Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteri død Buddy

Startet av Heinz, søndag 29. november 2015, klokken 18:20

« forrige - neste »

Heinz

Er det feil å lade med Rangemode aktivert?

Leif1

Konvertitt fra S til X

Heinz

Men er det forskjell på lading med eller uten Range Mode aktivert?

Teslavest

P85D.  Mod X reservert

GOS

Sitat fra: Teslavest på mandag 26. oktober 2015, klokken 23:25
Nei
Jo
Den vil vise noen Tkm mer med rated on enn off. Og den teller tilsvarende raskere ned når du kjører. Ca 4 tkm ved 100% SOC, ellers ingen forskjell.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Heinz

Så det betyr at jeg får noen kilometer mere med å lade med den av, og aktivere etter lading?

Muffinman

#6
Noen som blander rated og typical her nå. Det har ingenting med range mode å gjøre.

Du får akkurat like mye energi inn på batteriet med range mode av eller på. Forskjellen er indikert rekkevidde. Praktisk rekkevidde er nesten identisk på rwd, og lengre på dual biler med rabge range på.

EDIT: Forbaska minitastatur på disse smarttelefonene...

GOS

#7
Sitat fra: Heinz på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 08:12
Så det betyr at jeg får noen kilometer mere med å lade med den av, og aktivere etter lading?
Nei. Du får hverken mer eller mindre. Den bare viser det litt annerledes. Vet ikke hvilken bil du har, men på min S85 så må jeg kjører med ett forbruk på ca 187 wh/km for å kjøre så langt batteriet sier jeg har av tkm om jeg har på Range Mode. Om jeg slår av Range mode er tallet ca 189. Altså ingen reel forskjell på det den mener du kan kjøre.

Men kjører du mye korte turer i kaldt vær så vil du komme mye lengre med Range Mode på da den da ikke bruker mye energi på å varme batteriet og bruker mindre strøm til klimaanlegget.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

turfsurf

En viktig ting med rangemode er at den trekker mindre strøm til varme. Dette gjelder også forvarming, som kan gjøre at batteriet ikke blir varmt ved forvarming om vinteren. Så det beste er å slå av rangemode før parkering, og aktivere når du kjører avgårde. Irriterende IMO, siden jeg pleier å kjøre med rangemode på, og glemmer å slå av/på.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA