Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av TMDF80, mandag 30. november 2015, klokken 15:44

« forrige - neste »

Ole Irgens

Sitat fra: kodalse på tirsdag 24. november 2015, klokken 14:55
På min 16A kurs sier LeafSpy at jeg drar ca 3,1 - 3,3kW når jeg stiller om til 16A. Normalt lader jeg på 10A.

Men bruker du da ladekladden som følger med Leafen? Den sies å være forhåndsinnstilt til 10A. Dersom du skal "stille om til 16A" bruker du vel en en annen ladekladd?

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

kodalse

Ja jeg har en litt stor grå kladd i den ene enden med blå kontakt til støpsel. Overgang til Chuko.
Den originale har jeg ikke, men har en Mode2 kabel der det trengs. Den ligger fast i bilen.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Ole Irgens

Sitat fra: kodalse på torsdag 26. november 2015, klokken 11:22
Ja jeg har en litt stor grå kladd i den ene enden med blå kontakt til støpsel. Overgang til Chuko.
Den originale har jeg ikke, men har en Mode2 kabel der det trengs. Den ligger fast i bilen.

OK, da skjønner jeg. Har prøvd å få en 16A lader levert med bilen, men det går ikke, dessverre. Det ideelle hadde jo vært en lader som kunne stilles om fra 10 til 16 etter behov, evt en 10A lader med Schuko og en 16A med CEE, så man kunne velge.

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Erl_end

Leaf bestilt. Skal ankomme i slutten av januar 2016. :D

Acenta mørk grå m/ 30 kW batteri og 6,6kW lader.
Saltoboks Type 1 til hjemmelading også bestilt.

Primært dagspendling (bil nr 2) ca 7mil t/r til jobb. 45% 80 sone og 40% 110 sone så denne skal få kjørt seg..  :P
Satser på og bruke den til all småkjøring i tillegg så får diesel bilen fungere på langtur og familieturer med mye oppakning..

Gleder meg som ett lite barn til julafen..  ;D
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

TMDF80

Sitat fra: Erl_end på torsdag 03. desember 2015, klokken 13:09

Gleder meg som ett lite barn til julafen..  ;D

Jeg også :D

Jf. en annen tråd her inne - er det fler som har bestilt og fått beskjed om levering så sent som i mars? Håper ikke det altså, jeg gleder meg som en unge og flere måneders utsettelse vil bli uutholdelig   ;) Estimert levering 30 des. her, er forberedt til å vente til begynnelsen av januar, men ikke noe særlig mye lenger kjenner jeg.
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

Erl_end

TMDF80: Hos Brennes Auto i Moss hvor jeg har bestilt har de forhåndsbestilt inn en del biler, så har plukket ut en bil av disse slik at de allerede er i produksjon.
Sikkert noe av det samme hos deg.?  :D
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

utlending1

26. februar kommer bilen til Norge, også er den leveringsklar i underkant av to uker etter. Det vil si i løpet av den første tredjedelen av mars.

Det er det jeg har fått opplyst fra BNH på Risløkka, selv om leasingselskapet (jeg har gått for leasing) antydet levering i løpet av januar måned. Dog fikk jeg beskjed om at det er godt mulig bilen kommer før den antatte datoen, men at man eventuelt blir kontaktet.

TMDF80

Sitat fra: Erl_end på fredag 04. desember 2015, klokken 09:05
TMDF80: Hos Brennes Auto i Moss hvor jeg har bestilt har de forhåndsbestilt inn en del biler, så har plukket ut en bil av disse slik at de allerede er i produksjon.
Sikkert noe av det samme hos deg.?  :D

Ja, jeg har bestilt min på Birger N. Haug i Ski. Plukket bil fra de forhandler hadde forhåndsbestilt :)

((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

qualbeen

Sitat fra: TMDF80 på fredag 06. november 2015, klokken 23:40
Hm - om bilen har varmepumpe eller ei vet jeg ikke   :o Er det standard- eller ekstrautstyr?

Beklager gørrseint svar, men får jo ikke noen form for tilbakemelding på at noen har kommentert mine svar, i dette foraet (??)

Ja, alle 2016 Leaf'er - med unntak av den aller billigste (Visia) – har varmepumpe inkludert. Har du skaffet deg en Acenta, Nordic eller Tekna kan du med andre ord glede deg over et energivennlig varmeapparat (men det bråker noe voldsomt, i forhold til resten av bilen som er total lydløs :p)

Lurer på om varmepumpe kom med 2015-versjonen? At alle eldre biler benytter vanlig varmeapparat. Noen som kan bekrefte?

Tips: Har hørt rykter om at varmepumpa "klokkes ned" når øko-knappen er på, så hvis du ikke får det varmt nok, kan du prøve å deaktivere øko-modus. (Jeg har ikke testet selv. Blir tydeligvis ikke kaldt nok i Bergen..)

AppleKnocker

Varmepumpe kom i 2013, sammen med de angivelige 100 forbedringene
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

BobbyBrown

Ang levering: jeg bestillte også en bil forhandler hadde lagt i bestilling, og ble antudet levering i slutten av februar. Forhandler sa også noe annet jeg stusset litt på: " Det er mulighet for tidligere levering nå, når bilen er solgt. Det fungerer nemlig slik at biler som er solgt blir prioritert."

Er det noen som vet hvordan slike leveringer foregår? Altså, er det slik at X antall forhandlere i Norge har bestillt la oss si 10000 biler til sammen, og fabrikken i England sender forløpende en og en bil? Neppe...Jeg ser kanskje for meg at det kommer et lasteskip som har plass til, tja 500 biler og at det er herfra (på kaia) at solgte biler blir shippet før biler som ikke er solgt....kan det stemme? Da må det jo nesten stå en Nissan representant på kaia å sortere biler dagen lang...?

opelgt

Hei,skikkelig dummy spørsmål ,hva holder igjen bilen når jeg trykker på P på girvelgeren,hvor kraftig låses drivverket,og ja jeg vet at det er parkeringsbrems på bilen,(min er 2012 og har elektrisk p brems)

BE

Sitat fra: opelgt på onsdag 16. desember 2015, klokken 14:25
Hei,skikkelig dummy spørsmål ,hva holder igjen bilen når jeg trykker på P på girvelgeren,hvor kraftig låses drivverket,og ja jeg vet at det er parkeringsbrems på bilen,(min er 2012 og har elektrisk p brems)
Det er en låsepinne som settes inn i en krans helt tilsvarende det som har vært på konvensjonelle automatkasser de siste 60 år. Hvilket også er grunnen til at du kan dytte bilen litt frem og tilbake når denne satt i park.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

TMDF80

Sitat fra: BobbyBrown på onsdag 16. desember 2015, klokken 12:35
Ang levering: jeg bestillte også en bil forhandler hadde lagt i bestilling, og ble antudet levering i slutten av februar. Forhandler sa også noe annet jeg stusset litt på: " Det er mulighet for tidligere levering nå, når bilen er solgt. Det fungerer nemlig slik at biler som er solgt blir prioritert."


Jeg kan ikke svare på det du spør om, men jeg har fått melding om at båten med biler som var ventet forrige uke er forsinket, og at estimert levering for min del blir forskøvet fra romjulen til medio/ultimo januar  :P Håper ikke på ytterligere forsinkelser..
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

Silkefot

Sitat fra: qualbeen på tirsdag 15. desember 2015, klokken 23:48

Beklager gørrseint svar, men får jo ikke noen form for tilbakemelding på at noen har kommentert mine svar, i dette foraet (??)


Joda, når du svarer noen får du opp en "Vedlegg og andre alternativer" der du får noen valg ved å trykke på "+". Kryss av for "Varsle ved svar"  ;)
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA