60130513@N07/with/23614197893/
Det står i beskrivelsen til bildet: "2nd row middle seat does not move forward past this point". Er dette rett? Ikke bare har vi mistet muligheten til å legge ned andre seterad, men i tillegg kan man nesten ikke skyve det midterste setet fram. Kan by på problemer å få med seg litt større gjenstander da om man ikke har med seg henger. Om det er slik at setet stopper der, så kan 6 seter være et alternativ ja.

edit: legger til dette sitatet fra en annen bruker "2nd row seats - tight space. I'm only 5'8, not big by any means. 6yr behind me complains not enough leg room, and she's not joking, I had my seats in regular driving position, she can barely squeeze in, it's way tighter than the S." Jeg så egentlig for meg at det ville bli bedre plass i baksetet i X. Om en 6-åring føler det er trangt bak en person som er 173cm så høres det ut som det er liten plass. Komforten i setet er vel sikkert bedre da. Vi har barn som idag er 6 og 8, vil bli 7 og 9 innen bilen kommer. Kanskje de kan sitte i tredje rad med andre rad helt i front  ;)

Legger også til et svar: "I am shocked to read about your 2nd row being tight. I have had 3 adult passengers in my car, one being almost 6' tall and no complaints. I haven't sat in it myself besides to take pictures. I'll have to ask my husband to sit in it to test it out as he's 6'1". But both my boys who are 8 & 10 have no complaints. They think the seats are roomy and my other car is a GL550 so it's another big car. The middle seat I can see is tighter in fit though."
Viktig å se litt ulike kommentarer og ikke bare plukke ut en og regne med at det ser slik.
Det skal være en egen knapp for å laste og da kjører alle tre setene frem og vipper opp for å gi mer bagasje plass.
At ikke mitterste setet går så mye frem når en skal inn i rad 3 er jo helt naturlig siden det ikke er behov for at dette går frem i denne situasjonen.

Ta en kikk på denne filmen som også er postet i video tråden.


Her får du et godt bilde på hvor mye plass det er i rad 2 og 3.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

satheesh.net

Til informasjon er det også en koppholder foran midterste setet, så det hadde vært litt skvis hvis den uregelmessig hadde gått fremover hvis det hadde vært drikke i holderne. :)

Øyvind.h

Sitat fra: sigurdi på fredag 15. januar 2016, klokken 09:54
At ikke mitterste setet går så mye frem når en skal inn i rad 3 er jo helt naturlig siden det ikke er behov for at dette går frem i denne situasjonen.
Ja jeg håper virkelig minst ett sete blir stående stille når man skal inn i 3. seterad. Ellers blir det krise ift. barnesete som har forankringspåle mot gulv i tillegg til stropper.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

KrW

Sitat fra: KrW på fredag 15. januar 2016, klokken 09:19
Fant dette bildet på Flickr. Fra denne kontoen https://www.flickr.com/photos/60130513@N07/with/23614197893/
Det står i beskrivelsen til bildet: "2nd row middle seat does not move forward past this point". Er dette rett? Ikke bare har vi mistet muligheten til å legge ned andre seterad, men i tillegg kan man nesten ikke skyve det midterste setet fram. Kan by på problemer å få med seg litt større gjenstander da om man ikke har med seg henger. Om det er slik at setet stopper der, så kan 6 seter være et alternativ ja.

edit: legger til dette sitatet fra en annen bruker "2nd row seats - tight space. I'm only 5'8, not big by any means. 6yr behind me complains not enough leg room, and she's not joking, I had my seats in regular driving position, she can barely squeeze in, it's way tighter than the S." Jeg så egentlig for meg at det ville bli bedre plass i baksetet i X. Om en 6-åring føler det er trangt bak en person som er 173cm så høres det ut som det er liten plass. Komforten i setet er vel sikkert bedre da. Vi har barn som idag er 6 og 8, vil bli 7 og 9 innen bilen kommer. Kanskje de kan sitte i tredje rad med andre rad helt i front  ;)

Legger også til et svar: "I am shocked to read about your 2nd row being tight. I have had 3 adult passengers in my car, one being almost 6' tall and no complaints. I haven't sat in it myself besides to take pictures. I'll have to ask my husband to sit in it to test it out as he's 6'1". But both my boys who are 8 & 10 have no complaints. They think the seats are roomy and my other car is a GL550 so it's another big car. The middle seat I can see is tighter in fit though."

Tidligere fra en annen: "With no one in the third row the second row can slide back and also recline back. My tall daughter in the second row indicated she had plenty of second row leg room even with the seat slid forward and not reclined."

Et annet sitat fra den første, urelatert til setene: "Sound Proofing, much worse vs S. Yes,the car makes almost no sound. However, you will hear the traffic from outside loud and clear."  :-\
En annen sier: "I was also given a loaner S to use and I must say I felt it was as "noisy" as the X. So I am not sure what to say about the noise level because I got to compare it this morning. I gave it to my husband to drive it to get my car back tonight so I will have him listen as well as he is more picky then me. :)"

Alt hentet fra denne tråden https://my.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/if-youre-driving-model-x-right-now-please-give-your-feedback
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA