Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøp av 70d

Startet av Trekkoppbil, torsdag 03. desember 2015, klokken 00:11

« forrige - neste »

Trekkoppbil

Det blir spennende å se hva Leaf2 blir for noe når den kommer i 2017.

Her er det en konseptbil med 60kWt:
http://www.dn.no/privat/dnBil/2015/10/29/1238/Nissan/nissans-neste-elbil


torkil

Vet ikke om det er info om det fra før på forumet, men filmen i denne artikkelen var jo en god beskrivelse av konseptbilen. Mye teknologi, ser utrolig kult ut, men er vel laaangt unna noen realitet enda..!?! (Edit: hvertfall 5 år, når jeg faktisk leser artikkelen og ikke bare ser videoen.. ::))

http://inhabitat.com/nissans-ids-concept-previews-the-future-of-autonomous-driving/

Einar_S

Og designerene spiser som vanlig fleinsopp til frokost!
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Trekkoppbil

Ja, man kan jo prise seg lykkelig så lenge konseptbiler som dette ikke når samlebåndet.

Batterikapasiten her sier kanskje ikke så mye om hvor store batterier man får i 2017.  Ghosn uttalte før hjul, antydninger om dobling, som enkelte har tolka som 48kWt.  Dobling kan også bety noe i størrelsesorden 40-60kWt.  Her er det rom for mange tolkninger.

goggo

Det som er mest spennende her synes jeg, er at det ser ut til å bli skikkelig rotterace blant de store om å produsere neste generasjon elbil batterier. LG Chem skal tydeligvis levere til Nissan, de leverer til GM Bolt og GM Volt, og det mest overraskende er at Tesla har gitt dem kontrakten med å levere Roadster batteri oppgraderingene. 
https://chargedevs.com/newswire/lg-chem-to-supply-battery-upgrade-for-tesla-roadster/
Hvor blir det av Panasonic her i dette bildet? 

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Balrog

Sjukt fet bil dette her. De legger opp til en direkte konkurrent til Tesla Model 3. Vel mye fokus på autopilot etter min smak, men for en lekker kjerre! Har de sparket han med grønn stær som designet Leaf, tro?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Balrog

Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Kjell Leaf

60 kwt batteri er for lite. Jeg vil ha 100 kwt, da får man noenlunde normal kjørelengde på langtur der man hurtiglader til 70%.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

3irikur

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 10. november 2015, klokken 15:28
60 kwt batteri er for lite. Jeg vil ha 100 kwt, da får man noenlunde normal kjørelengde på langtur der man hurtiglader til 70%.

Vil man ikke kunne hurtiglade lenger enn til 70% når du har så stort batteri? Eller blir det fortsatt veldig tregt etter ~80%?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

elbas

Man kan jo tippe nogenlunde lik effekt som tesla sitt 60 kWt batteri. Dette har en effekt på ca 30 kW ved 80 %. Som er gjennomsnittet jeg får ved hurtiglading til ca 80-90 % med nåværende leaf.

"Tesla- Bjørn" har testet dette:


Nissan leaf 2014

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA