Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladespørsmål igjen....

Startet av El rayo, onsdag 05. mai 2010, klokken 11:54

« forrige - neste »

El rayo

Sitat fra: Bly på onsdag 24. mars 2010, klokken 22:11
Skal nå også bygge om en Geo Prizm, med en 360Volt 115Ah pakke. Denne regner jeg med får en rekkevidde på 300km.
Trodde bilmerket Geo bare ble solgt i USA, men den er kanskje bruktimportert. Hvordan fikk du den godkjenthos biltilsynet uten ECE-papirer?

Legg ut noen bilder hvis du har tid, dette er meeeget interessant!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Fant noe info på http://www.diyelectriccar.com/forums/showthread.php?t=37388&highlight=prizm

"This 1994 U.S. Electricar Prizm is one of less than 200 Prizm-based sedans
built on the Geo factory floor by Hughes Aerospace in conjunction with
Chevrolet in the mid-90's, and was developed to an extremely high standard.
The Prizm sedan holds 50 batteries in a tray located under the cab, leaving
seating for 5 with 4 doors and a full trunk. It has a liquid-cooled Siemens
AC induction motor and Hughes "Dolphin" 3-phase 50kW
inverter/charger/controller for extremely quiet and smooth operation, and
very effective 50kW Regenerative Braking, which makes brake pads last a
very, very long time. This particular example was part of a private
collection when I bought it 3 years ago, and is a beautiful and very clean
example of this very rare model. This vehicle is capable of a 70-mile range
with new batteries (currently I can do 35 miles per charge with 5-year-old
batteries), and a top speed of around 90 mph (I've never gone quite that
fast, but I don't doubt the claim). This Prizm is in excellent condition
with only a single dent on the very bottom of the rocker panel behind the
passenger front wheel. It was freshly painted in 2006, and the paint is near
perfect. My wife uses this car as a daily driver 7 days a week. It starts,
runs, and charges trouble-free on a 110V or 220V supply and will fully
charge in between 5 (220V) and 18 (110V) hours. In real-world use, we charge
at 110V after a 15-mile drive in about 8 hours. We changed to compact
fluorescents throughout our home and completely offset the cost of operating
the car. We laugh as we pass gas stations! Plug it in at night like you plug
in your cell phone. It's that simple. I have made extensive use of the U.S.
Electricar Yahoo group (and highly recommend joining if you buy the car),
which has advice, upgrade and repair info for absolutely every aspect of
this car's operation and maintenance. I have followed the advice found there
to upgrade protection of the control unit with additional fusing, and
replaced 14 marginal batteries with identical-model replacements 2.5 years
ago. While I had the pack down, I added Lee Hart zener-diode regulators to
each of the 50 batteries to protect them from overcharging. Plain and simple
and TRUE: This car has been more reliable than any gas vehicle I have ever
owned. We would NEVER sell this car otherwise, but a move to Calgary forces
the sale."
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Her er en link til en Geo Prizm

Vet ikke om dette er en original Elbil eller en selvbygget en.

Legg merke til måten SAFT STM 100 batteriene er koblet sammen. Slik burde Think gjort det på sin Classic, så kunne de spart mye penger, og strømtap i dårlige kabelsko.

Clio bruker vistnok samme prinsipp
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ladefabrikken

Sitat fra: elektrolux på torsdag 25. mars 2010, klokken 07:54
Her er en link til en Geo Prizm

Vet ikke om dette er en original Elbil eller en selvbygget en.

Legg merke til måten SAFT STM 100 batteriene er koblet sammen. Slik burde Think gjort det på sin Classic, så kunne de spart mye penger, og strømtap i dårlige kabelsko.

Clio bruker vistnok samme prinsipp
Hvor er linken?

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ken

Bilen var importert fra statene og er i veldig god stand har jeg hørt. håper at han trenger ikke reserv deler siden de er veldig spesielle.     
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

POSi411

Sitat fra: Ken på torsdag 25. mars 2010, klokken 23:14
håper at han trenger ikke reserv deler siden de er veldig spesielle.     
Det er vel egentlig en TOYota Corolla?
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

elektrolux

En veldig spesiell Toyota Corolla :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

POSi411

#8
Sitat fra: elektrolux på fredag 26. mars 2010, klokken 12:24
En veldig spesiell Toyota Corolla :D
Neppe så veldig spesiell bortsett fra at den har Geo merker og er ombygget til el-drift. ???
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Ken

Jeg tenker mest på det elektriske i den bilen. Det finnes minst et  selvhjelpsforum for de bilene.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Bly

Hei. Vi brukte endel tid på å få godkjent bilen (Chevy Geo Prizm) Det som var viktig for biltilsynet var om bilen er originalbygd på fabrikk som el-bil eller ikke. Jeg klarte ikke å skaffe dokumentasjon på dette fra Chevy, eller Toyota, men tilslutt så godtok biltilsynet at denne var "fabrikkbygd" og ikke bygd om på et "bilverksted". Dokumenter, og info funnet på nettet var gode nok bevis på dette.
Vekta var også et problem, så bilen må omregistreres fra 3 til 5personer etter at jeg har satt inn Li batterier. Bilen er veldig grei å kjøre, med en 50kW børsteløs motor, og toppfart på ca 130km/h.
Bilen har stått på et universitet i USA, og har kun gått ca 9000km. Jeg gleder meg til å få inn Li-pakken. 
Toyota TACOMA Electric Pickup 1996. 250km rekkevidde

Ken

#11
Sitat:Vekta var også et problem, så bilen må omregistreres fra 3 til 5personer etter at jeg har satt inn Li batterier.

Må minst to pasasjerer sitte på til enhver tid for at bilen er passelig tung?
med hurtiglader kan den egne seg til drosje næring.

Håper at bilen er god å kjøre med mindre vekt. Buddy f.eks er dårlig har det blitt skrevet her tidligere.

Håper at klubben kan få en omvisning av bilen snart.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Bly

Vektproblemet var bare at jeg kun fikk registrert den for tre personer fordi tillatt totalvekt ikke var høy nok. Bilen har en blybatteripakke på over 500kg slik at egenvekta er ca 1600kg. Det virker som om dette ikke har vært så nøye i Amerika, så der var den registrert for 5.
Viser gjerne fram bilen, men regner med at jeg starter ombygging til Li- nå i påska, så det er kanskje greit å vente til jeg er ferdig med det.
Toyota TACOMA Electric Pickup 1996. 250km rekkevidde

Bly

Endelig har Geoèn fått Li-FePO4 batterier. Batteripakken på 41kWh gir sannsynligvis bilen en rekkevidde på opp til 300km. Toppfart på nærmere 140km/h er også greit. Spenninga er økt litt slik at bilen virker litt kjappere enn den var før. Dette var moro. Rart at bilfabrikkene er så trege med å få produsert slike biler, når US-Electricar klarte dette for 16 år siden. Det var jo kun batteriteknologien som lå litt etter da.
Toyota TACOMA Electric Pickup 1996. 250km rekkevidde

elektrolux

Gratulerer.

Høres ut som en bil som ville klart Stavanger - Bergen i et jafs.

Er den til slags?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA