Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av Powerflux, mandag 30. november 2015, klokken 13:14

« forrige - neste »

Powerflux

Så på FB siden at BB sin S85 har gått 200000 km. Imponerende :)
Er det andre som har high milage biler som kan fortelle litt om hvordan disse er både batterimessig og holbarhetsmessig?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Muffinman

Tja, da har vel bb kjørt 120-130k på sitt batteri og så vidt jeg kan se har han ikke noen spesiell reduksjon i indikert rekkevidde ihvertfall - basert på glimt i videoene. Min er to år og har rullet gode 92k på originalt batteri, og har mistet litt over 9% rekkevidde. Holdbarheten har ikke vært så mye å skryte av, men håper i det minste at smørbrødlista med reklamasjoner endelig kan avsluttes når det endelig blir min tur i 2016.

VL

9% på 92 000 km??  ??? :o Er ikke det veldig mye?

Vet man har 8 år på batteri, men hvor mye skal man miste av rekkevidden før de bytter batteriet på garanti? Noen som vet?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Hyperstress

Sitat fra: VL på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 16:57
9% på 92 000 km??  ??? :o Er ikke det veldig mye?

Vet man har 8 år på batteri, men hvor mye skal man miste av rekkevidden før de bytter batteriet på garanti? Noen som vet?

De 9% kan godt være like mye alder som kjørelengde. Og en mister mer i starten, så flater det mer ut. Men jeg tror 9% likevel er litt høyt ift annet jeg har lest. (Ca 6%ish på to år gamle biler) det er sikkert pga den agressive kjørestilen til muffin.
Tesla har ikke oppgitt noe minimumstall for garantibytte.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman


Powerflux

Har BB måttet bytte batteri underveis?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Muffinman

Ja, var vel kontaktorhavari. De byttet hele batteriet i starten før de fikk opp kompetanse på å bytte bare kontaktoren. Mener Bjørn har en video om det.

Powerflux

Aha!! Men 120ish K km. uten nevneverdig kapasitetstap må jo sies å være helt konge :)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

AreLib

Min er gått 70k kan ikke akkurat se noe tap i kapasiteten på batteriet
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

GeirHM

Min 85D har gått nesten 32 000 km på 7 måneder. Da jeg fikk den var 100% lik 404 km typical, i helgen kjørte jeg til Spania og ladet til 100% et par tre ganger og fikk aldri mer enn 393 km typical. Det skulle tilsi et effekttap på 2,7 %. Eller handler dette bare om denne balanseringen av batteriet som gjør at antall km underrapporteres?

arnkl

Sitat fra: GeirHM på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 19:39
Min 85D har gått nesten 32 000 km på 7 måneder. Da jeg fikk den var 100% lik 404 km typical, i helgen kjørte jeg til Spania og ladet til 100% et par tre ganger og fikk aldri mer enn 393 km typical. Det skulle tilsi et effekttap på 2,7 %. Eller handler dette bare om denne balanseringen av batteriet som gjør at antall km underrapporteres?

Eg fekk vel 402 km typical når bilen var ny. Etter nokre få tusen km falt det plutseleg til 381. No etter 57000 km fekk eg 378 km sist eg lada til 100%, men då lada bilen framleis med 2A (trefase) så rekkevidda har ikkje blitt merkbart redusert det siste året.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

NegativeElectrode

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 16:33
Tja, da har vel bb kjørt 120-130k på sitt batteri og så vidt jeg kan se har han ikke noen spesiell reduksjon i indikert rekkevidde ihvertfall - basert på glimt i videoene. Min er to år og har rullet gode 92k på originalt batteri, og har mistet litt over 9% rekkevidde. Holdbarheten har ikke vært så mye å skryte av, men håper i det minste at smørbrødlista med reklamasjoner endelig kan avsluttes når det endelig blir min tur i 2016.

Står ikke mileage, men antar denne har gått et stykke.
http://www.greencarreports.com/news/1100603_life-with-tesla-model-s-battery-degradation-update
Han opplevde også relativt høyt kapasitetstap, men fikk igjen endel når Tesla tok inn batteriet hans for å fikse kontaktoren.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

toppi

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

TR

Sitat fra: VL på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 16:57
9% på 92 000 km??  ??? :o Er ikke det veldig mye?

Vet man har 8 år på batteri, men hvor mye skal man miste av rekkevidden før de bytter batteriet på garanti? Noen som vet?

Jeg har mistet 14% på halvannet år og ikke kommet noen vei med reklamasjon mot Tesla enda.

Salvesen

Dere som har mye tap, er det da basert på kapasiteten til batteriet eller det som displayet viser dere? Tesla må da ha muligheter for å sjekke kapasitet på batteriet ganske lett og da vise faktisk tap?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA