Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30 kw selger dårligere enn ventet iflg Nissan og hvor ble det av 14% rabatt?

Startet av rmr, tirsdag 01. desember 2015, klokken 15:05

« forrige - neste »

rmr

Skal ta dette videre mot Tesla selvsagt, er bare ute etter noen synspunkter på om de kan bli vanskelige , noen som har opplevd lignende osv.

På mitt førersete virker det som om noe under skinnet ikke henger med på en måte. Skinnet henger i en bue liksom. Jeg mener bestemt at det ikke skal være slik på en 4 mnd gammel bil som er kjørt 7000 km. Passasjersete ser helt ok ut , men der har det selvsagt ikke sittet folk i hele tiden.

Alle tips mottas med takk :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Cookie Monster

Virker som en svakhet på enkelte av setene at det er for lite stuffing i sidestøttene eller for mye skinn så det ikke strekker seg slik det skal.

Min har også antyding til det selv om jeg aldri setter meg ned på putene siden jeg er klar over at det blir mye verre da.

Ditt tilfelle er det verste jeg har sett :P
2015 P85D

rmr

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 28. oktober 2015, klokken 15:26
Virker som en svakhet på enkelte av setene at det er for lite stuffing i sidestøttene eller for mye skinn så det ikke strekker seg slik det skal.

Min har også antyding til det selv om jeg aldri setter meg ned på putene siden jeg er klar over at det blir mye verre da.

Ditt tilfelle er det verste jeg har sett :P

Ja, ser ikke bra ut  :( Hadde håpet noen her har noe lignende , så jeg var forberedt på argumentasjonen hos Tesla , så avventer litt til. Skal jo helt klart ikke være slik, på slike kostbare seter som dette tross alt er.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Cookie Monster

Mine ser slik ut, og var slik når bilen var ny også. Så med en gang at det var en svakhet så jeg unngår å sette meg på de for da blir de nok verre med en gang.

2015 P85D

Salvesen

Har også sett ett par bilder der de ser litt slappe i fisken ut! Håper jeg slipper dette når jeg får min, slike ting kan irritere meg grønn :/
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

rmr

Ser min er hakket verre enn din ja, Cookie Monster.

Men seter som ikke er laget for å sitte i , hmmm.

Ingen som har tatt denne "deformasjonen" opp med Tesla, og hørt hva de mener om saken?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Thomas Magnussen

Jeg tok det opp med Tesla på min P85D fra mars 2015. De valgte å si nei til å fikse setene fremme men bytter nextgen baksetene da de ser fæl ut. Skal inn med bilen i November. Skuffende at sidestøtten ser slik ut mens 6 år gamle BMWen jeg solgte var perfekt etter 200 tusen km.
P85D mars 2015

rmr

Sitat fra: Thomas Magnussen på torsdag 29. oktober 2015, klokken 00:18
Jeg tok det opp med Tesla på min P85D fra mars 2015. De valgte å si nei til å fikse setene fremme men bytter nextgen baksetene da de ser fæl ut. Skal inn med bilen i November. Skuffende at sidestøtten ser slik ut mens 6 år gamle BMWen jeg solgte var perfekt etter 200 tusen km.

Var dine forseter likt mitt? Eller ikke så gale?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Thomas Magnussen

Tja hvis passasjerer er så syndig å komme borti sidestøtten så blir det seende rimelig ille ut. Men nå som ingen har satt der noen dager og jeg hver måned smører den inn med meguiars så klarer jeg dempe det en god del.

Men irriterer meg litt at tesla ikke fikser.
P85D mars 2015

elpedros

Her er det jammen mange snille Tesla kunder, det må jeg si.
Hadde setene i min (tyske) bil sett slik ut etter noen måneders bruk hadde jeg stått på krava, det er jo
helt uakseptabelt. Jeg har sett slike folder på skinnseter i biler som har gått 2-300 000 km, men
på en "ny" bil er det jo hårreisende.

Teslanewbie

Sitat fra: elpedros på torsdag 29. oktober 2015, klokken 08:20
Hadde setene i min (tyske) bil sett slik ut etter noen måneders bruk hadde jeg stått på krava, det er jo
helt uakseptabelt. Jeg har sett slike folder på skinnseter i biler som har gått 2-300 000 km, men

+1

Har bestilt bil med next gen, dette så ikke godt ut.
På min noen år gamle BMW med sportseter er det ikke tegn til kantdannelse som på nextgen setene . Dette er holder ikke mål, et sete skal ikke se slik ut etter noen måneder hvis ikke sjåføren veier >150kg og har en ekstrem bred bak!
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

rmr

Sitat fra: elpedros på torsdag 29. oktober 2015, klokken 08:20

Ja, jeg er 100% enig med deg, tanken min var bare å lufte det her inne først, tar en tur til Tesla i dag , holder dere oppdatert!
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Salvesen

Stiller meg bak flere her inne, min BMW 5 serie F10 sine sportseter ser "som nye" ut ift dette og er nå også veldig skeptisk siden jeg har bestilt next gen.

Skal dog sies at skinnet på bmw blir fort slitt. Har fått skiftet trekk på begge mine etter 50-70 000. Men strekking osv har jeg aldri hatt problemer med.

Håper mest mulig melder ifra til tesla slik at de retter opp i dette for kommende seter :D
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

rmr

ja, da har jeg vært en tur hos Tesla , en spesiell opplevelse.

Får følelsen med en gang at dette vil de ikke godta en reklamasjon på , når vi går til bilen.

Tesla spør , hva setene er behandlet med , hvordan jeg går inn i bilen (får demonstrert en måte å gå inn i bilen på uten å berøre sideputen) , jeg sier setene er behandlet hos ett profesjonelt firma (Kokstad Bilpleie Service) , men at jeg mener dette ikke har noe med behandling utvendig å gjøre , så vi er helt uenige.

Han sier han skulle klart å fikse setet på 30 minutt med en skobørste?? Uansett rart han egentlig sier det , da han ikke mener dette er noen reklamasjon......

Jeg refererer til min forrige bil , en Tiguan med R-line sportsseter , der setene etter 3 år ikke hadde noe lignende merker.

Konklusjon , som å snakke med en vegg , og vi går fra hverandre der vi er enig om å være uenig, samt vi ser det an litt over tid. Jeg sa at det er helt ok for meg, jeg har fått registrert saken , og har lenge igjen av reklamasjonstiden , bilen er 4 mnd gammel.

Tok bilde av setet på passasjersiden , der kan man faktisk se samme "bue" men selvsagt mye mindre brukt , min påstand er at dette kommer til å bli likt om tid og stunder. Se vedlagt bilde av passasjer sete.

Om noen av dere som har Next Gen seter kan ta bilde av sin sidestøtte og legge inn her , er jeg takknemlig , så kan jeg få sammenligne , og vite om jeg er helt på jordet eller Tesla er det.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Teslanewbie

Sitat fra: rmr på torsdag 29. oktober 2015, klokken 11:55
ja, da har jeg vært en tur hos Tesla , en spesiell opplevelse.

Får følelsen med en gang at dette vil de ikke godta en reklamasjon på , når vi går til bilen.

Tesla spør , hva setene er behandlet med , hvordan jeg går inn i bilen (får demonstrert en måte å gå inn i bilen på uten å berøre sideputen) , jeg sier setene er behandlet hos ett profesjonelt firma (Kokstad Bilpleie Service) , men at jeg mener dette ikke har noe med behandling utvendig å gjøre , så vi er helt uenige.

Han sier han skulle klart å fikse setet på 30 minutt med en skobørste?? Uansett rart han egentlig sier det , da han ikke mener dette er noen reklamasjon......

Jeg refererer til min forrige bil , en Tiguan med R-line sportsseter , der setene etter 3 år ikke hadde noe lignende merker.

Konklusjon , som å snakke med en vegg , og vi går fra hverandre der vi er enig om å være uenig, samt vi ser det an litt over tid. Jeg sa at det er helt ok for meg, jeg har fått registrert saken , og har lenge igjen av reklamasjonstiden , bilen er 4 mnd gammel.

Tok bilde av setet på passasjersiden , der kan man faktisk se samme "bue" men selvsagt mye mindre brukt , min påstand er at dette kommer til å bli likt om tid og stunder. Se vedlagt bilde av passasjer sete.

Om noen av dere som har Next Gen seter kan ta bilde av sin sidestøtte og legge inn her , er jeg takknemlig , så kan jeg få sammenligne , og vite om jeg er helt på jordet eller Tesla er det.

samme shit everytime... Tesla har mistet mye av sin gode service de hadde i begynnelsen. Må nesten argumentere stendig for å få ting skiftet.
De hevder til eksempel at baklykter som lekker og dugger er normalt .. At skjeve lister er normalt  etc... for å ikke nevne bulken på panseret uten at jeg har vært borti dette sted når jeg lukker frunken...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA