Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NOK 70000,- i prisforskjell NO-US - Når kommer prisstigningen

Startet av Mazzbot, mandag 30. november 2015, klokken 10:06

« forrige - neste »

Mazzbot

Hei ! har nettopp byttet vinterdekk på leafen og lurer på om det er noe jeg må gjøre på displayet ved rattet? :) var innom en nissanforhandler for noen uker siden for å spørre om noe annet , men så sa han noe om vinterdekk men jeg husker ikke helt hva , nullstille noe? . Noen som vet ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

nr1rayner

Sikter vel til TPMS eller hva de forkorter det til, "tyre pressure monitoring system" eller noe sånt.
Jeg er så heldig å ikke ha dette systemet, så vet ikke hvordan det resettes e.l.

Se i instruksjonsboka ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Smasher


MortenRA

Sitat fra: Smasher på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 13:38
Har alle 2015 mod Leaf TPMS?
Alle nye biler fra 1. november 2014 er pålagt å ha dette.
Tesla Model S 75D - Soon to come

Mumitrollet

Sitat fra: MortenRA på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 14:07
Sitat fra: Smasher på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 13:38
Har alle 2015 mod Leaf TPMS?
Alle nye biler fra 1. november 2014 er pålagt å ha dette.

Tror ikke min norskkjøpte 2015 mod har dette.  Har ikke fått noen varsler om dekktrykk når jeg har skiftet dekk. Greier heller ikke å lese av dekktrykk med Leaf spy.

Finnes det en enkle måte å finne ut om jeg har slike sensorer?
2015 Leaf Nordic 6,6Kw, hvit metallic med "DAB"

Sele

#5
Ta kontakt med forhandler er mitt råd. Skiftet selv over til vinterdekk og fikk ingen feilmelding. Mange biler så har en så glup hjerne at du ikke får feilmelding ved skifte av hjul.

http://www.klikk.no/tungt/transportmagasinet/article899594.ece

Mazzbot

Jeg fikk heller ingen melding opp .

Vet ikke om jeg har dekktrykksensor på dekka men har iallfall TPMS.  Er det EU krav eller bare norsk ? Bilen er kjøpt hos en importert forhandler .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Sele

#7
Eu direktiv så alle nye biler solgt fra 1.november 2014 skal være utstyrt med dekktrykksovervåkning,TPMS.
Hvis du har TPMS og ikke hadde sensorer i felgen så hadde du fått feilmelding.

Trekkoppbil

Typegodkjenning av bil, og krav til vinterdekk, er helt forskjellige ting.

Alle Leafer med amerikansk typegodkjenning skal ha TPMS, da det har vært krav om det siden ca 2007, trur jeg det var. Det er kun noen få stater som krever tpms på vinterhjul.

For Leafer med europeisk godkjenning, var det snakk om en dato i november i fjor. Her kjenner jeg ikke til om det er krav også på vinterdekk i eu-land eller i Norge.

Det er mye hassle med tpms, så i områder hvor det er påbudt på vinterdekk, regner jeg med at de fleste vil kjøre med helårsdekk, så jeg håper at det ikke kommer krav om det.

Sele

Det er selvsagt også påbudt på vinterdekk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA