Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Varmeapparat - optimalisering ved å isolere slanger i motorrommet

Startet av cra, tirsdag 01. desember 2015, klokken 10:48

« forrige - neste »

cra

Plasseringen av symbolene for lys (og særlig den blå for fjernlys) er skikkelig dårlig!  >:(  Knokene er stort sett i veien for symbolet slik at jeg må flytte hånda eller hodet for å se status, og da holder jeg hendene omtrent der det er meninga. Det er også litt plagsomt (men muligens en tilvenningssak) at man ikke bare kan flytte blikket ned, men også må til siden for å se det.

Greit nok at midten tydeligvis er forbeholdt "bilen og alt rundt" for biler med AP, men om de i det minste hadde puttet lys-indikatorene lengst til høyre i det venstre feltet hadde det i alle fall vært mye mindre sjanse for at hånda dekket dem.

Synes også det hadde vært greit med batteristatus i midten i stedet for totalt kjørte km på bilen; jeg har oftere bruk for å kjapt se hvor mye som er igjen på batteriet enn hvor langt bilen har gått. Men denne skal jeg nok klare å venne meg til.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tkjoerlaug

All sutringen.

Først klagde vi over at vi ikke fikk den, og så når vi først fikk den så klager vi over det som er galt.

Salvesen

Siden jeg fortsatt venter på min, hvordan er det å rulle tilbake på oppdateringer? Ikke mulig, evt tungvindt?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

tkjoerlaug

Sitat fra: Salvesen på onsdag 28. oktober 2015, klokken 11:13
Siden jeg fortsatt venter på min, hvordan er det å rulle tilbake på oppdateringer? Ikke mulig, evt tungvindt?

Tror nok det er i kategorien ikke mulig/tungvindt. Tror ikke man kan gjøre dette selv, og dersom man skal få service til gjøre det er det trolig lang ventetid for å få ledig time.

Muffinman

- Liker ikke at de har erstattet batterinivå med lekebil. Forstyrrer, og gir for mye lys i øynene ved mørkekjøring.

-Savner også temperaturvisning på stor skjerm, og datovisning på liten skjerm.

- Kan styre meg for 2D-designet, i det minste kunne de gjennomført det ordentlig og laget samme stil på app-ikonene også. Smakssak, og noe jeg fint lever med.

- Varmeapparatet er blitt helt tullerusk. Må stille opp mye mer for å oppnå varme, og i oppvarmingsfasen slakker vifta av nesten med en gang slik at man må justere opp enda mer. Oppvarming til satt temperatur tar veldig mye lengre tid nå om man ikke setter det på maks. Noe muffens med viftestyringen.

- Har slitt med å lagre strømtrekk på en rekke ladepunkter. Etter oppdateringen glemmer bilen innstillingen på de den husket også.

Kan egentlig ikke se noen forbedringer, og pynting av layout er egentlig bare jåleri. Fungerte fint før, og fungerer nå. Men mer lys i fleisen og fjerning av informasjon som riktignok ikke er kritisk men for meg nyttig har jeg ikke sansen for.


cra

Sitat fra: tkjoerlaug på onsdag 28. oktober 2015, klokken 11:11
Først klagde vi over at vi ikke fikk den, og så når vi først fikk den så klager vi over det som er galt.

Snakk for deg sjøl. ;)  Jeg har aldri hatt det travelt med å få nyeste releaser; de kommer når de kommer. Å påpeke hva som er galt er jo bare det samme som å se hva som kan komme sommulige forbedringer etterhvert.  :D

Jevnt over synes jeg 7.0 er helt OK, men det er klart at med endringer så kommer det alltids noe man må venne seg til. Har ikke kjørt så mye at jeg har oppdaget om jeg har noen av de nye problemene det rapporteres om som f.eks. at klimaanlegg ikke varmer bilen. Jeg registrerer at jeg må opp på høyere temp på displayet for å holde samme comfort, men mistenker at reell temp. tidligere var en del høyere enn innstillingen viste, og at disse nå bare er mer samkjørte.

At det er noen småbugs i ny release må vi nok regne med (selv om det hadde vært veldig greit om det ikke var noe), men endringen der noe så sentralt som visning av fjernlys flyttes til et sted den ofte ikke synes mener jeg er helt på bærtur. Alt det andre jeg så langt har å "syte over" er ting jeg tror jeg fint klarer å venne meg til etterhvert.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Gogool

Liker ikke ombytting av info på liten skjerm - batteristatus, gir og fjern/nærlys er viktigere enn lekebil og total kilometer. 

Liker at musikkspiller viser mer info i fullscreen vedr bruk av mp3 stick. Samme med radio.

Liker ikke det jeg leser om klimaanlegget i 7.0 om det er riktig - har ikke erfart det selv ennå.
Grå P85+ 2013 (solgt)
X100D

Cirion

Det jeg liker aller minst med V7.0 er at jeg ikke har fått muligheten til å installere denne enda :(
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cookie Monster

Sitat fra: Cirion på onsdag 28. oktober 2015, klokken 13:09
Det jeg liker aller minst med V7.0 er at jeg ikke har fått muligheten til å installere denne enda :(

Prøv å reboot den lille og store skjermen og så vent ca 30 minutter.
2015 P85D

Teslanewbie

Kjør nå i sollys . Den lille skjermen ser jeg ikke noe på og den lille navigasjonsvinduet er i nattmodus også på dagtid . Tidligere var denne lys , nå er veiene grå og sort også dagtid
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Bjørn

Sitat fra: Muffinman på onsdag 28. oktober 2015, klokken 12:20
- Liker ikke at de har erstattet batterinivå med lekebil. Forstyrrer, og gir for mye lys i øynene ved mørkekjøring.

-Savner også temperaturvisning på stor skjerm, og datovisning på liten skjerm.

- Kan styre meg for 2D-designet, i det minste kunne de gjennomført det ordentlig og laget samme stil på app-ikonene også. Smakssak, og noe jeg fint lever med.

- Varmeapparatet er blitt helt tullerusk. Må stille opp mye mer for å oppnå varme, og i oppvarmingsfasen slakker vifta av nesten med en gang slik at man må justere opp enda mer. Oppvarming til satt temperatur tar veldig mye lengre tid nå om man ikke setter det på maks. Noe muffens med viftestyringen.

- Har slitt med å lagre strømtrekk på en rekke ladepunkter. Etter oppdateringen glemmer bilen innstillingen på de den husket også.

Kan egentlig ikke se noen forbedringer, og pynting av layout er egentlig bare jåleri. Fungerte fint før, og fungerer nå. Men mer lys i fleisen og fjerning av informasjon som riktignok ikke er kritisk men for meg nyttig har jeg ikke sansen for.
+1

ob64


  • Mye dårligere varmeapparat, "lunheten" er borte. Virker som det slår seg av og gir kuldesoner, tar lenger tid å bli varmt i bilen
  • Lysorgelet som blinker på sidene av bilsymbolet. Jeg vet det kan slås av, men da mister jeg varslingen
  • Batterisymbolet er blitt for lite og for bortgjemt
  • At de ikke gjorde noe med DAB brukergrensesnittet

Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

Balrog

Jeg synes det er fett, men batteristatus og km-teller burde byttes tilbake plasseringsmessig slik det var før og jeg er enig i at fjernlysindikatoren nå er blitt gjemt vekk. For meg er batteristatus på elbil like viktig som eller viktigere enn speedometeret.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Djur1

Varmen er helt på bærtur. Virker som det ikke er nok sirkulasjon.

Nå er bilen kald. Dette må fikses asap før det blir kaldere ute.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Lynet

Savner følgende symboler:
- hastighet på vifte (var delvis på 6.2)
- visning av luftens retning (var på 6.2)
- visning av innstillingen for avstand til bilen foran
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA