Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30 kw selger dårligere enn ventet iflg Nissan og hvor ble det av 14% rabatt?

Startet av rmr, tirsdag 01. desember 2015, klokken 15:05

« forrige - neste »

Cookie Monster

De står som Recaro i delekatalogen. Står også som Recaro på lappen usa bilene hadde på vinduet. Samt at det står Recaro i service bulletin for ettermontering av setene. (Se bilde under om fw oppdatering av airbag)

Kan jo hende Tesla tror Recaro er navnet for sportsseter ;D

2015 P85D

Rav4_EV

Navnet er Futuris, og kommer fra Australia.

Futuris already supplies seats for California-based Tesla's latest car, the five-door hatchback Model S, from a facility shared with Tesla's Californian production line. It has also previously built the seats for Tesla's first-generation electric vehicle, the Lotus Evora-based Roadster two-seat coupe.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Dag A.

Sitat fra: Salvesen på tirsdag 17. november 2015, klokken 10:10

Har ikke noe kilde på det, men da jeg prøvekjørte en S85 for noen uker siden mente "selger" fra tesla at det var recaro seter og derfor var de veeeldig bra osv.... Skal også nevenes at hun sa det var 700 gamp i P85D også..

No disrespect, men Tesla sine selgere sier vel akkurat det som passer dem i øyeblikket og dersom man spør to stykker så får man to forskjellige svar, eller at de vil hente en tredje for å få en overordnet til å uttale seg.

Jeg er mere ute etter noe som faktisk bekrefter at dette er Recaro.

Leste på Tesla sitt forum i USA at noen mente at det var Recaro som ble levert i første batch av NG, men at grunnen til at baksetene forsvant var overgangen til annen produsent?

Men nå skal ikke jeg starte dette ryktet, så ikke quote meg på den uttalelsen  :)
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Salvesen

Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 17. november 2015, klokken 10:27
Navnet er Futuris, og kommer fra Australia.

Futuris already supplies seats for California-based Tesla's latest car, the five-door hatchback Model S, from a facility shared with Tesla's Californian production line. It has also previously built the seats for Tesla's first-generation electric vehicle, the Lotus Evora-based Roadster two-seat coupe.

Sikker på at dette gjelder for next gen også? Litt rart om Tesla skryter på seg Recaro.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Cookie Monster

Futuris lager de vanlige setene ja.

Next gen er oppgitt som Recaro av Tesla som sakt i delekatalog, service bulletin osv

De oppgir nok ikke det hvis det ikke er tilfelle.
2015 P85D

dundun

Recaro er vel OEM for en hel haug produkter, om de leverer til Tesla er det garantert på Teslas spekk og til Teslas kvalitetskrav.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Dag A.

Sitat fra: kvasbo på tirsdag 17. november 2015, klokken 10:41
Recaro er vel OEM for en hel haug produkter, om de leverer til Tesla er det garantert på Teslas spekk og til Teslas kvalitetskrav.

Da finner jeg det rart at ikke det er oppgitt noe sted på Recaro sine sider at de leverer til Tesla.
De oppgir jo alt ifra Citroen til Ferrari, så hvorfor  ikke Tesla?

Ellers så fant jeg denne i en Australsk avis fra 31-01-2014 som bekrefter at Futuris skal levere NextGen til Mod X
http://www.goauto.com.au/mellor/mellor.nsf/story2/CE1CCFA6D362E782CA257C7100072801

Med tanke på at dette er 9-10 måneder før NG setene i det hele tatt ble tilgjengelige i konfiguratoren for TMS så begynner jeg virkelig å lure på om det er Recaro, eller om Tesla bare snakker om NG seter som en Recaro look.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Dexter

Cookie Monster

Vil tippe Futuris produserer setene men at Recaro har designet de. Så på lisens av Recaro. Det forklarer hvorfor kvaliteten spriker. Akkurat som på de vanlige setene som knirker og  blir veldig slapp i skinnet etter kort tid og har varierende kvalitet.
2015 P85D

SunSeeker

Har akkurat snakket med Recaro i Tyskland. Ingen der kunne verken bekrefte eller avkrefte per telefon, og fikk beskjed om å sende en mail. Dette har jeg gjort og avventer derfor videre svar.
Mine puter ser heller ikke bra ut, og får ikke dette til å stemme med tidligere produkter fra Recaro.

dundun

Sitat fra: Dag A. på tirsdag 17. november 2015, klokken 10:53
Da finner jeg det rart at ikke det er oppgitt noe sted på Recaro sine sider at de leverer til Tesla.
De oppgir jo alt ifra Citroen til Ferrari, så hvorfor  ikke Tesla?

Det skjer ofte at kunder ikke lar OEMer være referanse. Sånt avgjøres alltid av kontrakten mellom partene.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Cookie Monster

Funker dårlig for oss som er under 2.20 høy ;D

En mulighet for å fikse skinn som er slapt er med varmluftpistol på lav varme. Men sjekk ofte med hånda at det ikke blir for varmt.

Hjelper til å stramme opp skinnet.
2015 P85D

Rav4_EV

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Muffinman

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA