Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av Powerflux, mandag 30. november 2015, klokken 13:14

« forrige - neste »

Muffinman

Utnyttbar energi fra batteriet/hvor langt det går an å kjøre bilen.

Salvesen

Sitat fra: Muffinman på onsdag 28. oktober 2015, klokken 08:56
Utnyttbar energi fra batteriet/hvor langt det går an å kjøre bilen.

Altså målt kW fra 100% til 0% og sammenligne med hva en hadde i starten/hva normalt folk har i starten?

Men skjønner ikke at Tesla ikke kan måle faktisk kapasitet i batteriene. De burde jo ha hatt muligheten til dette på alle service senter. Og som nevnt i tidligere artikkel så ble jo nettopp dette gjort og batteri sendt til hovedkvarter for "refurbish". Rart om de forskjellsbehandler kunder.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Cato76

Sitat fra: toppi på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 22:46
God oversikt her, og fyll inn for å gjøre den enda bedre.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/t024bMoRiDPIDialGnuKPsg/htmlview?pli=1

La inn her i går. Ut ifra denne undersøkelsen så skal jeg ha 98,23% restkapasitet. Får 342km når jeg lader til 90%, og bilen har gått ca 65.000 (ingen batteri-bytter) 8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Salvesen

Ser også det er mye fokus på km stand, finnes det undersøkelser som fokuserer på tid også?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

cairnz

Hva mener du med å fokusere på tid? Alder på bilene?
Elbilist

Salvesen

Sitat fra: cairnz på onsdag 28. oktober 2015, klokken 13:03
Hva mener du med å fokusere på tid? Alder på bilene?

Ja. Å se om degradering er mest forbundet med tid eller hvor langt den har rullet. Om degradering er tilnærmet lik i 2013 modeller selv om de har gått 30 000 eller 130 000 osv :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

VL

Sitat fra: TR på onsdag 28. oktober 2015, klokken 07:44
Sitat fra: VL på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 16:57
9% på 92 000 km??  ??? :o Er ikke det veldig mye?

Vet man har 8 år på batteri, men hvor mye skal man miste av rekkevidden før de bytter batteriet på garanti? Noen som vet?

Jeg har mistet 14% på halvannet år og ikke kommet noen vei med reklamasjon mot Tesla enda.

Det er jo vanvittig. Har du prøvd å reklamere på det da? Og hva sier de i såfall?   :-\
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

cirys1

Den 8 års garantien/fri kilometer på batteriet er kanksje  ikke så mye verdt??

Ellers så syns jeg det er rart at Teslaene har rullet så "lite", har sittet på med flere E-klasser som har passert 200.000 km på under et år som drosje og nå går det jo en del TMS som drosje..

VL

Når de har laget en 8års garanti med fri kilometer, bør de jo selv ha satt et tapstall på hva som bør ansees å kunne reklamere på.. Skulle gjerne visst dette tallet! Noen nevner jo høye tap, over relativt kort tid og lav km stand. Om man har og bruker bilen masse over 4-5-6 år, skal man da bare godta at den kun har 50-60-70% kapasitet igjen?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

mr_Utopia

Det er vel 8 års begrenset garanti. Mener å ha lest det er mot plutselige feil og svikt. Og så er det vel også i  vilkårene at Tesla kan erstatte ditt sviktende batteri med ett med tilsvarende kapasitet som før svikt.

Så om ditt batteri er svekket til 80%, og du prøver å få nytt på garanti, dekkes det vel ikke. Om det plutselig går i stykker, vil du få etstattet batteriet med et muligens brukt batteri på tilsvarende 80% eller bedre. Kravet til varighet er vel at produktet skal vare i minst 5 år? Og hvis bilen har vesentlig redusert rekkevidde kan man vel reklamere på kjøpet og ikke batteriet...?

Reklamasjon er noe annet og trolig ikke opp til Tesla å avgjøre. Men her kan det nok bli vurderinger om batteriet er vedlikeholdt som avtalt og informert om.

(Med forbehold om det er en stund siden jeg keste 8 års begrenset batteri garanti).

Tesla sine dokument/avtaler kan være fornøyelig lesing. Som f.eks Avtale om vedlikejoldskontroll: "Tesla motors kan mår som helst endre innholdet i vedlikehold  kontrollen.."som du har betalt for... (fra husk,er for lazy å slå opp på PC...)

o.b.lix

Nytt batteri til Roadster ble i dag lansert til ca 250.000 ferdig montert. Det ble også nevnt at dett batteriet var svært dyrt fordi det var håndlaget, mot model S sitt som er mye billigere.

Så det lover godt om man om noen år vil ha et nytt 100-batteri, blir "ny" bil for 200.000?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

mr_Utopia

Link?

Spennende☺ Har til nå vært lite håndfast på hva et batteri koster?

Jejl

En fra Tesla sa (for over 2 år siden) at hvis batteriet skulle falle under 70% kapasitet vil vi få nytt eller reparert på garantien. Vet ikke om det stemmer, men har lest at det er vanlig å regne et batteri med under 70% kapasitet for oppbrukt (det samme gjelder også for lyspærer).

Ingen vet vel sikkert hvor mange % tap garantien dekker på batteripakken, men en plass må de ihvertfall sette grensen.
Hvis en ikke enkelt kommer seg fra sc til sc på vanlige kjøreruter grunnet kapasitetstap vil jeg mene at det må på garantien.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

RuneW

Sitat fra: cirys1 på onsdag 28. oktober 2015, klokken 20:05
Den 8 års garantien/fri kilometer på batteriet er kanksje  ikke så mye verdt??

Er det noen som har trodd den var verdt noe?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA