Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av Powerflux, mandag 30. november 2015, klokken 13:14

« forrige - neste »

noto

Dippen i høyre side av kurven (fra 100k km) mangler grunnlag i dataene og virker usannsynlig.

thawi


GeirHM

Herlig tusen takk! Trodde jeg var helt oversett her jeg. Nå har jeg oppdatert dette etter knutsens regler. Takk igjen!

fonberg

Jeg synes det er interessant å se at 38 av 320 TMS-er som er registrert i denne Googledoc-oversikten har byttet hovedbatteri, dvs 12% i dette utvalget. Til sammenligning skal det være byttet hovedbatteri i tre (3) av ca 100.000 solgte Leaf i Europa...
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Øyvind.h

Sitat fra: fonberg på mandag 09. november 2015, klokken 17:58
Jeg synes det er interessant å se at 38 av 320 TMS-er som er registrert i denne Googledoc-oversikten har byttet hovedbatteri, dvs 12% i dette utvalget. Til sammenligning skal det være byttet hovedbatteri i tre (3) av ca 100.000 solgte Leaf i Europa...
Usikker på om jeg setter lit til det tallet. Og Nissans statistikk skjuler jo uansett alt annet enn fullt havari.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

AppleKnocker

Man vil nok finne det samme hvis man ser på hvor mange Leaf som har vært inne for å fikse tak som lekker, bremser som ikke funker i regnet, motorbytte og vann i lyktene for å nevne noe.

Spesielt Leaf 2.gen er jo omtrent feilfri, så hvorfor skulle ikke Tesla være overrepresentert på batterifeil også?

Jeg gruer meg allerede til garantien på Teslaen går ut.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

o.b.lix

Sitat fra: AppleKnocker på mandag 09. november 2015, klokken 18:11
Spesielt Leaf 2.gen er jo omtrent feilfri, så hvorfor skulle ikke Tesla være overrepresentert på batterifeil også?

Betyr dette at Leaf 1.gen ikke er feilfri?
På samme måte som Tesla 1.gen heller ikke er det?

Jeg har begge av 2.gen og begge er like feilfri til nå. Kjøpt omtrent samtidig, men den ene har rullet 6 ganger så langt som den andre...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

AppleKnocker

Sitat fra: o.b.lix på mandag 09. november 2015, klokken 18:33
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 09. november 2015, klokken 18:11
Spesielt Leaf 2.gen er jo omtrent feilfri, så hvorfor skulle ikke Tesla være overrepresentert på batterifeil også?

Betyr dette at Leaf 1.gen ikke er feilfri?
På samme måte som Tesla 1.gen heller ikke er det?

Jeg har begge av 2.gen og begge er like feilfri til nå. Kjøpt omtrent samtidig, men den ene har rullet 6 ganger så langt som den andre...

Gratulerer med to feilfrie biler. Jeg har eksakt samme bilpark som deg. Jeg har en feilfri Leaf 2.gen og en Tesla 2. gen som har sluppet billig unna feil så langt (kun bremser og 5-6 mindre ting).

Gen 1 Leaf har 2-3 kjente svakheter som vindusheiser og dårlig ledningsnett. Så vidt jeg vet er det minimale problemer med gen 2.
Tesla Model S har dessverre en liste som lang som en vondt år over kjente, hyppige feil. Jeg tror jo det har blitt litt bedre nå sammenlignet med de første bilene, men jeg er sannelig ikke overbevist. Det er visst ikke Consumer Reports heller.

Hvis du er en Tesla eier som er tipp-topp fornøyd med kvaliteten så er du en heldiggris og en sjelden fugl  8)

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

cirys1

Sitat fra: AppleKnocker på mandag 09. november 2015, klokken 19:21
Gratulerer med to feilfrie biler. Jeg har eksakt samme bilpark som deg. Jeg har en feilfri Leaf 2.gen og en Tesla 2. gen som har sluppet billig unna feil så langt (kun bremser og 5-6 mindre ting).

"(kun bremser og 5-6 mindre ting)"
Det er jo ganske gale at det har blitt sånn at man ikke kan klage på kvaliteten på Tesla uten at noen ber kjøpe en annen bil. Har en følelse av at feil som ikke fører til driftstans eller alvorlige lekkasjer bare blir "svelget" av menigheten.

Hodetelefoner

Batteriet byttet pga kontaktor. Ikke pga selve batteriet. Raskere og enklere å bytte batteriet.

mr_Utopia

"Batteriet" må i dagligtale forstås som "Batteripakken". Når kontaktor i "batteriet" er gåen, er også "batteriet" defekt/trenger reparasjon. Da "batteriet" består av mange komponenenter, batteri-celler, kabling, kjøling, sensorer(?), strukturelle komponenter, forsegling, etc., vil enhver svikt i vitale komponenter føre til at "batteriet" svikter.

Sikkert hensiktsmessig å bytte hele "batteriet", og overhale "batteriene" senere.

De fleste forventer vel ikke at det er Panasonic sine batteri-celler som går i stykker i akkurat Tesla...

Tipper at Leaf "batterier" også skiftes fordi det er lettere å gjøre det lokalt enn å begynne å reparere inni "batteriet".

Er det greitt at "batteriet" forstås som batteripakken?

Lynet

Tror enkelte må lese litt mer i Leaf-tråden her......
Nissan har enda ikke greid å få til korrekt ladespenning slik at fjernlysene "virker", og de nekter å høre på sine kunder.
Og de første gen 2 måtte det vel byttes varmeapparat i alle!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

AppleKnocker

Sitat fra: mr_Utopia på mandag 09. november 2015, klokken 21:34
"Batteriet" må i dagligtale forstås som "Batteripakken".
Er det greitt at "batteriet" forstås som batteripakken?

Sikkert helt korrekt det du skriver.

Potato-potato sier nå jeg. Det koker ned til at Tesla må skjerpe seg hvis de har tenkt å overleve. Ingen andre elbiler har like mye feil. I farten kan jeg heller ikke komme på andre kreftkjerrer i salg nå som er belemret med like mye feil.

Jeg heier på Musk, men jeg går snart short i TSLA hvis han ikke får opp kvaliteten på bilene sine.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Cookie Monster

Tesla har i det minste løst problemet med at man slipper å åpne hele pakken for å bytte kontaktor på den nye 2.0 innpakkingen.

Her er bilde av 1.0, 1.5 mot 2.0. Biler med 2.0 batteri closure er fra de som er produsert sent sommer ca. På 2.0 går det veldig kjapt å bytte kontaktor men de gamle er fort 1 dags jobb for 2 teknikere.
2015 P85D

Øyvind.h

#59
Sitat fra: Lynet på mandag 09. november 2015, klokken 21:45
Tror enkelte må lese litt mer i Leaf-tråden her......
Nissan har enda ikke greid å få til korrekt ladespenning slik at fjernlysene "virker", og de nekter å høre på sine kunder.
Og de første gen 2 måtte det vel byttes varmeapparat i alle!

Var det varmeapparatet som fikk så mange Leafer til å dø for en stund siden?
Kjører Leaf nå. Fjerlysene er latterlige, vindusheiserne var dårlige men er blitt bedre. Understellet knirker. Men bortsett fra det er det ikke så mye å sette fingeren på (dvs feil. Men mye annet å sette fingeren på om man skal snakke produktforbedring. Men mye som er bra også! :) )
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA